Strona 1 z 3

Wyrzucanie oleju przez rurkę wskażnika poziomu oleju

PostNapisane: 8 sty 2010, 17:24
przez shellby
Jak w temacie duuuży prysznic olejowy z rurki bagnetu (przy pracującym silniku), duże zużycie oleju, oraz dymienie wlewem oleju.
Rozruch oraz moc silnika w normie – MPV 2.0 turbo 2003r.

PostNapisane: 8 sty 2010, 18:30
przez banasr
Z opisu wygląda na wyjarane podkładki pod wtryskami.
Dużo o tym na forum, wystarczy użyć opcji szukaj.
Pozdro

PostNapisane: 8 sty 2010, 18:34
przez vqsoft
no to tryskanie oleju to chyba nic dobrego
az takiego ciśnienia nie powinno być w skrzyni korbowej

PostNapisane: 8 sty 2010, 20:52
przez Enduro
oby to tylko podkladki byly...
E.

PostNapisane: 9 sty 2010, 10:26
przez Grzyby
shellby, nazwij proszę temat zgodnie z regulaminem (masz tam przykłady)

PostNapisane: 9 sty 2010, 14:27
przez shellby
banasr napisał(a):Z opisu wygląda na wyjarane podkładki pod wtryskami.
Dużo o tym na forum, wystarczy użyć opcji szukaj.
Pozdro


A te podkładki to jaki wpływ mają na dym i zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej?

PostNapisane: 9 sty 2010, 14:53
przez Enduro
shellby napisał(a):A te podkładki to jaki wpływ mają na dym i zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej?

no!
i jeszce na to, kiedy wal korbowy sie zatrze przez zaklejone sitko (zwanym tu smokiem) na pompie oleju..
pozdr
E.

PostNapisane: 9 sty 2010, 17:21
przez shellby
No nadal nie widzę związku podkładek wtryskiwaczy do ciśnienia oleju i nadmiernej konsumpcji smarowidła.
Przypominam silnik pracuje prawidłowo jeżeli chodzi o osiągi, nadmierne kopcenie z rury wydechowej w normie – tylko jak dostanie po obrotach tych górnych.

PostNapisane: 9 sty 2010, 17:37
przez vqsoft
wyobraź sobie ze część "pary" z cylindrów zamiast w wydech trafia pod pokrywę zaworów
w związku ze korek oleju jest pewno wkręcany co wszystko idzie w dół silnika i wali przez bagnet
ja tak to widzę
a inni ?

PostNapisane: 9 sty 2010, 17:44
przez daniel2505
Mnie to bardziej wygląda na zamarznietą, lub zatkaną odmę. Miałem już w zyciu doczynienia z kilkoma takimi przypadkami. Zamarznięta maź w odmie sprawia ze ciśnienie ucieka jedyną mozliwą drogą, przez rurkę bagnetu. W skrajnym przypadku zamarznięta odma moż edoprowadzić do uszkodzenia silnika. Sprawdź węże odmy. Ponizej kilka wątków na ten temat
http://www.vw_golf_3.republika.pl/nowa_strona_6.htm
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=208512
http://forum.tempra.org/topics46/benzyn ... t17201.htm
http://forum.oldtimery.com/viewtopic.php?f=9&t=1141

PostNapisane: 9 sty 2010, 19:48
przez Enduro
i "vqsoft" i daniel2505"
maja racje,absolutnie!
choc mniej jest prawdopodobne zapchanie odmy (wg mnie!)...
swiadczylo by to, o kiepskiej obsludze silnika (serwisowanie!)...
1.-odme mozna latwo sprawdzic,
2.a wymiana podkladek jest generalnie zalecana
i niezbyt przy tym kosztowna..!
polecam!
pozdr.
E

PostNapisane: 9 sty 2010, 20:03
przez shellby
Tak, tak z tymi podkładkami jest racja.
Trochę poczytałem, i niestety konstrukcja umiejscowienia wtryskiwaczy i ich rozszczelnienie może powodować przedmuchy do komory korbowej.
Jak dobrze rozumiem – odkręcenie korka w pokrywie zaworów i w tym momencie brak prysznica z rurki pomiarowej poziomu oleju będzie potwierdzał wypalenie podkładek uszczelniających.
jeśli nie będzie różnicy to przedmuchy będą pochodziły z pierścieni tłokowych?
A jeszcze takie pytanko? Dysponuje na te chwilę takim oto numerem silnika RF794328 czy to DiTD czy CiTD?

PostNapisane: 9 sty 2010, 23:23
przez Enduro
shellby napisał(a):1. jeśli nie będzie różnicy to przedmuchy będą pochodziły z pierścieni tłokowych?
2.? Dysponuje na te chwilę takim oto numerem silnika RF794328 czy to DiTD czy CiTD?

1. tak, lub popekany moze byc tlok-i
2. citd
E.

PostNapisane: 10 sty 2010, 00:29
przez shellby
Już wiem co, gdzie i jak sprawdzić!!!
Dzięki Panowie, powiadomię o wynikach.

PostNapisane: 11 sty 2010, 18:02
przez Prezzi
nie zapomnij o smoku w misce olejowej bo on jest ostatnim ogniwem w tym procesie sorry przedostatnim – ostatnim jest zatarty silnik wlasnie przez niego :)

PostNapisane: 11 sty 2010, 21:49
przez Jaksa
Dobrze prawicie koledzy :)

PostNapisane: 13 sty 2010, 18:22
przez shellby
Wstépny test wykonany, po odkréceniu korka wlewu oleju (na chodzie) juz nie dymi tylko wali konkretnie kompresja az rozszczelnilo jakás uszczelke, cala komora silnikowa zaolejona.
Czyli gdzies musialo ujsc cisnienie znalazlo sobie inna drogé, bo juz z rurki bagnetu przestalo ciskac olejem.
W piatek rozbieram góré silnika, oczywiscie dól (smoka tez bedé czyscic).

Pytanko moje brzmi czy to podkladki pod wtryski czy cos peklo?
Czy radzicie zrzucac glowicé, a i jak z zaworami w silniku CiTD?
Czy ewentualnie w tym modelu da sie wymienic uszczelniacze na zaworach bez sciágania glowicy?

Przepraszam brak mi polskiej czcionki.

PostNapisane: 13 sty 2010, 18:34
przez vqsoft
shellby a w jakim silniku da sie to zrobić bez mocnego kombinowania?

PostNapisane: 13 sty 2010, 18:42
przez Enduro
shellby napisał(a):....
1. czy to podkladki pod wtryski czy.....?
2.Czy radzicie zrzucac glowicé.....?
3.Czy ewentualnie w tym modelu da sie wymienic uszczelniacze na zaworach bez sciágania glowicy?.....

1.raczej one!
2.raczej nie!
3.tak
pozdr
E.

PostNapisane: 14 sty 2010, 00:01
przez Jaksa
shellby napisał(a):Czy ewentualnie w tym modelu da sie wymienic uszczelniacze na zaworach
A po co ? Kolego , jak masz przedmuchy z pod korka wlewu oleju wymieniaj te uszczelki pod wtryskami , generalnie to jedyna przyczyna przedmuchów .