Wywala płyn chłodzący przez zbiornik wyrównawczy

Postprzez Alan0 » 25 cze 2013, 16:45

Witam wszystkich mam od jakiegos czasu bardzo duzy problem ze swoja madzia juz mi rece opadaja i szukam jakiejs podpowiedzi. Otoz przez zbiornik wyrownawczy zaczal wyciekac mi plyn chlodniczy pojechalem do mechanika przewody z wody byly bardzo twarde stwierdzil ze uszczelka pod glowica dostaja sie prawdopodobnie spaliny do plynu i go wyzuca popzez zbiornik wyrownawczy, powiedzialem wymieniac, uszczelka nowa glowica sprawdzona na szczelnosc ok, wszystko poskladane po okolo 500 km usterka sie powtarza, nastepna wymiana uszczelka nowa glowica dla bezpieczenstwa splanowana blok silnika zekomo prosty tym razem i nowe sruby do glowicy, w trasie po okolo 1000 km znowy to samo temperatura do gory plyn sie gotuje sytuacja sie powtarza, rozkladam juz rece co moze byc przyczyna bo wlasnie sie przymierzam do kolejnej wymiany uszczelki ale zanim to zrobie chcialbym wiedziec co moglbym podpowiedziec mechanikowi zeby jeszcze sprawdzic, teraz jezdze przy upalach codziennie musze kolo litra plynu wlac aha olej czysty. Dziekuje za odpowiedzi
Ostatnio edytowano 3 lip 2013, 00:00 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Alan0
 

Postprzez MIRAS M6 » 23 sie 2013, 17:08

Witam.Mam dokładnie te same objawy w M6.Po wymianie płynu polepszyło się tylko tyle że jadąc w ubiegłym tygodniu nad morze i z powrotem nie działo się kompletnie nic.Nawet płynu nie przybyło o 0,5cm w zbiorniku wyrównawczym.Ale wracając na następny dzień po urlopie do pracy w niemczech ciągła jazda z prędkościami powyżej 120km/h ale ani razu nie przekroczone 150km/h to od razu po dotarciu na miejsce -odległość 850km otwieram maskę i mam znowu obrzuconą pokrywę silnika płynem ze zbiornika wyrównawczego no i oczywiście stan w zbiorniku grubo ponad max.Nadmieniam że jadąc nad morze nie przekroczyłem ani razu 120km/h bo całe 560 km było to po prostu nie możliwe (na odcinku Wrocław-Darłowo grubo ponad 100 fotoradarów).Nasuwa mi się tylko już w tej chwili jedna teza-pęknięta głowica na kanale wodnym.Walczę z moją usterką już od pierwszych wyższych temperatur w maju do dzisiaj.Podejrzewam że przy trochę wyższej temperaturze silnika (ale na wskaźniku tego nie stwierdzam bo w czasie jazdy jest cały czas na połowie) głowica troszkę się rozszerza i przy okazji rozszczelnia się pęknięcie przez które wali kompresja do układu chłodzenia.Gdyby to była uszczelka pod głowicą to przez nią musiałby płyn po zgaszeniu silnika w momencie jak jest jeszcze nadmierne ciśnienie w układzie chłodzenia wywołane kompresją wracać do cylindra i po dłuższym postoju odpalenie silnika powodowałoby biały i słodki dym z wydechu do momentu aż nie wyrzuci wszystkiego.A ja takiego efektu u mnie nie mam bo zawsze przed zgaszeniem silnika pracuje on na wolnych obrotach minimum jeszcze 2-5 min w zależności jaką trasę pokonałem i to minimalne pęknięcie głowicy zasklepia się wraz z wystudzeniem silnika i płyn nie ma jak przecisnąć się do cylindra.Nie próbowałem nigdy jej zgasić od razu po zakończonej jeździe (może wtedy by wyszło szydło z worka i zakopciła by na biało).Przeczytaj tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=410&t=145568&p=2683399#p2683399 szerzej o moim problemie.Na chwilę obecną nie zdecydowałem się jeszcze podnieść głowicy dopóki ktoś nie potwierdzi mojej tezy.Może by zaprosić Jaksę do zapoznania się z opisywanym tu problemem i może powiedziałby chociaż czy spotkał sie z pękniętą głowicą w mazdach???Pozdrawiam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez VPM » 23 sie 2013, 23:32

panowie a czy pompy wody były sprawdzone naj prostszy sposobem jest zdjęcie korka z zbiorniczka i poczekać aż samochód sie nagrzeje wentylator powinien sie włączyć zanim płyn sie wyleje jeżeli sie włączy to trzeba sie przejechać układ sie odpowietrzy i tyle jak sprawdzicie tą metodę to dajcie znać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez MIRAS M6 » 26 sie 2013, 00:28

U mnie jest nowa pompa i to oryginał mazda.Układ odpowietrzony-trwało to 90 min.Niepokojące jest dla mnie tylko ciągłe bulgotanie w chłodnicy i ostatnio ciemny osad wewnątrz zbiornika wyrównawczego w górnej części.Nie jest to olej-raczej spaliny.Jeszcze 2 tyg. i zjazd do domu i napewno trzeba już teraz podnieść głowicę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Postprzez VPM » 1 wrz 2013, 20:19

jeżeli bulgocze to znaczy że jeszcze jest powietrze albo dostało sie ze spalin jeszcze raz trzeba odpowietrzyć jak sie powtórzy to na pewno głowica do zdjęcia będzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez MIRAS M6 » 11 lut 2014, 12:13

Wyrzucanie płynu i bulgotanie w chłodnicy rozwiązała nowa uszczelka pod głowicą.I tak mam niezły wynik bo na wydmuchanej pomiędzy 1a 2 oraz 3 i 4 cylindrem zrobiłem 6tkm!!!Po wymianie uszczelki wszystko wróciło do normy ale zrobione również planowanie głowicy i wymienione uszczelniacze na zaworach oraz przy okazji wyczyszczony EGR.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 22:10
Posty: 1361 (87/33)
Skąd: OPOLE/LEPPERSDORF
Auto: MAZDA 6 KOMBI SPORT DYNAMIC (GH) 2,2 R2AA 185KM 2009 r.
PRZEBIEG 453 000
MAZDA 6 (GG) 2.3 Pb 2002 r. AERO PAKIET przekazana dla Vasat
MAZDA 3 (BL) 1,6 Pb 2011 r. AERO PAKIET przekazana dla ASIA M6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy