Pół roku temu zakupiłem ( w Polsce) Mazdę MPV 2004 diesel (przebieg 136tyś, potwierdzony fakturami i rozmową z austriackim warsztatem) przywieziona z Austrii. Auto miało zatarty wał (sprzedający mnie o tym poinformował, tak że byłem świadomy). Przejechałem ok. 4 tyś kilometrów, w sumie nic się nie dzieje, oprócz tego że wymieniłem simering na wale od strony skrzyni bo był pęknięty i leciutko lało.
Teraz po przeczytaniu tych różnych historii z zaszlamowanym smokiem i wtryskami (podkładkami), opiłkami w misce mam obawy czy ten wał był dobrze zrobiony.
Panowie jak to sprawdzić i co zrobić , bo wiem że im wcześniej tym lepiej. Wcześniej ktoś sugerował żeby przy wymianie oleju podłożyć gazę i zobaczyć czy nie ma opiłków, a może sciągnąć miskę olejową i zobaczyć czy tam nie ma niespodzianek ? Nadmienię że przy wymianie oleju, wizualnie olej był czysty (tak na oko.).
1.Czy warsztat który robił ten wał mógł go zrobić byle jak tak tylko na sprzedaż ?
2.Jakie mogą być objawy źle zrobionego wału ?
I pytanie z innej beczki
Czy częstsza niż zalecana wymiana oleju silnikowego czyli tak 8-10tys wpłynie negatywnie na silnik ?
Sory, nie jestem biegły w sprawach mechaniki i stąd takie pytania ,
Pozdrawiam
remik
MPV po zatarciu wału (MPV 2.0 D 136km, 2004r)
Strona 1 z 1
Ad1. Oczywiście ,że mogli
Ad2. np. zła robota, samo polerowanie wału, a powinno być, sprawdzenie czy wał w ogóle się do czegoś nadaje, szlifowanie na dany wymiar (1 szlif),Sprawdzenie na wyważenie ,Polerowanie wału, Mycie wału
Ad3. Zawsze Lepiej jak Olej jest częściej Wymieniany i Powiem szczerze iż dobrze jest co każda wymianę robić Płukankę Silnika np Valvoline EngineFlush zdjemij misę olejową i zobacz co w niej jest
Ad2. np. zła robota, samo polerowanie wału, a powinno być, sprawdzenie czy wał w ogóle się do czegoś nadaje, szlifowanie na dany wymiar (1 szlif),Sprawdzenie na wyważenie ,Polerowanie wału, Mycie wału
Ad3. Zawsze Lepiej jak Olej jest częściej Wymieniany i Powiem szczerze iż dobrze jest co każda wymianę robić Płukankę Silnika np Valvoline EngineFlush zdjemij misę olejową i zobacz co w niej jest
remik napisał(a):...a może sciągnąć miskę olejową i zobaczyć czy tam nie ma niespodzianek ? ..
tak, jej zawartosc wiele powie.
jakiekolwiek odrobiny metalu w misce oleju, potwierdza w 100% nadchodzacy remont/wymine silnika
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czyli rozumiem że wcześniej po szlifie wału było czysto ?
Nie mogą zostać stare pozostałości po zatarciu wału ?
Jak to jest z tym szlifem, wydaje mi się że robi się to albo dobrze fachowo, albo żle, tak ? Do tego jeszcze dochodzą jakieś koszty części (panewki ), ile taki handlarz może na tym zaoszczędzić ? Jaki jest całkowity koszt szlifu wału i robocizny w przybliżeniu ?
I jeszcze jedno pytanko
Skąd nowe opiłki w misce po szlifie wału ?
Sory, że zadaje takie banalne pytania, ale jestem zielony w tych sprawach
Nie mogą zostać stare pozostałości po zatarciu wału ?
Jak to jest z tym szlifem, wydaje mi się że robi się to albo dobrze fachowo, albo żle, tak ? Do tego jeszcze dochodzą jakieś koszty części (panewki ), ile taki handlarz może na tym zaoszczędzić ? Jaki jest całkowity koszt szlifu wału i robocizny w przybliżeniu ?
I jeszcze jedno pytanko
Skąd nowe opiłki w misce po szlifie wału ?
Sory, że zadaje takie banalne pytania, ale jestem zielony w tych sprawach
- Od: 29 sie 2004, 18:15
- Posty: 17
- Skąd: Jelcz-Laskowice
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel
remik napisał(a):1.Czyli rozumiem że wcześniej po szlifie wału było czysto ?
2. Nie mogą zostać stare pozostałości po zatarciu wału ?
3.Jak to jest z tym szlifem, wydaje mi się że robi się to albo dobrze fachowo, albo żle, tak ? Do tego jeszcze dochodzą jakieś koszty części (panewki ), ile taki handlarz może na tym zaoszczędzić ?
4.Jaki jest całkowity koszt szlifu wału i robocizny w przybliżeniu ?
5.Skąd nowe opiłki w misce po szlifie wału ?
1.powinno byc wszystko abs. solidnie wyczyszczone, bo zabrudzenie ponownie spowoduja problemy
2.absolutnie nie, nie powinny bo one wtedy maja podobny wplyw jak piasek "w rowie pupy"
3.wszystko mozne zle wykonac ia w silniku tymbardziej..
4.a koszta sa zalezne od jakosci okolicznych cen i czesci..
temat handlarzy o kpl. inna sprawa, bo z innych przypadkow znane mi sa historie nie z "tej planety"!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości