Regulacja luzów zaworowych
1, 2
Witajcie,
moja mpv przejechała właśnie swój 120-tysięczny kilometr.
W związku z tym ma pytanie:
– czy konieczna jest u niej regulacja luzów zaworowych? (bo zdania mechaników są podzielone pomiędzy "zależy, co piszą w ksiażce" i "one są samoregulujące się")
Pytania pomocnicze mogłyby brzmieć tak:
– czy "regulację" poprzedza "kontrola", która może się skończyć stwierdzeniem "nie trzeba nic poprawiać"? (pytam, bo chodzi oczywiście o kolejny koszt )
– a propos – ile kosztuje taka kontrola/ ile regulacja?
No i jeszcze jedno: czym grozi niewyregulowanie?
I czy takie niewyregulowane zawory zaczynają jakoś dawać wyraźnie znać o swoim niewyregulowaniu?
Czy można regulację odłożyć do czasu, gdy te objawy się pojawią?
Dzięuję z góry za życzliwe podejście do mojego dyletanctwa (technicznego lenistwa?)
pozdrov, Krystof
moja mpv przejechała właśnie swój 120-tysięczny kilometr.
W związku z tym ma pytanie:
– czy konieczna jest u niej regulacja luzów zaworowych? (bo zdania mechaników są podzielone pomiędzy "zależy, co piszą w ksiażce" i "one są samoregulujące się")
Pytania pomocnicze mogłyby brzmieć tak:
– czy "regulację" poprzedza "kontrola", która może się skończyć stwierdzeniem "nie trzeba nic poprawiać"? (pytam, bo chodzi oczywiście o kolejny koszt )
– a propos – ile kosztuje taka kontrola/ ile regulacja?
No i jeszcze jedno: czym grozi niewyregulowanie?
I czy takie niewyregulowane zawory zaczynają jakoś dawać wyraźnie znać o swoim niewyregulowaniu?
Czy można regulację odłożyć do czasu, gdy te objawy się pojawią?
Dzięuję z góry za życzliwe podejście do mojego dyletanctwa (technicznego lenistwa?)
pozdrov, Krystof
Ostatnio edytowano 15 maja 2009, 13:08 przez krystof, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):one są samoregulujące się
w tym silniku nie są
krystof napisał(a):czy "regulację" poprzedza "kontrola", która może się skończyć stwierdzeniem "nie trzeba nic poprawiać"?
sprawdzenie ich to praktycznie ta sama robota co regulacja
sprawdzenie ich to praktycznie ta sama robota co regulacja
ok, dzięki, a jak z "pobieżną" diagnozą, czy są do zrobienia, czy nie? jest jakiś sposób/ sygnał?
no i przede wszystkim – czy koniecznie trzeba, czy można czekać? silnik nie daje znaków – jest cichy i równy (jak benzyniak normalnie ), K.
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
jesli nie byly ostatnio regulowane
to trzeba je wyregulowac.
i nie czekaj na sygnal,
a sprawdzic je mozna podczas regulacji...
E.
to trzeba je wyregulowac.
i nie czekaj na sygnal,
a sprawdzic je mozna podczas regulacji...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
a jeszcze jedna rzecz – mój mechanik z "budki pod lasem" nigdy nie robił zaworów w mpv i mówi, że nie wie, "jak tam to wygląda" (czy śruby są, czy podkładki ... mam nadzieję, że mi nic nie spitoli )
... no więc do rzeczy – chciałbym mu dostarczyć opis – wczoraj czytałem relację z luzów na forum, a dziś jej nie mogę znaleźć – czy ktoś pamięta, do jakiego tematu była przypięta?
pzdr, Krystof
... no więc do rzeczy – chciałbym mu dostarczyć opis – wczoraj czytałem relację z luzów na forum, a dziś jej nie mogę znaleźć – czy ktoś pamięta, do jakiego tematu była przypięta?
pzdr, Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Fotorelacje!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34681
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34681
krystof napisał(a): mój mechanik z "budki pod lasem"
to ale to zawsze lepiej niz spod "budki z piwem..."
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Paweł – dzięki za link
Enduro,
tak na marginesie – użytkownikom z Gdańska polecam (pro forma, bo na pewno znacie) – serwis aut japońskich (sondy lambda, tłumiki itp) na Niedźwiedniku, Słowackiego coś tam – zdecydowanie lepiej tam jechać niż do wyglancowanego serwisu na Szuberta
Enduro,
ci mechanicy są bardzo okej – nie ich wina, że mają budkę pod lasem ;@)ale to zawsze lepiej niz spod "budki z piwem..."
tak na marginesie – użytkownikom z Gdańska polecam (pro forma, bo na pewno znacie) – serwis aut japońskich (sondy lambda, tłumiki itp) na Niedźwiedniku, Słowackiego coś tam – zdecydowanie lepiej tam jechać niż do wyglancowanego serwisu na Szuberta
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
krystof napisał(a):Enduro,ci mechanicy są bardzo okej – nie ich wina, że mają budkę pod lasem ;@)ale to zawsze lepiej niz spod "budki z piwem..."
no, to fakt!!!
oni to takie ofiary lokalizacji...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krystof napisał(a):nie, no co ty?
tak, no co ty? Regulamin obowiązuje wszystkich
Nazwij poprawnie temat a moderator go zostawi. Może.
krystof napisał(a):to ja już wolę zginać, niżbym się miał tematu wyprzeć!
walcz!!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Panowie chciałem sie jeszcze zapytać czy zauważyliście może w Waszych mazdach jak sciągaliscie pokrywe zaworów i na walku rozrzadu sa takie krzywki od zaworów i u mnie maja one lekki luz jakies 1-2mm i chcialem sie dowiedziec jak jest u was bo pod obciazeniem auto mi klekocze i zastanawiam sie czy to nie przez ten luz??
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość