MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez gkoper » 21 lut 2012, 20:09

gkoper napisał(a):Czy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku przepustnice 4/8 zaworów macie zamkniętą ? U mnie nie reaguje nawet przy przekreceniu ponad 3000 obr/min.Nie jestem pewien może ona działa dopiero gdy auto jest na biegu podczas jazdy.
Powiedzcie jak jest u was czy widać prace tej przepustnicy na rozgrzanym silniku przy zmienie predkosci obrotowej silnika?
Czy widać pracę egr na wolnyh obrotach , czy trzpień się przemieszcza?

Możecie powiedzieć jak jest u Was?
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez gkoper » 24 lut 2012, 18:32

Nikt nic nie podpowie? Dodam że nie mam żadnych błędów i strasznie nie pokoji mnie klekotanie słyszane przy ruszaniu i zmianie biegów, na wolnych obrotach słyszę czasem delikatne dzwonienie w okolicy kolektora dolotowego i wtryskiwaczy
Początkujący
 
Od: 24 mar 2008, 09:54
Posty: 21
Skąd: Nowogard/Zachodniopomorskie
Auto: Mazda 6 GG 2003 2.0 136KM Diesel

Postprzez architectus21st » 6 kwi 2012, 14:04

Witam.
Samochód trafił do mechanika ... po czym został odebrany ... ze szwagrem poskładaliśmy cały silnik według instrukcji ale .... z boku jest kilka wężyków które powinny iść to pompy podciśnienia filtra powietrza itd itp ...
Potrzebuję pomocy bo nie mogę znaleźć co i gdzie powinno iść...

Jeżeli moge kolegów prosić to albo schemat instalacji podciśnienia albo w miarę dokładne fotki prawej strony silnika ..
Tej od kierowcy ...

Pozdrawiam i bardzo dziękuję za pomoc z góry .
architectus21st
 

Postprzez syczka133 » 7 kwi 2012, 17:29

Kolego odpowiedz będziesz miał naPW

Pozdrawiam Syczka133
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2011, 18:57
Posty: 344 (50/3)
Skąd: ŻYWIEC, dokładniej to Juszczyna :)
Auto: (Mazda 6SportKombi 2.0
cdti 121 2003r )dobrze sie spisywała zastapiona Mazda 6sportKombi 2.0 Bp 104 kw :)

Postprzez jancu » 21 cze 2012, 17:31

Witam.

Mam duży problem. Po tym jak padła mi turbina, założyłem turbinę po regeneracji i auto nie ma mocy. Poprzednio po przekroczeniu 2000 obrotów dawało się odczuć jak auto wyrywa, a teraz jest mułowate. Przy obrotach 3500 niby jedzie, ale to nie jest to co było. Czy ktoś wie co może być przyczyną czy turbina ma jakąś regulację ?
jancu
 

Postprzez Wojtek » 21 cze 2012, 17:43

jancu napisał(a):Po tym jak padła mi turbina, założyłem turbinę po regeneracji i auto nie ma mocy.

sprawdz wszystkie wezyki podcisnien...

Twoj watek przenosze do dzialu diesel... MZR-CD
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jancu » 22 cze 2012, 18:32

Wojtek napisał(a):sprawdz wszystkie wezyki podcisnien...


Dzięki za podpowiedź. Na oko wszystkie wężyki i węże były ok. Jednak po zdjęciu plastiku okazało się, że pęknięty jest wężyk dochodzący do turbiny. Wymieniłem na nowy i auto ożyło.
jancu
 

Postprzez Wojtek » 22 cze 2012, 20:57

jancu napisał(a):Jednak po zdjęciu plastiku okazało się, że pęknięty jest wężyk dochodzący do turbiny. Wymieniłem na nowy i auto ożyło.

<spoko>
niech jezdzi i sie nie psuje ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez deha77 » 26 sie 2012, 23:51

Witam,

Ostatnio kiedy autko straciło na mocy zacząłem szukać przyczyny. Okazało się że ta dźwigienka od turbo za gruszką po odpaleniu silnika nie podnosi się wcale. Odkręciłem pokrywę silnika i okazało się że filterek rozpadł mi się w reku przy próbie wyciagniecia. Była ułamana jedna końcówka. Zrobiłem prowizorkę i posklejałem :P. Oczywiscie rozwiązanie tymczasowe. (Przy okazji ktoś ma może do sprzedania ten filterek?).
No i teraz ten tłoczek od turbiny po odpaleniu silnika wchodzi w gruszkę do połowy. Z tego co czytałem pisaliście, że powinien do końca się chować czyli łopatologicznie mówiąc śrubka widoczna w połowie teleskopu ma jakby znaleźć się przy gruszce na wolnych obrotach?
Autko wróciło do swojej mocy przed utratą. Mierzyłem stoperem to do 100 wyszło ~11s
wczesniej bylo 17s i teraz czuc tego turbokopa czy jak to tam sie zwie.
pzdr
Początkujący
 
Od: 21 mar 2011, 13:29
Posty: 7
Skąd: SZZ
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136KM

Postprzez bocian66 » 9 sty 2013, 20:04

Witam
Czy moze mi ktos podpowiedziec na jakiej zasadzie dziala zawor sterujacy turbina(tzn west gate)na wyciagnietym zaworze chcialem sprawdzic jego szczelnosc i po zalozeniu kawalka przewodu do latwiejszego wdmuchania powietrz i zablokowaniu palcem drugiego krucca powietrze gdzies ucieka?przy zassaniu jest podobnie i na drugim kruccu proba wyglada tak samo.prosze o podpowidz czy to jest normalne bo mi sie wydaje ze zawor otwierany jest elektrycznie i powinno byc szczelne pomiedzy kruccami?
bocian66
 

Postprzez maziadm » 14 kwi 2013, 15:51

Kilka pytań:
1. Z vacuum pompy wychodzą 3 wyjścia:
Które wężyki układu podciśnieniowego, jakie elementy osprzętu silnika winny być podłączone pod A, B, C ?
Obrazek

2. Pytanie jak wyżej – które elementy silnika winny być podłączone pod 1, 2, 3, 4?
Obrazek

3. Jakie podciśnienie winna wytworzyć pompa vacuum? W poradniku jest podane, że około 50kPa. Jaki jest prawidłowy sposób pomiaru tego podciśnienia? Mamy trzy wyjścia, czy mierzyć należy na każdym z osobna z pozostałymi zaślepionymi, wpiętymi w układ, czy może dokonać pomiary na wszystkich trzech jednocześnie?

Jeśli któryś z forumowiczów ma zdjęcie tej części silnika, to z góry dziękuję.

Jeszcze jedna wątpliwość. Na poniższym rysunku przedstawiającym część układu podciśnienia w trzech różnych wersjach:
Obrazek

Skąd mam wiedzieć, która wersja dotyczy danego VINu???
Sprawa pilna!

Pozdrawiam
maziadm
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez tok5 » 5 maja 2013, 22:52

Miałem problem z uruchamianiem się turbiny. Mechanik stwierdził, że to zbiornik podciśnienia na filtrze powietrza. Faktycznie wystają z niego 3 "cycuszki" do podłączenia rurek, które były ułamane. Tymczasowo złączył mi dwie rurki i turbo zaczęło działać. Nabyłem obudowę filtra powietrza i chciałbym to podłączyć jak japońsku bóg przykazał. Czy mógłby ktoś pokazać fotki, na których widać jak te rurki mają być podłączone?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Leoo » 5 maja 2013, 23:31

tok5 napisał(a):Faktycznie wystają z niego 3 "cycuszki" do podłączenia rurek, które były ułamane.

Wystarczyło przewiercić otworki po rurkach i wpasować do nich na klej choćby odcinki rurki z anteny teleskopowej od radia.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez danetomek » 2 gru 2015, 23:15

Witam koledzy mam mazde 6 z 2002 roku bez dpf czyli model przed liftem potrzebuje schemat podciśnień ponieważ auto odebrałem od mechanika po czyszczeniu kolektora i zrobiono kipisz w przewodach auto nie jedzie. Widzę ze nie ma podciśnienia na gruszce egr który to zawór i gdzie się znajduje.. Pilnie proszę o pomoc ponieważ jadę w daleką trasę potrzebuję auto. pozdrawiam
danetomek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy