Czyszczenie EGR

Postprzez gospo83 » 14 sie 2012, 17:53

Zrobiłem reset i po przejechaniu około 15 km po mieście nic się nie świeci. Wieczorem przejadę się jeszcze parę kilometrów za miasto zobaczymy co z tego będzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez Enduro » 15 sie 2012, 11:10

Kety napisał(a):To jest oslona termiczna ktora moze gonic luzno. Blad wywala bo masz zaslepiony egr. Odeslep go i wszystko bedzie ok.

u kolegi na fotce widac, ze ma ODB1, czyli EGR jest bez czujika polozenia
i w tym przypadku zaslepienie nie ma to wplywu na ewentualne bledy w PCM-ie.
inaczej jest w wersji ODB2.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gospo83 » 15 sie 2012, 11:17

Na fotce jest bez czujnika ale ja mam z czujnikiem. Fotkę zapożyczyłem w celu zapytania o tą aluminiową rure :) Czy zawsze jak jest czujnik będzie wywalało błąd po zaślepieniu? czytałem gdzieś że to tylko w poliftach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:01
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 '03 2.0 diesel 121KM Hatchback

Postprzez Enduro » 15 sie 2012, 12:35

gospo83 napisał(a):...Czy zawsze jak jest czujnik będzie wywalało błąd po zaślepieniu? ..

tak.
jesli egr jest z czujnikiem to musi byc drozny i sprawany
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kalatos » 16 sie 2012, 21:10

I mnie się udało dzisiaj dobrać do mojego EGRa. Oczywiście nie obyło się bez przygód. Zaczęło się bardzo obiecująco. Niestety jak pisali przedmówcy dolna rura dolotowa uniemożliwia wyjęcie zaworu. Trzeba kombinować ze szpilkami. Tak jak pisali koledzy, zacząłem kombinować z kontrowaniem, niestety u mnie wystawało ich na tyle mało, że suma sumarą uszkodziłem gwint :( Ale szpilki wykręciłem <glupek2> Kolejny problem, brak klucza 36, poszło kluczem hydraulicznym. Po wyjęciu zaworku okazało się, że nie był bardzo brudny. Kupiłem jakiś środek do gaźników, zalałem go. Wylewając po 20 minutach wyleciało kupe syfu ze środka. Całość można było złożyć do kupy pamiętając o braku jednej szpilki i braku klucza 36 :D Poszukiwania szpilki w sklepach motoryzacyjnych, ze śrubkami trwały pół dnia, używaną szpilkę znalazłem dopiero w zaprzyjaźnionym warsztacie... Pozostało jeszcze dokręcenie dolnej śruby 36. Jak z odkręcaniem poszło łatwo, dokręcenie tym samym kluczem hydraulicznym graniczyło z cudem. Pozostała stłuczona ręka i schodzący paznokieć :) Wizyta u sąsiada po klucz i montaż gotowy :) Także czyszczenie z małymi przygodami, ale satysfakcja, że zrobiło się samemu. Powód czyszczenia: Błąd P0401 o ile dobrze pamiętam za małe ciśnienie recyrkulacji spalin. EGR wyczyszczony, błąd skasowany, mam nadzieję, że prędko nie wróci, pozdro i dzięki za relację.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Enduro » 16 sie 2012, 23:05

kalatos napisał(a):...suma sumarą uszkodziłem gwint :( Ale szpilki wykręciłem..

to bardzo delikatne miejsce i nalezy dobrze do niego podejsc, aby nie uszkodzic gwintu
P.S.
przestrzegam innych przed wkrecaniem zamiast szpilke normalnych srubek.
jest to o wiele prostsze, ale grozi uszkodzeniem calego gwintul tak na amen.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kalatos » 17 sie 2012, 11:20

Najgorsze, że nie mogłem później nigdzie tego dokupić, nawet w dużych sklepach ślusarskich. Jedynie serwis mazdy, albo allegro, no ale auto unieruchomione wiadomo... Dobrze, że zaprzyjaźniony warsztat trzyma tyle tego złomu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Enduro » 17 sie 2012, 11:47

w sumie moza ze zwyklej sruby o metrycznym gwincie M8 no i przy pomocy pilki do metalu , pilnika i imadla, taki bolec/szpilke samemu wykonac..najlepiej dwa co by optycznie pasowalo
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kalatos » 17 sie 2012, 17:05

Dla tak manualnej osoby jak Ty może to i proste. Dla mnie czyszczenie EGR to szczyt możliwości jeżeli chodzi o obsługę samochodu i tak jestem z siebie dumny, że się udało :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Enduro » 17 sie 2012, 22:57

kalatos napisał(a):..1 może to i proste. ( czyszczenie EGR) .....2. jestem z siebie dumny, że się udało :)

1.to wcele nie takie proste, bo wymaga m.in. troche zmyslu mechanicznego, aby to wymontowac bezsiłowo
2. i znam to uczucie osobiście,bo generalnie am kręce przy pojazdach mechanicznych na zasadzie hobbystycznej, tymbardziej jak inni profesjonali mechanicy niekiedy z galą dyplomów i tylułami majstrskimi lub nawet inżnierskimi nie wiedzą lub nie robią tego (bo po co) albo udają głupa lub jeszcze gorzej oczekują kolosalnej zaplaty a w koncu i tak niewiele dokonują... <glupek2>
P.S.
niestety podobnie do stanu EGR/a moze, ale nie musi, wygladać kolektor wlotowy i kanaly glowicy, ale jego demontaż jest troche bardziej utrudniony, aczkolwiek abs. możliwy w warunkach domowych pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 18 sie 2012, 09:38.
Powód: znalazłem lepszy wątek do mojego posta ;)

Postprzez eszo67 » 18 sie 2012, 14:58

Enduro napisał(a):niestety podobnie do stanu EGR/a moze, ale nie musi, wygladać kolektor wlotowy i kanaly glowicy, ale jego demontaż jest troche bardziej utrudniony, aczkolwiek abs. możliwy w warunkach domowych pozdr.
E.
to w takim razie czy da rade wymienic kolektor dolotowy bez dlubania przy rozrzadzie :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez kalatos » 20 sie 2012, 09:50

Moja radość trwała krótko, wczoraj znowu kiedy dłuższą chwilę przejechałem na takich samych obrotach dwie magiczne lampki. Podłączenie do komputera, cały czas P0401 za małe ciśnienie recyrkulacji spalin. Jakieś inne pomysły?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Kety » 20 sie 2012, 15:11

kalatos napisał(a):Moja radość trwała krótko.Jakieś inne pomysły?

Sprobuj wymienic wezyk podcisnienia. U mnie wygladal na dobry ale gdy go zdjalem jakos ciezko przez niego bylo ustami powietrze przedmuchac. Wymienilem na nowy i wszystko dziala.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kalatos » 20 sie 2012, 15:50

To jest ten taki krótki wężyk ~8cm, który łączy górę EGRa z jakimś czymś? Ten wężyk, który się nie ma żadnych obejm i można go rękoma zdjąć?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Kety » 21 sie 2012, 15:28

Tak, ten krotki wezyk ktory wchodzi z prawej strony do egr i leci w strone silnika w dol. Zalatw sobie taki wezyk najlepiej troche dluzszy niz ten ory. Minus jest taki ze ciezko go jest zalozyc tam obok silnika bo dostep jest slaby. Ale po 15 minutach cierpliwosci powinno sie udac.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kalatos » 23 sie 2012, 21:16

Jestem po wymianie wszystkich wężyków od podciśnień i chyba zlokalizowałem problem. Przypomnę, że na komputerze P0401. Wężyk od EGRa był delikatnie popękany, ale także go wymieniłem. Jak się okazało, dolny wężyk od lewego elektrozaworu był na zgięciu pęknięty całkowicie (nie wiem od czego jest ten wężyk). Po całej robocie okazuje się, że samochód jakby dostał drugie życie, przyśpiesza dużo lepiej i błąd na komputerze od razu zniknął, mam nadzieję, że nie jest to efekt odłączenia klem :) Nie będę się na zaś cieszył, wybieram się właśnie nad morze, dam znać po czy dwie znane diody mi się nie zapaliły :) Dzięki za pomoc, szczególnie Endoro, który niestrudzenie odpowiadał na każde pytanie kierowane na pw :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez goodcity » 29 sie 2012, 10:56

Witam,
mam podobny problem z zaworem EGR. Niestety przeczyszczenie nic nie dało. Czy ten zawór powinien chodzić lekko? Żeby poruszać moim muszę użyć sporo siły ?
goodcity
 

Postprzez Kety » 29 sie 2012, 12:53

On nie chodzi lekko. Trzeba uzyc kciukow zeby go wcisnac. Wazne zeby chodzil rowno, nie zacinal sie.
Wymien wezyk podcisnienia
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez kalatos » 29 sie 2012, 14:47

Sprawdź wszystkie wężyki od podciśnień, ten do EGRa to tylko jeden z wielu. Ja wymieniłem wszystkie(tak jak pisałem, jeden był całkowicie pęknięty) zrobiłem 1k kilometrów i problemu nie ma, powiem więcej, w motor jakby tchnęło nowe życie :) Jeszcze raz dzięki Endoro za wskazówki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy