Filtr powietrza – pytanie o doprowadzone do niego wężyki

Postprzez thomeq » 9 sie 2011, 08:20

cześć,
mam takie pytanie (Mazda 6, rok 2004)
jaką funkcję spełniają 4 otwory, które są w obudowie filtra
powietrza (1 u góry i 3 z boku z lewej strony) ? Wchodzą
w nie wężyki. Pytanie od czego są te wężyki i w jakim celu są tam
podpięte ? Czy są one niezbędne ?
thomeq
 

Postprzez s i w y » 9 sie 2011, 09:37

po lewej stronie są 3. ten najgrubszy idzie do pompy vaccu a pozostałe 3 jak dobrze pamiętam to podciśnienie turbo. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez myqel » 9 sie 2011, 10:44

Hej, 3 dolne są wpięte w tzn vacum chamber (komore podciśnienia) a są to wężyki: 1- od pompy vacum, 2- sterowanie elektrozaworem turbo i dalej kierownicami turbo, 3 – sterowanie "zielonym" elektrozaworkiem domykającym główną przepustnicę w momencie gaszenia silnika i głównie po to jest ta komora aby magazynować podciśnienie kiedy już silnik nie pracuje i nie napędza w/w pompy vacum oraz szybszej zmiany kierownic przy turbo.
4 wężyk (ten u góry) to odpowietrzenie zaworu EGR.

Wszystkie wężyki sa bardzo ważne i potrzebne.

pozdr MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez thomeq » 9 sie 2011, 11:34

dzięki za wyczerpującą odp.
no to teraz kolejne pytanie.
u mnie te trzy wężyki z boku spięte są trójnikiem i tworzą razem obwód zamknięty bo mam 2 z 3 cypków do wsunięcia wężyków urwane stąd tak to zostało połączone.

czy w czymś to przeszkadza ? – mechanik mi mówił że może tak być
thomeq
 

Postprzez myqel » 9 sie 2011, 15:32

Hej, wężyki mogą być trójnikiem spięte a urwane "cypelki" dobrze zaślepione. Jeszcze jedna uwaga, przy pompie vacum jest taki zielono-biały filterek/zaworek zwrotny, który w tym całym układzie zamyka drogę ucieczki tego podciśnienia.

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez rmierzwa » 9 sie 2011, 16:36

A ten zielony filterek/zaworek to ten na górze silnika w niedalekiej okolicy turbo? On powinien przepuszczać powietrze w kierunku turbosprężarki, czy w przeciwną stronę?
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez myqel » 9 sie 2011, 18:00

Ten obok turba to filterek/tłumik tętnień który przepuszcza w obydwie strony powietrze, a ja pisałem o drugim słabo widocznym tuż poniżej lewej ścianki akkumulatora.

pozdr.MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez thomeq » 9 sie 2011, 18:17

No to mam tak jak piszesz 3 wężyki wpięte w trójnik plastikowy, 2 z 3 cypelków, które są urwane zaślepione a na trzeci z nich mam założoną gumową zaślepkę. Czyli podsumowując to co mam zrobione jest ok i tak może zostać ?

Zwróciłeś uwagę na zielono biały filterek – wiem gdzie on jest (nieopodal akumulatora).
Co z tym filterkiem ? Coś mam zrobić z nim, sprawdzić ? Czy jeden z tych wężyków który mam
w tym trójniku spięty jest od niego ?


myqel napisał(a):Hej, wężyki mogą być trójnikiem spięte a urwane "cypelki" dobrze zaślepione. Jeszcze jedna uwaga, przy pompie vacum jest taki zielono-biały filterek/zaworek zwrotny, który w tym całym układzie zamyka drogę ucieczki tego podciśnienia.

pozdr. MQL
thomeq
 

Postprzez myqel » 9 sie 2011, 20:40

filterek na który zwróciłem uwagę ma działać tzn być drożny, ściągasz go i jeśli z łatwością możesz w niego dmuchnąć zgodnie z kierunkiem to montujesz z powrotem, jeśli zaś nie to czyścisz/wymieniasz.

– Tak jeden z tych 3 wężyków przechodzi przez ten "filterek"

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez myqel » 9 sie 2011, 20:46

filterek na który zwróciłem uwagę ma działać tzn być drożny, ściągasz go i jeśli z łatwością możesz w niego dmuchnąć zgodnie z kierunkiem to montujesz z powrotem, jeśli zaś nie to czyścisz/wymieniasz.

thomeq napisał(a): Czy jeden z tych wężyków który mam
w tym trójniku spięty jest od niego ?

– Tak jeden z tych 3 wężyków przechodzi przez ten "filterek"

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez thomeq » 10 sie 2011, 18:10

jeżeli jest droży to czy może być spięty tym trójnikiem razem z pozostałymi dwoma wężykami
thomeq
 

Postprzez myqel » 10 sie 2011, 19:45

Nawet musi być z nimi spięty bo by całe podciśnienie uciekło z tej komory na filtrze pow.

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez thomeq » 10 sie 2011, 20:03

myqel napisał(a):Nawet musi być z nimi spięty bo by całe podciśnienie uciekło z tej komory na filtrze pow.

pozdr. MQL


Dobra to małe podsumowanie:

Spr. wężyk który idzie do tego zaworka biało-zielonego i jest drożny.
Ponadto jest spięty trójnikiem z pozostałym 2 wężykami, które powinny być wpięte do obudowy filtra powietrza, ale z racji urwanych "cypelków" zostały spięte razem a te 3 otwory w filtrze zostały dobrze zaślepione.

Takie rozwiązanie jest właściwe i prawidłowe czy tak ?
thomeq
 

Postprzez myqel » 10 sie 2011, 23:14

Zgadza się, tak może być. A coś nie tak masz z tymi podciśnieniami? Coś nie działa?

MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez thomeq » 12 sie 2011, 16:55

no mam taki grzechot wydobywający się spod maski
thomeq
 

Postprzez agnostyk » 16 sie 2011, 13:34

to nie mogłeś od razu tak napisać, a nie zaczynasz od <dupa> strony <rotfl> Te twoje wężyki nie maja nic wspólnego z grzechotaniem... raczej. Poczytaj w poradniku co grzechocze pod maską, a szczególnie w okolicach pompy vacuum <faja>
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez thomeq » 22 sie 2011, 13:18

agnostyk napisał(a):to nie mogłeś od razu tak napisać, a nie zaczynasz od <dupa> strony <rotfl> Te twoje wężyki nie maja nic wspólnego z grzechotaniem... raczej. Poczytaj w poradniku co grzechocze pod maską, a szczególnie w okolicach pompy vacuum <faja>


wymieniłem już 2 pompy vacuum i dalej grzechocze
thomeq
 

Postprzez myqel » 22 sie 2011, 14:08

Witam, jesli "grzechocze" z okolicy pompy vacum to moze to byc pompka w zbiorniczku oleju do wspomagania, jest obok i zazwyczaj sobie "szumi" ale jak juz jest podjechana to wlasnie grzechocze.

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez thomeq » 22 sie 2011, 18:54

myqel napisał(a):Witam, jesli "grzechocze" z okolicy pompy vacum to moze to byc pompka w zbiorniczku oleju do wspomagania, jest obok i zazwyczaj sobie "szumi" ale jak juz jest podjechana to wlasnie grzechocze.

pozdr. MQL


ale ja słyszę ten grzechot jak jadę przy przyspieszaniu w okolicach 2000-2700obr, to by się zgadzało ? że wtedy ten dźwięk się uaktywnia z tej pompki ?
thomeq
 

Postprzez myqel » 22 sie 2011, 19:37

EGR terkocze u jednych ciszej u innych glosniej w okolicy 1500-2000 obr i nic sie na to nie poradzi bo zawor jest wystawiony na dzialanie sporych cisnien. Z obu stron" atakuja go (w dolocie powietrze od turba i od strony wydechu spaliny) a jesli u Ciebie terkotanie wystepuje powyzej 2000 a nawet przy 2700 to ciezka sprawa. Zrob test: odepnij i zaslep wezyk od zaworu EGR. Jesli zlosliwy dzwiek ustanie to masz odpowiedz a jesli nie to pozostaje chyba tylko hamownia i przy otwartej masce wsluchiwanie sie bo zakladam ze na wolnych obrotach terkotania nie ma?

pozdr. mql
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy