Strona 1 z 3
Dymi mój MPV i puszcza wode z pompy wody

Napisane:
22 sie 2007, 00:26
przez dunci
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu zauważyłem,że moja madzia gdy jej się wciśnie gaz do dechy to zaczyna dymić.Gdy jade 80-100 km/h i gwałtownie wcisne gaz w podłoge to przez ok 1 s jest dobrze a potem odrazu jest szczał dymu(czarnego) i tak aż do nie odpuszczenia gazu .Według mnie puszcza któryś z wtryskiwaczy ale nie jestem pewien.Ostatnio miałem wymieniany silnik(panewka na wale się obróciła) ,nowa turbina lecz mechanik mi zostawił stare wtryski.;/. Mam też jeszcze jeden problem, a mianowice puszcza mi wode pompa wody,i własnie z tamtego miejsca piszczy mi jakby jakaś rolka lub jakieś łożysko.Czy może piszczeć tak pompa wody?Rozrząd był tydzień temu wymieniany.Nowy pasek,napinacz oraz rolki.Nie została wymieniona rolka od klimy. Czy moze to być właśnie ona?Prosze o Pomoć:) Z góry dziekuje:)

Napisane:
22 sie 2007, 08:07
przez strus
co do pierwszego tematu (czarny dym) badz laskaw rzucic okiem na forum i znalesc (naprawde nie jest trudno) tematy tego dotyczace....

Napisane:
22 sie 2007, 10:26
przez xANDy
Popatrz na tematy kolegi Otiks'a i jakieś 10 innych tematów, które o tym mówią.
Silnik, który masz zamontowany jest zupełnie klasycznym dieslem CR montowanym w 6, 5 i MPV, więc wszelkie kopcenie w tych dieslach to to samo co u Ciebie.
Jeśli puszcza Ci pompa wody to znaczy, że masz SPORY przebieg – prawdopodobnie ok 300kkm albo i więcej. Ona może się rozpaść i wtedy masz do wymiany znów rozrząd, do tego pompę i trochę częśći w silniku po zerwaniu rozrządu.
Jaki masz teoretyczny przebieg i ile sadzy jest wokół zaworu EGR...?
Albo popraw swój temat na zgodny z regulaminem albo dopisz się do istniejącego już wątku, który o tym mówi.

Napisane:
22 sie 2007, 16:30
przez MarekW
O czarnym dymie bylo sporo, ale chyba zaden z watkow nie zakonczyl sie sukcesem. Czyszenie i zaslepianie EGR, oddymianie itp nic nie pomagalo.
Marek

Napisane:
22 sie 2007, 18:38
przez dunci
przebieg mam 150 tys km. taki przebieg miałem na starym silniku a po ostatniej wymianie silnika nowy silnik ma 40 tys km. Jest to potwierdzony przebieg.a pompa mi dlatego puszcza bo jest to stara pompa od starego silnika.A wracając do rozrządu to raz mi szczelił pasek i mazda ma zabezpieczenia(dzwigienki) żeby nie pogieło zaworów:)Wczoraj byłem w Berlinie,jechałem z przyczepą i jak wróciłem to zbiorniczek był prawie pusty.Wiec jest to na 100% pompa wody ale martwi mnie jeszcze te szumienie koło rozrządu i nie wiem co to może byc.Może to być rolka od klimy? Pozdrawiam:)

Napisane:
22 sie 2007, 18:39
przez dunci
Sadzy wokół EGR nie ma praktycznie wcale.

Napisane:
22 sie 2007, 20:20
przez xANDy
xANDy napisał(a):Albo popraw swój temat na zgodny z regulaminem albo dopisz się do istniejącego już wątku, który o tym mówi.

Napisane:
22 sie 2007, 20:43
przez Jaksa
Podjedz moze do ASO niech zaprogramują PCM + zrobią kalibrację wtrysków ( czasami pomaga

) sam mozesz sprawdzic wszystkie rurki podcisnieniowe , selenoidy oraz EGR ( jego działanie )
xANDy napisał(a):Ona może się rozpaść i wtedy masz do wymiany znów rozrząd, do tego pompę i trochę częśći w silniku po zerwaniu rozrządu.
Dokładnie tak .....kolega-ryzykant


Napisane:
27 sie 2007, 16:52
przez xANDy
Jaksa napisał(a):Podjedz moze do ASO
Najbliższe od nas jest w Gorzowie chyba... Może Jarku znasz jakieś warsztaty, które mogą zaglądać w trzewia komputerowo-mechaniczne mazdeczek w samym Poznaniu...? Nie wiem czy Poznań posiada ASO jako takie.
xANDy napisał(a):Jaki masz teoretyczny przebieg...?
nic nie napisałeś...
dunci – gdzie tak dokładnie mieszkasz...? Daj znać na PW, chętnie spotkałbym na żywo MPV
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
27 sie 2007, 17:11
przez otiks
xANDy zapraszam do WRC....spotkasz na żywo MPV i sam ocenisz jak się sprawuje na drodze


Napisane:
27 sie 2007, 18:59
przez Jaksa
xANDy napisał(a):Najbliższe od nas jest w Gorzowie
.....dobre ASO ( Kordyl )
xANDy napisał(a):Nie wiem czy Poznań posiada ASO
Posiada ale deczko cienkie ...... widziałem ich robotę ....... bez komentarza


Napisane:
27 sie 2007, 21:39
przez dunci
Przebieg to 151 tys km.Już odebrałem pompe wody więc myśle że po jej wymianie powinno być wszystko ok:) tylko martwi mnie jeszcze jedno że może być gdzies jakiś wąż od niej pekniety.Bo leci w dwóch miejscach woda.

Napisane:
27 sie 2007, 21:46
przez xANDy
dunci napisał(a):Przebieg to 151 tys km
Pompa zawsze wytrzymuje dwie wymiany rozrządu. Zawsze znaczy zawsze – akurat bez wyjątków. Wymienia się ją standardowo przy 180 (w starej wersji DiTD 2x90) lub 240kkm (w nowej 2x120kkm). Jeśli Tobie przecieka to sobie przelicz jaki masz dystans autka...


Napisane:
27 sie 2007, 23:09
przez tomekrvf
xANDy napisał(a):Pompa zawsze wytrzymuje dwie wymiany rozrządu. Zawsze znaczy zawsze – akurat bez wyjątków
Nie robiłbym z tego aksjomatu. Dużo pewnie było w historii mazdy pomp wody które nie dobiły do 50kkm Zwykła statystyka

Napisane:
28 sie 2007, 09:45
przez xANDy
tomekrvf – możliwe, że masz rację, ale ja nigdy się z tym nie spotkałem, nie słyszałem i nikt o tym też nie pisał. Mało tego – tak wymienia się pompy wody w innych autach również (inne marki) i mechanicy raczej są co do tego zgodni, że dobre pompy (a takie są w mazdach) zawsze wytrzymują swój resurs.
Ale być może masz rację.

Napisane:
28 sie 2007, 20:45
przez dunci
Dzisiaj byłem u mechanika i co się okazało to nie pompa puszczala wody tylko pękniety wąż.Wiec macie racje że pompy w mazdach tak szybko nie siadają:):) Tą nową którą kupiłem jade jutro oddać:) Tylko mam jeszcze problem z dymieniem.Zauważyłem że coraz mocniej zaczyna dymić i to na każdym biegu.EGR jest czysty wiec co to jeszcze może być? Wtryski,zapchany układ dolotowy?

Napisane:
28 sie 2007, 21:41
przez dunci
Mam jeszcze jedno pytanko:) co ile powinno sie wymieniać wtryskiwacze? Bo zaczyna mnie powoli denerwować to dymienie mojej madzi:) Na mocy nie traci, bo jest nowa turbina,ale dymi:( i nie wiem czym to może być spowodowane.

Napisane:
28 sie 2007, 22:06
przez Riki
dunci napisał(a):nie wiem czym to może być spowodowane
Zapchany dolot, "lejące" wtryski.... rozumiem ze masz turbo po regeneracji? czy kupiles uzywke? powodów dymienia moze byc wiele....
Pozdrawiam


Napisane:
28 sie 2007, 22:24
przez Jaksa
dunci napisał(a):co to jeszcze może być
Mozesz sprawdzic wszystkie węzyki podcisnieniowe ( droznosc ) oraz selenoidy do nich podpięte o intercoolerze nie wspominam bo pewnie jest ok. Przy jakich obrotach widzisz dymienie ? Moja szesc tez przykapca jak jej dam w palnik ( 3500-4500 rpm – podobno jest to normą wiec olałem temat )

Napisane:
28 sie 2007, 23:34
przez dunci
Jak jej depne to od 2000 tys obr do 4000 kopci. Turbina jest używka lecz po regeneracji:) wiec ją wykluczam z przyczyn dymienia.a co ile wymienia sie Wtryski?