Frezowanie gniazda wtrysku przy okazji wymiany podkładek

Postprzez Steve » 21 wrz 2011, 12:19

W wątku
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=120757
natrafiłem na dyskusję o frezowaniu gniazd wtryskiwaczy.
Temat nie był szerzej opisany, więc postanowiłem podzielić się doświadczeniem.

W moim przypadku mimo wymiany podkładek w warsztacie u Jaksy, znowu zaczeło dymić <cisza> .
Przy reklamacji usłyszałem, że pewnie nie dali rady wyjąć zapieczonego wtryskiwacza , ale zapomnieli mnie o tym poinformować. Taaaaaaa <diabełek> . W ramach rekomponsaty zwrócono mi koszty części hahaha bez kosztów robocizny. :>

Mając już wizyty u fachowców w <dupa> postanowiłem samodzielnie wziąć się za ich wymianę.

Trzy podkładki były spoko, czwarty wtryskiwacz (ten najbliżej pompy vacum) był strasznie zapieczony i po wyjęciu (3h walki), okazało się że podkładka jest stara i zostały z niej strzępy, a gniazdo jest wypalone <dupa> – czyli jest bruzda od środka w kierunku ściany gniazda .Trzeba frezować . Szczęśliwie udało się pożyczyć odpowiednie narzędzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sposób na wyciągnięcie zapieczonego wtrysku, który ja zostosowałem to obracanie płaskim kluczem
za główkę wtrysku i jednoczesnie ciągnięcie go do góry reką lub delikatne podważanie breszką.
Frezowanie wykonuje się ręcznie.
Środkowy element jest ruchomy (na pierwszym zdjęciu w połowie trzpienia) i jego średnica jest dopasowana do średnicy gniazda wtryskiwacza co stabilizuje frez w pionie podczas pracy.
Końcówka jest dopasowana do otworu, w który wchodzi końcówka wtryskiwacza i zasłania go podczas frezowania, co ma zapobiec wpadaniu opiłków do cylindra.
Należy przygotować sobie odkurzać z końcówką, która pozwoli nam wyciągać odpiłki ze środka podczas frezowania i z jeszcze cieńszą końcówka, żeby móc wyciągnąć to co ewentualnie wpadło do cylindra.

Przed rozpoczęciem warto obrócić silnikiem tak, żeby zawory były zamknięte.
Kręcimy frezem delikatnie, bez silnego naciskania. Co kilka obrotów należy go wyjąć, wyczyścić frez pędzelkiem i odkurzyć gniazdo. U mnie trzeba było zebrać 0.6 mm.
Oczywiście nie zakładamy nominalnej podkładki, tylko grubszą.
Dobrałem podkładkę od Citroena – sztuka w cenie 4PLN <cisza>.
Nr części podkładek na fakturze to 198173, ale jakoś to nie wygląda jak Citroenowy Part Number .

Ręce usmarowane, ale się doszoruje. Na zawsze pozostanie to czego się nauczyłem. <spoko>
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 11:25 przez Steve, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Neonixos666 » 21 wrz 2011, 18:56

fajna fotorelacja i opis, będzie trzeba podczepić do odpowiedniego miejsca <spoko>

Zastanawiałeś się dlaczego akurat na tym cylindrze tak wypaliło podkładkę ze musiałeś robić frezowanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Steve » 21 wrz 2011, 20:02

IHMO są trzy możliwości :

1. Czwarty cylinder tak ma. <glupek2> – najgłupsza teoria
2. To był najbardziej zapieczony wtrysk i mechanikowi nie udało się go wyjąć lub z innych powodów podkładka była nie wymieniona. Bruzda pojawiła się jako rezultat przeciągnięcia wymiany podkładki w czasie.
3. Gniazdo przed założeniem nowej podkładki nie było dobrze wyczyszczone i jakiś śmieć leżał pod pokładką. No i płomień szedł tędy.

Bruzda mogła też powstać jeszcze przed pierwszą wymianą podkładek i mechanik nie zainteresował się nią podczas wymiany.

Najciekawsze jest to, że zarówno i w CiTD i w DiTD najbardziej zabrudzony/zapieczony był skrajny wtrysk od strony pompy vacum. Ciekawe dlaczego ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Enduro » 27 wrz 2011, 10:45

Steve napisał(a):...Bruzda pojawiła się jako rezultat przeciągnięcia wymiany podkładki w czasie.
3. Gniazdo przed założeniem nowej podkładki nie było dobrze wyczyszczone i jakiś śmieć leżał pod pokładką. No i płomień szedł tędy.
Bruzda mogła też powstać jeszcze przed pierwszą wymianą podkładek i mechanik nie zainteresował się nią podczas wymiany...

uszkodzenia bruzdy powstaja najczesciej przez fakt zalegania tam oleju, ktory to rozgrzewa sie do sporej temperatury i wytapia aluminium <glupek2>
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Steve » 27 wrz 2011, 19:01

A jak to się dzieje, że olej zalega ?
Czy skutek zastosowania podkładek typu "kwiatek" ?
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 16:04 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Enduro » 27 wrz 2011, 20:18

przyczyna tkwi w dosc mocno nieszczelnych podkaldkach pod wtryskami
wiele w to nie wierzy, ale rozgrzany olej potrafi osiagnac b. duza temperautre i roztopic aluminiowe gniazdo glowicy
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Steve » 1 paź 2011, 09:19

Może źle się wyraziłem <co?> bo to, że cały problem jest po stronie podkładek jest jasne <cisza> .
Liczyłem, że rozwniesz temat i podzielisz się wiedzą, jak to się dzieje, że olej zalega i wypala <nie> .
Czy wtryski powinny bać bardziej uszczelnione, tak żeby olej nie wpływał od góry ?
Skąd bierze się olej w gnieździe wtrysku ?
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 16:05 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Enduro » 1 paź 2011, 10:23

Steve napisał(a):1. jak to się dzieje, że olej zalega i wypala <nie> .
2.Czy wtryski powinny bać bardziej uszczelnione, tak żeby olej nie wpływał od góry ?
3.Skąd bierze się olej w gnieździe wtrysku ?

1.olej ma mozliwosc wplyniecia w gniazdo wtrysku od gory i przy sporej nieszczelnosci zabrudzany jest przez przedostajace sie spaliny lub po nagrzaniu uszkadza glowice <glupek2>
2.mozna by zamontowac dodatkowe oringi , ktore to uszczelniaja wtryski dodatkowo na gorze.
3.splywa w otwory wtryskow z glowicy....
ALE
jesli gniazda sa okay, dobrze wyczyszone, nowe podkladki, i dobrze zamontowane i dokrecone wtryski,
to problem na wiele km nie istnieje.
polecam co jakis czas sprawdzac czy spod korka nie dymi i po jakim czasie gasnie konrolka cisnienia oleju...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 30 mar 2013, 23:25

W silnikach CDI Mercedesa (osobówkach) stosuje się podkładki pod wtryski jak w każdym innym samochodzie. Ale jak to wiadomo, diesle Mercedesy kręcą spore przebiegi... Jak już zwykła podkładka wtryskiwacza nie daje rady ze względu na wypalenie gniazda, stosuje się tę od Actroca :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 30 mar 2013, 23:28

smile napisał(a):.. jak to wiadomo, diesle Mercedesy kręcą spore przebiegi... .. :)

to nie dotyczy obecnych jednostek napedowych, szczegolnie diesli.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 30 mar 2013, 23:34

Kolego Enduro, nie napisałem, że bezawaryjnie te przebiegi kręcą... Naprawy silników są, owszem... ale widok: 5-letni samochód z przebiegiem 800tyś km => bezcenne :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 30 mar 2013, 23:37

smile napisał(a):..ale widok: 5-letni samochód z przebiegiem 800tyś km => bezcenne :D

to dopisz tu prosze o jaki model chodzi i czy masz ty lub wlasciciel tego cacka, ze to pierwszy motor..,
bo ja w to mocno watpie.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 3 kwi 2013, 23:02

Enduro napisał(a):2.mozna by zamontowac dodatkowe oringi , ktore to uszczelniaja wtryski dodatkowo na gorze.

Ciśnienie wtrysku sięga 180Atm. Jeśli miedziana podkładka pod wtryskiem posiada najmniejszą nieszczelność zastosowanie nawet kosmicznego oringa nie zmieni sytuacji. Problemem nie jest podkładka tylko sporób mocowania wtrysków. Szeroka łapa, wspólna dla dwóch wtrysków ma zbyt małą sztywność i zachowuje się jak huśtawka. Cykle pracy odbywają się naprzemiennie w sąsiednich cylindrach, więc raz wtrysk podskakuje od ciśnienia w cylindrze, raz jest uderzany od góry przez łapę sąsiedniego wtryskiwacza. Te drgania są prawie niewidoczne ale jednak istnieją, wystarczy przyjrzeć się zużytym podkładkom. Nowsze konstrukcje diesli posiadają indywidualne mocowanie wtrysków jednym wkrętem i maleńką łapką – problem podkładek praktycznie nie istnieje.
Na filmiku widać skrajny przypadek zużycia podkładek w naszych autkach:
http://www.youtube.com/watch?v=wrkoAP0Vfgc
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 3 kwi 2013, 23:41

ty to kolego to nie pojeles, po co ten ring tam jest..
na pewno nie do uszczelnienia komory spalania...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 3 kwi 2013, 23:54

W takim razie proszę rozwinąć pomysł. Najwyraźniej czegoś nie zrozumiałem.
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 16:08 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 4 kwi 2013, 00:25

jesli tak jest to nie powinnienes tu nic opisywac jako znawca, bo dla wielu, o ile mi wiadomo, to forum to jedno z niewielu zrodel informacji tech.– eksplatacyjnych.
a jak widac, jedyny nie wiesz do czego to sluzy.
ubolewam.
E.
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 16:09 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 4 kwi 2013, 07:49

Enduro napisał(a):jesli tak jest to nie powinnienes tu nic opisywac jako znawca

Nigdzie nie napisałem, że jestem znawcą.
Enduro napisał(a):a jak widac, jedyny nie wiesz do czego to sluzy.

Proszę więc mnie oświecić. Kupiłem niedawno samochód (20 lutego) i zwyczajnie chcę wiedzieć.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Berrt » 5 kwi 2013, 00:33

Enduro pisał o uszczelnieniu od strony pokrywy zaworów zapobiegającej dostawaniu się oleju do gniazda wtrysku.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 21:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez Leoo » 5 kwi 2013, 23:33

Po tym wyjaśnieniu to już nic nie rozumiem. Od strony pokrywy zaworów wtryski mają uszczelniacze, na które nikt nie narzeka.
Może jedak Autor pomysłu wyjaśni o co chodzi i gdzie dać ten oring?
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 16:09 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez seba626 » 5 kwi 2013, 23:56

powiem tak, az takim fachowcem nie jestem ale gdyby wszystko bylo wymienione na czas i zrobione jak nalezy nie bylo by problemu. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy