MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez HARY66 » 19 gru 2011, 21:22

Hubix napisał(a):Silnik zbiera się od 1700 RPM ?

U mnie od 2200 dostaje buta.


Tak jak pisałem, od 1700 juz czuje się przyspieszenie, po przekroczeniu 2000 jest juz niezły but,
ale po przekroczeniu 3000 wszystko zanika
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez jozim » 20 gru 2011, 12:48

HARY66 napisał(a):Tak jak pisałem, od 1700 juz czuje się przyspieszenie, po przekroczeniu 2000 jest juz niezły but,
ale po przekroczeniu 3000 wszystko zanika

Powyższe objawy sklasyfikował bym jako problem z układem paliwowym:
– Zatkane sitko w zbiorniku paliwa
– Brudny filtr paliw
– Nieszczelny układ paliwowy
Aby je całkowici wykluczyć podłącz butelkę z paliwem pomiędzy filtrem, a pompą wysokiego ciśnienia.
Daj znać o wyniku tego testu.

Twój przypadek jest dla mnie rebusem, ponieważ opisywane przez ciebie usterki wykluczają się wzajemnie np. to wyklucza układ paliwowy
HARY66 napisał(a):Jak zdejmę podciśnienie z gruszki turbo to mazda do 3tys obr jest mułowata a powyżej 3.5tyś obrotów dostaje sporego kopa dochodząć prawie do czerwonego pola.

Natomiast ten opis wyklucza niedomagania turbiny
HARY66 napisał(a):Po ponownym podłączeniu pod kompa okazało się ze ćiśnienie rzeczywiste jest takie jakie oczekuje PCM .
Te badanie powinieneś wykonać w kilku różnych momentach obrotowych i odczytać czy jest zgodność ciśnienia doładowania z oczekiwanym przez PCM-a. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez HARY66 » 20 gru 2011, 22:33

jozim napisał(a):Powyższe objawy sklasyfikował bym jako problem z układem paliwowym:
– Zatkane sitko w zbiorniku paliwa
– Brudny filtr paliw
– Nieszczelny układ paliwowy


Sitko w zbiorniku wyjmowałem, było czyściutkie, założony nowy filtr paliwa,
mechanik nie wykrył żadnych nieszczelności w układzie paliwowym.

już kilka osób jest zdziwiona moim przypadkiem, bo niby wszystko sprawdzone i jest ok,
a mazda nie chodzi tak jak powinna
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez myqel » 21 gru 2011, 10:52

A jest możliwe , że masz przestawiony rozrząd o jeden ząbek? Nie wiem jak w tym silniku ale w hondzie civiku tak miałem kiedys, auto w miare normalnie jeździło ale miało moc w bardzo wąskim przedziale obrotów i ogólnie topornie silnik pracował.

m.
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez bieski » 21 gru 2011, 10:58

myqel napisał(a):A jest możliwe , że masz przestawiony rozrząd o jeden ząbek?

To by nie odpalił.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez syczka133 » 28 gru 2011, 18:35

Jak sprawdzić podcisnienie w mojej mazdzie 6 121 km . najprawdopodobniej to jest przyczyna kopcenia na czarno . Pompa vacum jest sprawna ale nie wszędzie podcisniene dociera np do siłowników kolektora ssącego i EGR-u . może ktoś miał taki przypadek . <płacze>

tak czytałem cały ten post . ale dlaczego zapala się kontrolka DSC i nie reagują siłowniki w kolektorze ssącym
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez bieski » 28 gru 2011, 19:26

syczka133 napisał(a):tak czytałem cały ten post

To dlaczego się w nim nie dopisałeś tylko zakładałeś nowy wątek? Proszę zapoznaj się z regulaminem forum.

syczka133 napisał(a):ale dlaczego zapala się kontrolka DSC

A nie pali ci się dodatkowo Check engine? Sprawdz jakie masz blędy.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez syczka133 » 28 gru 2011, 21:48

sorki za błąd przeczytałem regulamin . NO własnie żaden check engine sięnie zapala .jutro pojadę się podpiąć pod komputer . Ale tak poza tym to co podcisnienie ma do DSC ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez bieski » 28 gru 2011, 21:53

syczka133 napisał(a):NO własnie żaden check engine sięnie zapala

A po przekręceniu kluczyka na pozycje ON pali ci się check?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez syczka133 » 28 gru 2011, 22:11

Tak po przekręceniu kluczyka w pozycję ON kontrolka się zapala a mianowicie po odpaleniu gasnie . a gdy przegazuję bryczkę to zapala się kontrolka od dsc
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez dekster » 29 gru 2011, 12:20

Spróbuj kluczykiem na ON nie uruchamiaj silnika i skręć kierownicą najpierw w prawo do końca, a następnie w lewo do końca. Jak nie pomoże spróbuj na włączonym silniku. Miałem taki przypadek u siebie, świeciła mi się kontrolka DSC.
Warto spróbować :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2011, 14:57
Posty: 41
Skąd: Morąg
Auto: Mazda 6 2.0 MZR CD (GH) 2008r.

Postprzez smile » 29 gru 2011, 12:35

Odłączałeś akumulator?
Jeśli tak to musisz zaprogramować skrajne położenia kół że tak powiem ;) – uruchom silnik i skręć kierownicą do skrajnych położeń a następnie na wprost i powinna zgasnąć.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez syczka133 » 29 gru 2011, 17:58

koledzy znalazłem przyczynę jakiś mechanik od siedmiu boleści nie podłączył jednej kostki do skrzyni biegów i temu taki obiaw z dsc :D . ale to nic po pierdzielił wężyki podcisnienia. już prawie jestem na dobrym tropie jeszcze tylko od EGR-u. Ale mam jeszcze jedeną nie spodziewaną usterkę podkładki pod wtryskami i muszę sobie za wczasu wyczyścić misę olejową i smoka . Ale i taak madzi nie zamienię za te psikusy . <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez gkoper » 16 lut 2012, 01:02

Więc jak w temacie, mam problem ze sterowaniem EGR i Przepustnicy tej co steruje na ile zaworów ma iść powietrze zasysane- brak jest podciśnienia tylko na tych dwóch układach, reszta czyli sterowanie turbiny i przepustnicy głównej pracuje.
Zainteresowałem się tym ponieważ pojawiły się dźwięki klekotu/terkotu tylko w zakresie ok 1000-1300 obr/min szczególnie przy zmianie biegów rzadziej na luzie.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez Hubix » 16 lut 2012, 11:21

gkoper może CI Egr brzęczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez gkoper » 16 lut 2012, 14:09

Być może, problem w tym że nie mam podciśnienia przy egr i zaworze sterującym przeustnicą 4/8 zaworów. Wczoraj wszystko rozebrałem i nic nie znalazłem, być może są pomieszane wężyki – miałem robione sprzęgło +dwumasa w warsztacie moze cos pomieszali, pytanie co mogli pomieszac ze czesc ukladów działa a częśc nie i wszystkie wezyki sa podłączone.

Czy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku przepustnice 4/8 zaworów macie zamkniętą ? U mnie nie reaguje nawet przy przekreceniu ponad 3000 obr/min.Nie jestem pewien może ona działa dopiero gdy auto jest na biegu podczas jazdy.
Powiedzcie jak jest u was czy widać prace tej przepustnicy na rozgrzanym silniku przy zmienie predkosci obrotowej silnika?
Czy widać pracę egr na wolnyh obrotach , czy trzpień się przemieszcza?
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez frytas » 18 lut 2012, 11:29

Witam wszystkich. Panowie proszę o podpowiedź, mam strzasze zapaćkaną w oleju rurę która jest z tyłu zaworu Egr tak na długości 15 cm od góry. Rura ta o śr. chyba 5 cm idzie w dół w stronę IC. Poza tym egr cały zawalony spalinami ale działa bo nie wywala błędu. Czy zaistniała sytuacj jest groźna dla silnika.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 14:03
Posty: 27
Skąd: EOP
Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004

Postprzez volf31 » 18 lut 2012, 11:39

Może jakieś zdjęcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2008, 14:36
Posty: 96 (1/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: 6 2.0 MZR-CD 136KM 2004 GY
121 (B) 50KM 2001

Postprzez gkoper » 19 lut 2012, 12:41

Olej u układzie intercolera to nic groźnego jeżeli jest go niewiele tzn lekko zaolejone ściany rur dolotowych. Nie zaszkodzi sprawdzić sprężarki gdyż większa ilość oleju pochodzi właśnie z niej.
U mnie EGR nie działa i błędu nie pokazuje, musisz sprawdzić czy widać ruch trzpienia egr przy zmianie prędkości obrotowej. Sprawdź również czy przy zmianie prędkości obrotowej silnika poruszają się u ciebie przepustnice dolotowe główna i 4/8 zaworów być może masz podobny problem z podciśnieniem jak ja.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez frytas » 19 lut 2012, 17:01

Dzięki za podpowiedź. Jestem już umówiony na przegląd układu i czyszczenie egr u kolegi znachora. Miejmy nadzieję, że do tego momentu nic się nie stanie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 14:03
Posty: 27
Skąd: EOP
Auto: GY 6 2.0 CiTD 121KM 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy