Strona 1 z 2

Schemat rozrządu.

PostNapisane: 22 lis 2007, 16:20
przez krystof
Witajcie,
mój mechanik z wdzięcznością zobaczyłby schemat rozrządu do mazdy mpv 2002 diesel, do której trzewi zabierze się w przyszłym tygodniu.

Ja z kolei chętnie mu go dostarczę, bo coś mi mówi, że ma to dla nas obu spore znaczenie ... ;)

Czy ktoś z Was dysponuje jakimś rysuneczkiem rozrządu do tego auta? I udostęponi mi go? Hę?

Pozdrov, Krystof

PostNapisane: 22 lis 2007, 20:30
przez Yard
Podaj numer VIN to podeślę

PostNapisane: 23 lis 2007, 17:04
przez krystof
dzięki :)
i pozdrawiam łikendowo, krystof

PostNapisane: 23 lis 2007, 17:28
przez Yard

PostNapisane: 24 lis 2007, 15:40
przez xANDy
krystof – jest to rozrząd od silnika MZR-CD czyli RF na common railu. Ten motor znajduje się w M6, M5 i MPV. Poza tym – o rozrządzie jest napisane bardzo dużo – wystarczy troszkę poszukać... choćby w poradniku jest to, co niezbędne.

PostNapisane: 26 lis 2007, 09:57
przez krystof
Dzięki :)
Bardzo ładny ten rozrząd ... kto by pomyślał, czego to nie kryją w sobie czeluści silnika ;)

A o dieslach, owszem czytałem i wziąłem sobie conieco do głowy. No i się nabawiłem przez to natręctwa niewyłączania silnika po zatrzymaniu.

No i stoi auto w garażu i dymi – ciekawe, co na to piec gazowy (w pomieszczeniu obok), który fatalnie reaguje na spaliny?

Na razie, muszę się teraz przenieść na forum o piecach ;)

Pozdrov, krystof

PostNapisane: 26 lis 2007, 12:15
przez xANDy
krystof napisał(a):stoi auto w garażu i dymi
A jak dymi i na jaki kolor? Może wygrzewanie katalizatora?

PostNapisane: 26 lis 2007, 14:03
przez krystof
nie :) no dymi, bo pracuje ... ale dzięki za troskę ...

jeśli chodzi o zmartwienia, to martwią mnie różne odgłosy z silnika (do tej pory jeździłem beznyniakami, więc dieslowskie odgłosy mnie nieco niepokoją) – raz na jakiś czas się coś się jakby włączy i huczy, jak klimatyzacja, raz na jakiś czas mi coś zabrzęczy (przez 3 – 4 sekundy), najczęściej przy obrotach ok. 1800 – coś jakby taki [tiiit] dzwonek ... po wyłączeniu silnika też słyszę, ze coś nadal się tam mieli :) ... muszę dać posłuchać znawcy – pewnie wszystko jest okej, a ja jestm przewrażliwiony



pozdrawiam, Krystof

PostNapisane: 26 lis 2007, 14:06
przez krystof
xANDy napisał(a):A jak dymi i na jaki kolor? Może wygrzewanie katalizatora?


a tak a propos (hipochondryków), to taki kawał mi się przypomina:



przychodzi hipochondryk do lekarza i mówi: "panie doktorze, koledzy mówią, że mi rogi rosną, niech pan pomoże"
lekarz na to: "mam dla pana złe wieści ... panie Stasiu ... chyba ... jesli koledzy tak twierdzą ... to ... chyba ... zdradza pana żona"
Stanisław z uśmiechem: "o, to dobrze panie doktorze, bo już się martwiłem, że to brak wapnia" ;) <lol>



pzdr, Krystof

PostNapisane: 26 lis 2007, 15:24
przez xANDy
krystof napisał(a):raz na jakiś czas się coś się jakby włączy i huczy
Jeśli stoi w miejscu i nie jeździ to może być zarówno wentylator jak i dogrzewacz silnika.
krystof napisał(a):raz na jakiś czas mi coś zabrzęczy (przez 3 – 4 sekundy), najczęściej przy obrotach ok. 1800 – coś jakby taki [tiiit] dzwonek ...
to jest pierdzenie EGR'a – zwyczajny odgłos po jakimś przebiegu (warto wyczyścić ten zawór).
krystof napisał(a):po wyłączeniu silnika też słyszę, ze coś nadal się tam mieli
webasto (albo kończy pracę albo podtrzymuje wymuszony obieg wody)
krystof napisał(a):że lewe przednie koło jest cofnięte o ok 1 cm do tyłu
No cóż – to jest zapewne najgroźniejsze... a Ty masz to auto czy jeszcze go nie masz... bo ja już się zagubiłem :|

PostNapisane: 26 lis 2007, 16:04
przez krystof
xANDy napisał(a):a Ty masz to auto czy jeszcze go nie masz...


mam mam, nie zagubiaj się tak łatwo ;)

mam, ale jeżdzę ostrożnie, bo mam do wymiany rozrząd (auto ma, według poprzedniego właściciela 84 tkm) i wahacz (wjechałem mocno bokiem koła w krawężnik :( )

no i przede wszystkim dzięki za porady – a tak a propos porad – spytam nieco filozoficznie: jeśli nie mam webasto, to czy może ono wydawać jakiś dźwięk??? :)

pozdrov, krystof

PostNapisane: 26 lis 2007, 17:49
przez xANDy
krystof napisał(a):mam, ale jeżdzę ostrożnie, bo mam do wymiany rozrząd (auto ma, według poprzedniego właściciela 84 tkm)
Rozorząd wymienia się przy 120kkm – jest to napisane dość wyraźnie w Poradniku, który znajdziesz w moim podpisie (z napisem T U T A J). Oczywiście pozostaje problem na ile możesz wierzyć w ten przebieg. Znając VIN możesz dowiedzieć się w ASO kiedy miał ostatnie przeglądy/naprawy gwarancyjne i przy jakim dystansie (i wtedy wiadomo na ile licznik jest prawdziwy).

krystof napisał(a):spytam nieco filozoficznie: jeśli nie mam webasto, to czy może ono wydawać jakiś dźwięk
Webasto może wydawać dźwięk; dogrzewacz również (zarówno w czasie pracy jak i po wyłączeniu). Webasto może mieć dodatkowe sterowanie zewnętrzne a dogrzewacz nie.

PostNapisane: 27 lis 2007, 10:19
przez krystof
xANDy napisał(a):Rozorząd wymienia się przy 120kkm –
hmmm, myślałem, że po 90 tkm :|
ale i tak wolę szybciej, bo tak jak piszesz – lepiej dmuchać na zimne

a w sprawie webasto/ dogrzewacza – pisałem o tym, że nie mam webasto (chyba, że nie wiem, że mam ;) )/ wiem, że nie mam ogrzewania poddupnego – czy istnieje możliwość, że mam jakieś "seryjne" dogrzanie silnika? gość w mazdzie u helmutów twierdził, że mam "coś już przygotowane" i za 300 e mogą mi zrobić w 2 godziny webasto?

no sorry, ciemny jestem :( wstyd wstyd Krystof :(

PostNapisane: 27 lis 2007, 18:23
przez xANDy
Każdy silnik mazdy CR/CiDT/MZR-CD posiada fabrycznie mniej czy bardziej rozbudowane webasto bądź dogrzewacz. Jeśli za 300 ojro chcieli Ci dołożyć "coś" to na 95% mówili o dodatkowym, zewnętrznym sterowniku do webasto (klasyczny dogrzewacz postojowy). W tej chwili steruje nim komputer silnika.

PostNapisane: 28 lis 2007, 09:45
przez krystof
O! Znów jestem o coś mądrzejszy :) Pozdrawiam, Krystof

PostNapisane: 11 lut 2008, 14:17
przez krystof
krystof – jest to rozrząd od silnika MZR-CD czyli RF na common railu. Ten motor znajduje się w M6, M5 i MPV. Poza tym – o rozrządzie jest napisane bardzo dużo – wystarczy troszkę poszukać... choćby w poradniku jest to, co niezbędne



obawiam się, że mój diesel, to nie common rail – nie ma oznaczenia "c" na klapie silnika, ani "cr" i pracuje, jak traktor ... :@)

krystof

ps. a rozrządu jeszcze nie wymieniłem :@)

PostNapisane: 11 lut 2008, 15:18
przez Grzyby
krystof napisał(a):nie ma oznaczenia "c" na klapie silnika, ani "cr"

tego oznaczenia nie ma na żadnej z Mazd w których był montowany

PostNapisane: 11 lut 2008, 15:49
przez krystof
kumam, wiem, że mam cr, bo 100 razy szukałem wszędzie tej informacji ... tylko czemu on tak głośno pracuje?
jechałem dziś renówką granscenikiem z 1,9 i myślałem, że to beznyna ;@)

wiesz, mi to nie przeszkadza, bo lubię ten dźwięk ... kombinuję tylko, czy jest okej,

pozdrov, Krystof

PostNapisane: 11 lut 2008, 16:00
przez Yard
U mnie ucichło po ustawieniu zaworów.

PostNapisane: 11 lut 2008, 16:11
przez krystof
a gdzie ustawiałeś? na Szuberta? (pisz szybko, bo zaraz mi temat przeniosą :@) )