Witam,
Mam problem z ogrzewaniem, który prawdopodobnie wskazuje na zapowietrzoną nagrzewnicę. Na obrotach jałowych lub podczas powolnego toczenia się (np. w korku) nie leci ciepłe powietrze. Wystarczy jednak, że dodam trochę gazu (zacznę jechać), w kratkach nawiewu pojawia się gorące powietrze.
Stan płynu chłodzącego OK, wycieków nie stwierdzono.
W jaki sposób należy odpowietrzyć nagrzewnicę lub ew. cały układ chłodzący?
pacjent: Mazda MPV LW 2004 z silnikiem jak w tytule.
Będę bardzo wdzięczny za porady, bo marznę co dzień w stojąc w korkach.
Pozdrawiam
Bartek
[CiTD] odpowietrzanie ukł chłodzenia – how to?
Strona 1 z 1
Odpowietrzyć powinna sie sama ale dla ułatwienia rozgrzej silnik do temp. nominalnej i postaw auto delikatnie pod górkę wtedy łatwiej wydostanie sie powietrze z zakamarków. Mozna też wykręcic korek ale to juz na zimnym silniku i naciskać na węże gumowe dochodzące do chłodnicy najpierw dolny później górny.
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
No i właśnie to mnie martwi, bo odpowietrzyć powinna się sama. Spróbuję z tym ustawieniem pod górkę. Jak to nie zadziała, to jeszcze raz poszukam wycieków. Spojrzę jeszcze w obwód ogrzewania, który idzie do tylnej nagrzewnicy. Czy to możliwe, że to ona zapowietrza cały układ?
Pozdreaux
Bartek
Pozdreaux
Bartek
Odkręć korek na zimnym silniku i dolej płynu.
I nie zdziw się bo może wejść sporo.
A o odpowietrzaniu było sporo pisane na forum (w tym dziale).
I nie zdziw się bo może wejść sporo.
A o odpowietrzaniu było sporo pisane na forum (w tym dziale).
Grzyby napisał(a):Odkręć korek na zimnym silniku i dolej płynu.
I nie zdziw się bo może wejść sporo.
A o odpowietrzaniu było sporo pisane na forum (w tym dziale).
Sprawdziłem cały układ, nie jest zapowietrzony. Sprawdzali również mechanicy w zaprzyjaźnionym warsztacie i oni też to potwierdzają.
Jeśli zaś chodzi o dolewanie płynu, to jeżeli się nie mylę, w MPV robi się to jedynie przez zbiornik wyrównawczy, bowiem do chłodnicy nie ma dostępu (jest pod plastikami). Niech mnie ktoś poprawi, jeśli nie mam racji.
Objawy są następujące: na wolnych obrotach, nawet po rozgrzaniu silnika, ogrzewanie słabnie. Wystarczy jednak dodać trochę gazu (na 1.200-1.500 obrotów) a od razu zaczyna lecieć ciepłe powietrze. To samo można zaobserwować macając rurki idące do nagrzewnicy – jedna z nich, po dodaniu gazu od razu robi się gorąca.
Samochód jest wyposażony w Webasto dogrzewające silnik (bez grzania wnętrza). Element ten na pewno działa, bo zimny silnik rozgrzewa się bardzo szybko.
Czy ma ktoś pomysł, co może być ze psute?
Mechanicy sugerują, że webasto ma w sobie jakąś pompkę, która tłoczy ciepły płyn do nagrzewnic (są dwie: przód+tył) i to może ta pompka jest zepsuta. Czy ma ktoś może schemat ogrzewania webasto w maździe MPV (albo w M6)?
Wszelkie sugestie przyjmę z wdzięcznością. Również linki do wartościowych tematów dot. ogrzewania i webasto.
Pozdrawiam
Bartek
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości