Szybko ubywający płyn chłodniczy
dake napisał(a):ktos pomoze ? :/
zdemontuj gumy chlodnicy no i sprawdz woda z kranu czy jest swobodny przelot , bo takie ma zadanie chlodnica wody
jesli jest zatkana/zakalkowana to trzeba wymienic.
P.S.
a woda jest zaolejona chocby minimalnie ?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, Wszystkich Bardzo serdecznie
Otóż mam podobny problem do problemów kolegów – ubywający płyn chodzący w zbiorniczku wyrównawczym. Problem zaczął się pojawiać jakieś 3 tygodnie temu tuż po wymianie kompletu rozrządu razem z pompą wodną. Wykluczam uszczelkę pod głowicą, gdyż olej ma odpowiedni kolor, jego ilość nie przybywa, auto nie dymi i ogólnie wszystko wygląda ok. Tylko ten płyn chłodniczy zaczyna mnie martwić. Zastanawiałem się również czy może to być spowodowane niską temp. na zewnątrz i działaniem webasto? Nic, dolałem dziś płynu do kreski "max" i zobaczymy, co będzie dalej. Dodam jeszcze, że nie zauważyłem nigdzie wycieków. Proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą radę.
Pozdrawiam
Piotr_T
Otóż mam podobny problem do problemów kolegów – ubywający płyn chodzący w zbiorniczku wyrównawczym. Problem zaczął się pojawiać jakieś 3 tygodnie temu tuż po wymianie kompletu rozrządu razem z pompą wodną. Wykluczam uszczelkę pod głowicą, gdyż olej ma odpowiedni kolor, jego ilość nie przybywa, auto nie dymi i ogólnie wszystko wygląda ok. Tylko ten płyn chłodniczy zaczyna mnie martwić. Zastanawiałem się również czy może to być spowodowane niską temp. na zewnątrz i działaniem webasto? Nic, dolałem dziś płynu do kreski "max" i zobaczymy, co będzie dalej. Dodam jeszcze, że nie zauważyłem nigdzie wycieków. Proszę o pomoc i z góry dziękuję za każdą radę.
Pozdrawiam
Piotr_T
- Od: 28 lip 2012, 21:52
- Posty: 10
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda CX-7 2,3l Disi Turbo 260km
2007
Piotr_T napisał(a):Dodam jeszcze, że nie zauważyłem nigdzie wycieków
Piotr_T napisał(a):Problem zaczął się pojawiać jakieś 3 tygodnie temu tuż po wymianie kompletu rozrządu razem z pompą wodną.
Jaką pompę zastosowałeś?
obejrzyj dokładnie wygłuszenie tuż za pompą na grodzi, jeśli pompa cieknie to tam jest morko a że i gorąco to wyparuje i nici – nic nie zobaczysz.......
U mnie nieszczelna była uszczelka w podgrzewaczu ebera. Zaczął ubywać właśnie podczas zimy. Jak wiadomo w lata wszystko było ok
Witam
Mam problem w mojej M5.
Rano po przejechaniu ok 10 km zauważyłem że nie działa ogrzewanie. Po podniesieniu maski nie było płynu w zbiorniczku a po zgaszeniu nagle płyn wrócił do poziomu sporo powyżej max.
Przelałem ze zbiorniczka płyn bezpośrednio do chłodnicy. Po tym zrobiłem ciągiem ponad 1500km i znów zaczęły się anomalie. Przy stałej jeździe ok 130km/h zaczęła wzrastać temperatura.
Zatrzymałem autko. Stan płynu powyżej max. Po otwarciu korka od zbiorniczka nic się nie dzieje, po otwarciu korka od chłodnicy wyraźnie schodzi ciśnienie. Po wyrównaniu stanu można było spokojnie przejechać kolejne 40km i powtórka. Ostatnim razem otworzyłem tylko lekko korek od chłodnicy by zeszło ciśnienie i poczekałem aż płyn sam swobodnie zejdzie ze zbiorniczka i po tym spokojnie kolejne 200km do domu.
Dodam iż jest nowa chłodnica, wentylator. Pompa wody wymieniona jakieś 40tkm na oryginał Mazdy.
Olej czysty i stan w normie. Płyn zalewany świeży ok 4tkm temu i nadal jest jak nowy.
Gdzie szukać przyczyny? Czy w mazdzie korek od chłodnicy ma jakiś zawór tak jak mają samochody ciężarowe który powinien zredukować ciśnienie powyżej jakiejś wartości. Czy raczej to objaw zużytej uszczelki pod głowicą. Przez noc płynu nic nie ubywa.
Mam problem w mojej M5.
Rano po przejechaniu ok 10 km zauważyłem że nie działa ogrzewanie. Po podniesieniu maski nie było płynu w zbiorniczku a po zgaszeniu nagle płyn wrócił do poziomu sporo powyżej max.
Przelałem ze zbiorniczka płyn bezpośrednio do chłodnicy. Po tym zrobiłem ciągiem ponad 1500km i znów zaczęły się anomalie. Przy stałej jeździe ok 130km/h zaczęła wzrastać temperatura.
Zatrzymałem autko. Stan płynu powyżej max. Po otwarciu korka od zbiorniczka nic się nie dzieje, po otwarciu korka od chłodnicy wyraźnie schodzi ciśnienie. Po wyrównaniu stanu można było spokojnie przejechać kolejne 40km i powtórka. Ostatnim razem otworzyłem tylko lekko korek od chłodnicy by zeszło ciśnienie i poczekałem aż płyn sam swobodnie zejdzie ze zbiorniczka i po tym spokojnie kolejne 200km do domu.
Dodam iż jest nowa chłodnica, wentylator. Pompa wody wymieniona jakieś 40tkm na oryginał Mazdy.
Olej czysty i stan w normie. Płyn zalewany świeży ok 4tkm temu i nadal jest jak nowy.
Gdzie szukać przyczyny? Czy w mazdzie korek od chłodnicy ma jakiś zawór tak jak mają samochody ciężarowe który powinien zredukować ciśnienie powyżej jakiejś wartości. Czy raczej to objaw zużytej uszczelki pod głowicą. Przez noc płynu nic nie ubywa.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
enriu napisał(a):.. Czy w mazdzie korek od chłodnicy ma jakiś zawór...
tak.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A czy należy korek winić za stan który u mnie występuje.
Pytanie czy po nalaniu świeżego płynu układ odpowietrza się w jakiś specyficzny sposób czy dzieje się to samoistnie podczas pracy silnika i tylko należy skontrolować stan w zbiorniczku wyrównawczym.
Enriu
Pytanie czy po nalaniu świeżego płynu układ odpowietrza się w jakiś specyficzny sposób czy dzieje się to samoistnie podczas pracy silnika i tylko należy skontrolować stan w zbiorniczku wyrównawczym.
Enriu
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
enriu napisał(a):... należy skontrolować stan w zbiorniczku wyrównawczym.
Enriu
na zimnym silniku dolac do maxa chlodnice i zb. wyrownawczy wg. miarki
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Do niedawna walczyłem w mojej MPV z zanikającym ogrzewaniem. Pierwsza potyczka była około rok temu, nawet oddzielny wątek zakładałem. Wtedy diagnoza wspominała o zapchanych przewodach do tylnej nagrzewnicy. Ostatnio ogrzewanie zaczęło zanikać zarówno z przodu, jak i z tyłu. Było to wywołane znikaniem płynu chłodzącego. Po poszukiwaniach wycieków jednak okazało się, że winna jest padnięta uszczelka pod głowicą; rozwarstwiła się. Naprawa, wraz z wymianą rozrządu, zamknęła się w kwocie 1.800zł.
No trudno, bez ogrzewania i z niepewną uszczelką nie ma co jeździć. Moja MPV ma przejechane 200tys km.
Pozdrawiam
Bartek
No trudno, bez ogrzewania i z niepewną uszczelką nie ma co jeździć. Moja MPV ma przejechane 200tys km.
Pozdrawiam
Bartek
Witam serdecznie
Panowie mam problem z ubywającym płynem, jechałem ostatnio aby sprawdzić czy jest CO w układzie chłodzenia ( tester nie wykazał ). Dolałem płynu do max. przejechałem jakieś 20km a płynu ubyło ok. 0,5l. Myślę, że gdyby to była uszczelka to przy takich ilościach pochłanianego płynu to juz silnik by padł a nadal sam. jeździ.
Płynu pod sam. ani śladu, chociaż zauważyłem ostatnio że EGR się poci i nie olejem ale chyba właśnie płynem czasem spadnie jakaś kropla ale nie 0,5l. Ma ktoś na to jakiś pomysł?????
G
Panowie mam problem z ubywającym płynem, jechałem ostatnio aby sprawdzić czy jest CO w układzie chłodzenia ( tester nie wykazał ). Dolałem płynu do max. przejechałem jakieś 20km a płynu ubyło ok. 0,5l. Myślę, że gdyby to była uszczelka to przy takich ilościach pochłanianego płynu to juz silnik by padł a nadal sam. jeździ.
Płynu pod sam. ani śladu, chociaż zauważyłem ostatnio że EGR się poci i nie olejem ale chyba właśnie płynem czasem spadnie jakaś kropla ale nie 0,5l. Ma ktoś na to jakiś pomysł?????
G
- Od: 21 paź 2014, 21:19
- Posty: 7
- Auto: Mazda MPV 2.0D
sprawdzic tam gdzie sie poci..
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Oprócz tego, że z EGR-a kapnie jakaś kropla przy wysokich obrotach to nic poza tym, gdyby tam leciało w dużych ilościach to byłoby mokro. Chyba zostaje mi ta uszczelka pod głowicą. A z drugiej strony to jakby wlać 0,5l wody do silnika na 20km trasy to nie wiem czy ten silnik by przetrwał a już dość długo dolewam.
Dopisano 4 lis 2016, 15:35:
Gdyby ktoś znał z okolic Kielc dobrego fachowca od mazdy to proszę o info. Chyba że ktoś z forumowiczów już perfekcyjnie ogarnia temat i chciałby się zająć moją MPV-ką to też proszę się odezwać .
Dopisano 4 lis 2016, 15:35:
Gdyby ktoś znał z okolic Kielc dobrego fachowca od mazdy to proszę o info. Chyba że ktoś z forumowiczów już perfekcyjnie ogarnia temat i chciałby się zająć moją MPV-ką to też proszę się odezwać .
- Od: 21 paź 2014, 21:19
- Posty: 7
- Auto: Mazda MPV 2.0D
Kolego gyszy.Tak przeczytałem wcześniejsze posty i nasuwa mi się pytanie.Napisałeś że dolewasz płynu do max.Teraz jeżeli faktycznie płyn jest nalany do pełna to pod wpływem wzrostu temperatury zwiększa swoją objętość,zaś nadmiar musi wylecieć.Chyba że pisząc max, lejesz do oznaczeń na zbiorniczku wyrównawczym gdzie jest zaznaczony min i max.
mazda.5 napisał(a):..lejesz do oznaczeń na zbiorniczku wyrównawczym gdzie jest zaznaczony min i max.
no chyba tak..
inaczej napisal by ze leje "po szyje"!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
korek, no i czy jest sprawny
do tego chlodnica oleju moze przepuszczac..
pozdr.E
do tego chlodnica oleju moze przepuszczac..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości