MPV po zatarciu wału (MPV 2.0 D 136km, 2004r)

Postprzez remik » 27 lut 2013, 08:16

Pół roku temu zakupiłem ( w Polsce) Mazdę MPV 2004 diesel (przebieg 136tyś, potwierdzony fakturami i rozmową z austriackim warsztatem) przywieziona z Austrii. Auto miało zatarty wał (sprzedający mnie o tym poinformował, tak że byłem świadomy). Przejechałem ok. 4 tyś kilometrów, w sumie nic się nie dzieje, oprócz tego że wymieniłem simering na wale od strony skrzyni bo był pęknięty i leciutko lało.
Teraz po przeczytaniu tych różnych historii z zaszlamowanym smokiem i wtryskami (podkładkami), opiłkami w misce mam obawy czy ten wał był dobrze zrobiony.
Panowie jak to sprawdzić i co zrobić ?? , bo wiem że im wcześniej tym lepiej. Wcześniej ktoś sugerował żeby przy wymianie oleju podłożyć gazę i zobaczyć czy nie ma opiłków, a może sciągnąć miskę olejową i zobaczyć czy tam nie ma niespodzianek ? Nadmienię że przy wymianie oleju, wizualnie olej był czysty (tak na oko.).

1.Czy warsztat który robił ten wał mógł go zrobić byle jak tak tylko na sprzedaż ?
2.Jakie mogą być objawy źle zrobionego wału ?
I pytanie z innej beczki
Czy częstsza niż zalecana wymiana oleju silnikowego czyli tak 8-10tys wpłynie negatywnie na silnik ?

Sory, nie jestem biegły w sprawach mechaniki i stąd takie pytania ,

Pozdrawiam
remik
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 18:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez flywin » 27 lut 2013, 08:59

Ad1. Oczywiście ,że mogli
Ad2. np. zła robota, samo polerowanie wału, a powinno być, sprawdzenie czy wał w ogóle się do czegoś nadaje, szlifowanie na dany wymiar (1 szlif),Sprawdzenie na wyważenie ,Polerowanie wału, Mycie wału
Ad3. Zawsze Lepiej jak Olej jest częściej Wymieniany i Powiem szczerze iż dobrze jest co każda wymianę robić Płukankę Silnika np Valvoline EngineFlush zdjemij misę olejową i zobacz co w niej jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 19:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Enduro » 28 lut 2013, 15:35

remik napisał(a):...a może sciągnąć miskę olejową i zobaczyć czy tam nie ma niespodzianek ? ..

tak, jej zawartosc wiele powie.
jakiekolwiek odrobiny metalu w misce oleju, potwierdza w 100% nadchodzacy remont/wymine silnika
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez remik » 28 lut 2013, 18:17

Czyli rozumiem że wcześniej po szlifie wału było czysto ?
Nie mogą zostać stare pozostałości po zatarciu wału ?

Jak to jest z tym szlifem, wydaje mi się że robi się to albo dobrze fachowo, albo żle, tak ? Do tego jeszcze dochodzą jakieś koszty części (panewki ), ile taki handlarz może na tym zaoszczędzić ? Jaki jest całkowity koszt szlifu wału i robocizny w przybliżeniu ?


I jeszcze jedno pytanko
Skąd nowe opiłki w misce po szlifie wału ?

Sory, że zadaje takie banalne pytania, ale jestem zielony w tych sprawach
Początkujący
 
Od: 29 sie 2004, 18:15
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel

Postprzez Enduro » 28 lut 2013, 20:46

remik napisał(a):1.Czyli rozumiem że wcześniej po szlifie wału było czysto ?
2. Nie mogą zostać stare pozostałości po zatarciu wału ?
3.Jak to jest z tym szlifem, wydaje mi się że robi się to albo dobrze fachowo, albo żle, tak ? Do tego jeszcze dochodzą jakieś koszty części (panewki ), ile taki handlarz może na tym zaoszczędzić ?
4.Jaki jest całkowity koszt szlifu wału i robocizny w przybliżeniu ?
5.Skąd nowe opiłki w misce po szlifie wału ?

1.powinno byc wszystko abs. solidnie wyczyszczone, bo zabrudzenie ponownie spowoduja problemy
2.absolutnie nie, nie powinny bo one wtedy maja podobny wplyw jak piasek "w rowie pupy" <nie powiem>
3.wszystko mozne zle wykonac ia w silniku tymbardziej..
4.a koszta sa zalezne od jakosci okolicznych cen i czesci..
temat handlarzy o kpl. inna sprawa, bo z innych przypadkow znane mi sa historie nie z "tej planety"!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron