Kontrola luzów zaworów w MZR-CD
Witam
Pozwoliłem sobie nagrać proces odpalania i kilka chwil działania mojego MPV-a Rp. 2002 MZR-CD (tak sądzę)
Może ktoś doświadczony kuknie i oceni czy i ewentualnie co jest niepokojącego w działaniu mojej Madzi.
http://rapidshare.com/files/152787132/MVI_0149.AVI.html
Pozdrawiam
banasr
Pozwoliłem sobie nagrać proces odpalania i kilka chwil działania mojego MPV-a Rp. 2002 MZR-CD (tak sądzę)
Może ktoś doświadczony kuknie i oceni czy i ewentualnie co jest niepokojącego w działaniu mojej Madzi.
http://rapidshare.com/files/152787132/MVI_0149.AVI.html
Pozdrawiam
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Jak dla mnie to pracuje to całkiem normalnie jak na zimnego traktora, nie słychać tam klepiących zaworów czy wtryskiwaczy. Jeśli auto nie wykazuje żadnych dziwnych objawów w trakcie jazdy to tylko pilnować stanu płynów ustrojowych i terminowości obsługi.
Autko miało rozebrany silnik bo przytarty był wał, prawdopodobnie poprzedni właściciel nie sprawdzał poziomu oleju. Wał został przeszlifowany korby sprawdzone czy nie są jajowate wstawione nowe panewki i złożony. Niestety nie robiłem góry (pierścienie, uszczelniacze zaworów, gniazda itp), a chyba okaże się to kosztownym błędem. Ubywa oleju około 0,5 l. na jakieś 800 km, stwierdziłem wycieki z uszczelnienia miski olejowej i spod pokrywy zaworów, ale nie wydaje mi się by były, aż tak wielkie w stosunku do ubywającej ilości oleju. Wczoraj w serwisie sprawdzałem ciśnienia sprężania, ale "fachowiec" sprawdzał z załączonymi wtryskami no i wyszło ok. 4,8 do 4,9 MPa, a powinno być nominalnie 3,57 MPa. Może uda mi się od nich wydębić ten przyrząd i sam zgodnie z technologią dokonam pomiaru łącznie z próbą olejową. Jeśli to nie problem to przy okazji nagram silnik jak chodzi na gorąco i pozwolę sobie poprosić o uwagi.
Pozdrawiam
banasr
Pozdrawiam
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Zgodnie z zapowiedzią załączam 1 minutkę z życia mojej MPV-ki na gorąco. Proszę o ewentualne uwagi.
http://rapidshare.com/files/153022806/MVI_0150.AVI.html
Pozdrawiam
banasr
http://rapidshare.com/files/153022806/MVI_0150.AVI.html
Pozdrawiam
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
otiks napisał(a):Jeśli luz jest niewłaściwy to przechodzimy do kolejnego punktu:
3. luzujemy nakrętkę (2)
4. odkręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby nie dotykała zaworu poniżej niej i schowała się całkowicie w gnieździe w którym jest wkręcona.
5. luzujemy nakrętkę (4)
6. kręcimy śrubą regulacyjną (5) tak aby szczelinomierz został delikatnie przyciśnięty w miejscu pomiaru luzu
7. dokręcamy wstępnie nakrętkę (5)
8. dokręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby stykała się z zaworem
9. dokręcamy nakrętkę (2)
10. dociągamy nakrętkę (5)
A co jesli nakretka z pkt 3 nie chce nawet drgnac? Nie chce nic urwac, a wyglada to dosyc delikatnie
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Riki napisał(a):darow napisał(a):A co jesli nakretka z pkt 3 nie chce nawet drgnac?
Fakt, jest delikatna no ale musi pójść....
Przy probie odkrecenia ten lacznik pomiedzy zaworami odchyla nie na ponad pol centymetra jak nie wiecej. Co gorsze, probowalem kilka roznych, zaden nawet nie drgnal.
Natomiast nakretka z pkt 5 (do regulacji wlasciwej) nie sprawia zadnego problemu przy odkrecaniu.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ja chciałem zapytać o swoją BJ 2.0 DITD. Wyczytałem że trzeba sprawdzić luzy zaworowe co 30tys. km, byłem u mechanika ale jeden nie wie czy tam się daje jakies podkładki przy regulacji czy nie, a drugi mowi że są hydrauliczne i się nie reguluje. Moze ktoś mi powiedzieć jak naprawdę jest w BJ i jak je wyregulować to zrobię to chyba sam, bo do mechaników nie mam już cierpliwości.
nor napisał(a):jeden nie wie czy tam się daje jakies podkładki przy regulacji czy nie, a drugi mowi że są hydrauliczne i się nie reguluje
nor mówiąc w uproszczeniu... regulujesz śrubką i sprawdzasz szczelinomierzem.
Do tej operacji potrzebujesz:
– oryginalna uszczelka pokrywy zaworów (+ trochę silikonu – daje się na "zakrętach" pokrywy)
– 5szt. podkładek pod przelewy (nie muszą być ory ale muszą być nowe)
– klucze 10, 12 (jakoś tak )
– szczelinomierz
– trochę czasu bo silnik musi być zimyyy
Pozdrawiam M.
a ja do tematu jeszcze mam pytanie:
– mój ulubiony mechanik potrzebuje momentów do skręcenia wtrysków i pokrywy zaworów – (jak zapewne wiecie ) będzie mi zmieniał podkładki i nie ma pojęcia, jak potem wszystko poskręcać, można prosić?
pozdrov, Krystof
– mój ulubiony mechanik potrzebuje momentów do skręcenia wtrysków i pokrywy zaworów – (jak zapewne wiecie ) będzie mi zmieniał podkładki i nie ma pojęcia, jak potem wszystko poskręcać, można prosić?
pozdrov, Krystof
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Co do mocowania wtrysków to wczoraj sprawdzałem w serwisie. Moment dokręcania w przedziale pomiędzy pięćdziesiąt kilka do sześćdziesięciu kilku Nm dokładnie nie pamiętam ale, średnio wyszło coś około 58-60 Nm, i ja tak będę skręcał bo właśnie mam rozkręcone. Co do pokrywy to nie sprawdzałem ale jutro jadę po uszczelkę to zapytam.
Pozdro dla wymieniaczy podkładek
Pozdro dla wymieniaczy podkładek
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
banasr – to daj szybko znać, jeśli można, bo się to tej zmiany strasznie palę ;@)
a propos – jaki może być koszt? bo mi "mazda" powiedział, że 200, a "mój tani", że 400 (bo tyle bierze za land crousera i myśli, że pójdzie podobnie), pzdr, K.
a propos – jaki może być koszt? bo mi "mazda" powiedział, że 200, a "mój tani", że 400 (bo tyle bierze za land crousera i myśli, że pójdzie podobnie), pzdr, K.
- Od: 21 lis 2007, 15:41
- Posty: 151
- Skąd: 3miasto
- Auto: mpv mr 2002 diesel
Riki napisał(a):nor napisał(a):jeden nie wie czy tam się daje jakies podkładki przy regulacji czy nie, a drugi mowi że są hydrauliczne i się nie reguluje
nor mówiąc w uproszczeniu... regulujesz śrubką i sprawdzasz szczelinomierzem.
Do tej operacji potrzebujesz:
– oryginalna uszczelka pokrywy zaworów (+ trochę silikonu – daje się na "zakrętach" pokrywy)
– 5szt. podkładek pod przelewy (nie muszą być ory ale muszą być nowe)
– klucze 10, 12 (jakoś tak )
– szczelinomierz
– trochę czasu bo silnik musi być zimyyy
Pozdrawiam M.
A po ki grzyb 5 podkładka?
Chyba na wisiorek na lusterko.
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
krystof napisał(a):banasr – to daj szybko znać, jeśli można, bo się to tej zmiany strasznie palę ;@)
a propos – jaki może być koszt? bo mi "mazda" powiedział, że 200, a "mój tani", że 400 (bo tyle bierze za land crousera i myśli, że pójdzie podobnie), pzdr, K.
Sorki ale z tego podniecenia, że dostałem uszczelkę zapomniałem się zapytać. Ja dokręciłem na wyczucie. Mam nadzieję że dobrze bo narazie nie puszcza. Ważna sprawa dać silikon na załamaniach uszczelki.
PS. tu w 4 wypowiedzi znajdziesz odpowiedź
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=78560&sid=9d1b5a39ed4b92314f4ae36c5e2ae7cc
Pozdro
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
otiks napisał(a):
Zawory wydechowe mają krótszą dźwigienkę (oraz większą "szparę – 0,35)
zawory ssące są dłuższe (0,15mm)
Jeśli luz jest niewłaściwy to przechodzimy do kolejnego punktu:
3. luzujemy nakrętkę (2)
4. odkręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby nie dotykała zaworu poniżej niej i schowała się całkowicie w gnieździe w którym jest wkręcona.
5. luzujemy nakrętkę (4)
6. kręcimy śrubą regulacyjną (5) tak aby szczelinomierz został delikatnie przyciśnięty w miejscu pomiaru luzu
7. dokręcamy wstępnie nakrętkę (5)
8. dokręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby stykała się z zaworem
9. dokręcamy nakrętkę (2)
10. dociągamy nakrętkę (5)
Coś mi się wydaje, że w pkt. 7 i 10 zamiast (5) powinno być (4).
Pozdro
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
banasr napisał(a):A po ki grzyb 5 podkładka?
Riki napisał(a):– 5szt. podkładek pod przelewy (nie muszą być ory ale muszą być nowe)
to jak z tymi podkładkami jest?
Czy w MZR-CD też takie są isię je wymienia?
- Od: 5 lut 2009, 11:58
- Posty: 87
- Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
- Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI
A jak jest z tymi 4 okraglymi uszczelkami w pokrywie zaworow, w ASO mi powiedzieli ze to integralna czesc pokrywy i nie wystepuje osobno. Bede mial zdejmowana pokrywe i nie wiem co teraz mam zrobic ?
- Od: 27 sie 2010, 10:18
- Posty: 105
- Skąd: Skarzysko-Kam
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995
brylek22 napisał(a):to jak z tymi podkładkami jest?
Czy w MZR-CD też takie są isię je wymienia?
W RF5C się nie wymienia, bo ich nie ma wyżej pisałem o DiTD a w CiTD są przelewy ale w RF7J (DPF)
banasr napisał(a):A po ki grzyb 5 podkładka?
Bo.... występuje pięć podkładek.....?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości