Frezowanie gniazda wtrysku przy okazji wymiany podkładek

Postprzez Berrt » 10 kwi 2013, 05:10

Leoo napisał(a):
Berrt napisał(a):Enduro pisał o uszczelnieniu od strony pokrywy zaworów zapobiegającej dostawaniu się oleju do gniazda wtrysku.

Po tym wyjaśnieniu to już nic nie rozumiem. Od strony pokrywy zaworów wtryski mają uszczelniacze, na które nikt nie narzeka.
Może jedak Autor pomysłu wyjaśni o co chodzi i gdzie dać ten oring?


Z tego co kojarzę to wtryskiwacz jest jedynie uszczelniony podkładką miedzianą (ale mogę się mylić).
To uszczelnienie miało by być na samym wtryskiwaczu (pomiędzy wtryskiwaczem a głowicą) aby zapobiec spływaniu oleju w okolice tej podkładki.
W pokrywie zaworów owszem wtryski są uszczelnione.
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 20:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez Leoo » 10 kwi 2013, 15:40

I wracamy do punktu wyjścia – nie istnieje taki oring, który utrzyma ciśnienie pojawiające się na przedmuchanej, miedzianej uszczelce wtrysku. Skoro przepuściła miedź to żaden elastomer czy inna modyfikowana guma tego nie utrzyma, zwłaszcza że nie ma możliwości zabokowania oringa przed wypadnięciem z gniazda (zsunięciem się do góry).
Miedziana podkładka jest pierwszą i jedyną uszczelką między komorą spalania a magistralą olejową.
Jeśli ona trzyma, założony oring też. Jeśli zacznie przepuszczać – oring wyleci.
Pozostaje jeszcze kwestia chłodzenia olejem wtrysku. Nie wiem ile ciepła jest w ten sposób odbierane
i czy dodatkowe uszelnienie gniazda nie spowoduje uszkodzenia samego wtrysku.
Inżynierowie Mazdy nie ogłosili akcji serwisowej pt. "doszczelnianie wtryskiwaczy oringami" a śmiem przyuszczać, że wiedzą co robią.
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 15:03 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 22:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Berrt » 11 kwi 2013, 01:24

Ale ja nie twierdzę że chcę tam coś zakładać. To było (z mojej strony) czyste gdybanie.
Ostatnio edytowano 11 lip 2014, 15:03 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2013, 20:48
Posty: 31
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (RF5C) 136KM 2003r

Postprzez Steve » 11 lip 2014, 10:34

Dla zainteresowanych skutecznoscia powyzszej metody :

Po doprowadzeniu gniazda do porzadku silnik zrobil 65 tys. km przebiegu i jezdzi dalej bez dymienia <spoko> (odpukać <nie powiem> ).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Zbyk » 15 maja 2015, 23:21

Witam.
To narzędzie by mi się przydało. Jeśli ktoś mógłby podać jeszcze wymiary narzędzia było by świetnie.
Średnica trzpienia prowadzącego, średnica freza, średnica ruchomej tulejki prowadzącej.
Mam silnik RF7J.
Jeśli ktoś jest w stanie podać mi te wymiary to taki przyrząd będę mógł sobie dorobić samemu.
Pozdrawiam Zbyk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2015, 13:19
Posty: 140 (2/3)
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 6 Sport Wagon, GL 2018, 2.0
silnik benzyna 165KM
wersja SkyEnergy

Postprzez dobrzyn22 » 10 lip 2015, 08:09

Steve napisał(a):W moim przypadku mimo wymiany podkładek w warsztacie u Jaksy

Steve napisał(a):Przy reklamacji
Steve napisał(a):W ramach rekompensaty zwrócono mi koszty części hahaha bez kosztów robocizny. :>


Ja tu czegoś nie rozumiem do końca – reklamacja to reklamacja – i jeżeli to była ich wina – a wszystko na to wskazuje – to nie powinieneś zapłacić nic dodatkowo <co?>

Bycie jednym z bardziej polecanych warsztatów Mazdy na tym forum wydaje mi się, że do czegoś zobowiązuje, także byłbym wdzięczny jakby JAKSA skomentował zaistniałą sytuację, dla wyjaśnienia.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez NightStalker » 11 lip 2015, 02:13

O ile pamięta co robił cztery lata wstecz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 11:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Steve » 12 lip 2015, 00:16

dobrzyn22 napisał(a):
Ja tu czegoś nie rozumiem do końca – reklamacja to reklamacja – i jeżeli to była ich wina – a wszystko na to wskazuje – to nie powinieneś zapłacić nic dodatkowo <co?>

Bycie jednym z bardziej polecanych warsztatów Mazdy na tym forum wydaje mi się, że do czegoś zobowiązuje, także byłbym wdzięczny jakby JAKSA skomentował zaistniałą sytuację, dla wyjaśnienia.


Zareklamowalem usluge i musze przyznac, ze ze strony Jaksy byla oferta bezgotowkowego powtorzenia operacji wymiany podkladek, ale raz, ze mialem daleko – jak odkrylem ponowne dymienie to auto bylo
2 tys. km od Bronisz, trudno wiec podjechac na reklamacje autem w takim stanie.
A dwa, ze jak juz raz stracisz zaufanie...
Tym bardziej, ze byla to moja pierwsza (i ostatnia) wizyta u Jaksy <cisza> .

Stare dzieje <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy