Strona 1 z 3

Uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 16 lut 2011, 11:37
przez Enduro
spotkałem już trzykrotnie a słyszałem o takich przypadkach min. dwukrotnie,
i dlatego zdecydowałem się otworzyć ten temat dot. uszkodzenia wału korbowego, tj. jego pęknięć,
tak jak na fotce widać. dodam, że wał ten nie był szlifowany, naprawiany itp. a miejsce pęknięcia nie ma etapowych przebarwień, co potwierdza stan uszkodzenia nagłego. wszystkie powierzchnie łożysk nie posiadają jakichkolwiek przebarwień termicznych co wskazywałoby ewentualniena brak smarowanie i zatarcie... wg. mnie to wada fabryczna niestety i to nie jeden przypadek...
Obrazek
Obrazek
pozdr. E.

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 16 lut 2011, 12:02
przez s4v4g3
Widziałem również 2 krotnie taki widok... Na szczęście nie mojej Madzi.
Ale dlaczego pękają?

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 00:46
przez mikolaj
Przy ostatnich wojażach z moim silnikiem, zasłyszałem, że takie uszkodzenie może powstać przez niewłaściwe działanie czujnika wału. Podobno jak jest uszkodzony, to na wale powstają bardzo duże naprężenia i mogą spowodować coś takiego.
Tu jeszcze coś o momencie zgniatającym, (page5)

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 00:59
przez Neonixos666
Czy jeszcze jakieś niespodzianki szykuje CiTD dla właściciela?

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 01:10
przez mikolaj
Neonixos666 napisał(a):Czy jeszcze jakieś niespodzianki szykuje CiTD dla właściciela?

Jeszcze kilka

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 12:30
przez Steve
Enduro napisał(a):...co wskazywałoby ewentualniena brak smarowanie i zatarcie... wg. mnie to wada fabryczna niestety i to nie jeden przypadek...

Enduro, mógłbyś napisać coś więcej o samochodzie, którego to dotkneło.
Przy jakim przebiegu coś takiego się stało i w jakiej sytuacji, jak było eksploatowane auto itd.
Rozumiem, że nie można tego opisać jako skutek niewymienionych podkładek pod wtryskami.

[Usunięte]

PostNapisane: 17 lut 2011, 12:32
przez Steve
PostTen post został usunięty przez Bandit 17 lut 2011, 19:05.
Powód: Zdublowany

uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 15:04
przez Enduro
Steve napisał(a):...
Enduro, mógłbyś napisać coś więcej o samochodzie, którego to dotkneło.
Przy jakim przebiegu coś takiego się stało i w jakiej sytuacji, jak było eksploatowane auto itd....

nie posiadam niestety tych informacji, ale po stanie silnika okreslić można przebieg na ok. 100-120 tys km. i nie widac żadnych innych niekorzystnych śladow eksplacyjnych..pozdr.E

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 17:41
przez Neonixos666
Czyli nie znasz dnia ani godziny :P
Kurde szkoda że w mazdach zdarzają się takie rzeczy :( przy nie tak dużym przebiegu.

uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 22:23
przez Enduro
jest to generalnie rzadka awaria jesli weźmiemy ilość sprzedanym M6 z motorem citd,
a wynika raczej z dawania po jajach, szczególnie na zimnym silniku,
ale to jest moje zdanie i mogę się tu mylić, a póki co to węsze w tej sprawie, aby uzyskać w miare pewną diagnoze... pozdr.E

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 17 lut 2011, 23:40
przez Hubix
Spotkałem się z notorycznie pękającym wałem w silniku (nie była to Mazda), przyczyną był krzywy blok silnika.

Myślę, że tutaj ten przypadek wykluczymy.

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 18 lut 2011, 11:45
przez Enduro
Hubix napisał(a):Spotkałem się z notorycznie pękającym wałem w silniku (nie była to Mazda), przyczyną był krzywy blok silnika.
Myślę, że tutaj ten przypadek wykluczymy.

czy te waly wygladaly podobnie jak ten, co do uszkodzen? E.

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 18 lut 2011, 13:34
przez Hubix
Tak.

Identyczne uszkodzenie. Nie było żadnego przegrzania czy coś.

Jako ciekawostkę dodam, że pękł wał i nikt o tym nie wiedział. W tydzień czasu silnik zużył 5L oleju. Potem pękł w drugim miejscu i było po jeździe.

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 22 lut 2011, 00:06
przez Jaksa
Pękł przy oporach ? Dobrze widze ?

uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 22 lut 2011, 10:39
przez Enduro
Jaksa napisał(a):Pękł przy oporach ? Dobrze widze ?

nie, zadnych sladow oporow nie mozna dostrzec..
pozdr.E

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 22 lut 2011, 12:21
przez nynuch76
Enduro napisał(a):
Jaksa napisał(a):Pękł przy oporach ? Dobrze widze ?

nie, zadnych sladow oporow nie mozna dostrzec..
pozdr.E
Koledze chodziło o miejsce montażu pierścieni ( oporowych/dystansowych) na środkowej podporze za którą wał pękł. <spoko>

uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 22 lut 2011, 18:01
przez Enduro
nynuch76 napisał(a):.....koledze chodziło o miejsce montażu pierścieni ( oporowych/dystansowych) na środkowej podporze za którą wał pękł. <spoko>

w obrębie montażu pierścieni dystansowych też brak przebarwień termicznych jak i intensywnych śladów wytarć..niestety, bo dalej nie jest to wyjaśnione... <glupek2> pozdr.E

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 22 lut 2011, 20:30
przez Jaksa
nynuch76 napisał(a):Koledze chodziło o miejsce montażu pierścieni ( oporowych/dystansowych) na środkowej podporze za którą wał pękł.
Dokładnie ( widzę ze ktos tu rozumie jezyk mechanika <lol> ) Robert , miałem okazje wymieniac silniki przez ten problem ale zawsze byly to silniki "dłubane" przez pseudo-mechanikow . Wal szlifuja do dorabianych panewek aby tylko auto sprzedac . Nominalnego wału nie widzialem w takim stanie.

uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 22 lut 2011, 20:32
przez Enduro
Jaksa napisał(a):... miałem okazje wymieniac silniki przez ten problem ale zawsze byly to silniki "dłubane" przez pseudo-mechanikow . Wal szlifuja do dorabianych panewek aby tylko auto sprzedac . Nominalnego wału nie widzialem w takim stanie.

wiem, ale ten jest w nominale....pozdr.E

Re: uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

PostNapisane: 20 kwi 2011, 17:56
przez oktaw70
a ja mam wlasnie okazje wymieniac wal w silniku Padl przy 166.000 i w silniku nie bylo nigdy grzebanie choc nie wiem jak byl ekspoatowany bo mam mazde dopiero 3 mies