Uszkodzenia wału korbowego M6 MPV diesel

Postprzez mikolaj » 21 kwi 2011, 13:05

oktaw70 napisał(a):a ja mam wlasnie okazje wymieniac wal w silniku Padl przy 166.000 i w silniku nie bylo nigdy grzebanie choc nie wiem jak byl ekspoatowany bo mam mazde dopiero 3 mies

a wymieniasz caly, czy da sie szlifnac?
jak z pozostalymi usterkami (korbowody, panewki)?
zapytaj o uszkodzenie, czym bylo spowofowane, moze zatarles silnik?
powodzenia :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez oktaw70 » 28 kwi 2011, 22:11

wymieniam caly bo starego sie nie dalo uratowac niestety i teraz sie boje zeby nie trafic znowu na felerny Oprocz tego polecial dwumas i rozrusznik
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 22:17
Posty: 6
Skąd: bydgoszcz/koronowo
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 121KM 2004rok produkcji

Postprzez Enduro » 28 kwi 2011, 22:28

oktaw70 napisał(a):1...teraz sie boje zeby nie trafic znowu na felerny ....2Oprocz tego polecial dwumas i rozrusznik

ad 1. strach ma wielkie oczy, jak jest felerny to i tak nic temu nie zaradzisz
dawaj z umiarem (na rozgrzanym silniku) w palnik, kontroluj stan oleju i wymieniaj go co max 15tyskm
i czy silnik nie dymi...powinno byc wsio okay
ad 2. to są podzespoly eksplatacyjne.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 20 paź 2011, 21:40

Obrazek

E. <glupek2>
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 22 paź 2011, 18:00

E: Walną w czasie jazdy?
masakra.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Enduro » 22 paź 2011, 23:01

mikolaj napisał(a):E: Walną w czasie jazdy?
masakra.

raczej tak, bo na postoju nic takiego sie nie zdarza..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 4 lis 2011, 00:58

Odświerzę temat,
w mojej maździe, wał był po 3-cim szlifie wytrzymał rok, uszkodzenie widać na zdjęciu, objawów chyba nie muszę opisywać.
Nadpęknięcie na oko praktycznie nie zauwazalne, wyczuwalne pod paznokciem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Hubix » 4 lis 2011, 10:04

mikolaj napisał(a):Odświerzę temat,
w mojej maździe, wał był po 3-cim szlifie wytrzymał rok, uszkodzenie widać na zdjęciu, objawów chyba nie muszę opisywać.
Nadpęknięcie na oko praktycznie nie zauwazalne, wyczuwalne pod paznokciem.


Znowu Ci padł silnik ? Z tego co pamiętam robiłeś go w Mysłowicach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mikolaj » 4 lis 2011, 14:27

Wał nadpękł i waliło sprzęgłem jak cholera. Szlag trafił niemalże po równym roku i 25 tys. Przyczyny nie dojdziesz, mogłem rok temu nie oszczędzać szlifując wał tylko zakupić od razu nowy ;)
Fura zrobiona, dołożyłem jej jeszcze nową dwumase i chodzi lepiej i ciszej niż jak ją kupiłem, także jakiś pozytyw jest....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez mądry » 5 lis 2011, 09:50

mikolaj napisał(a): mogłem rok temu nie oszczędzać szlifując wał tylko zakupić od razu nowy ;)
Fura zrobiona, dołożyłem jej jeszcze nową dwumase i chodzi lepiej i ciszej niż jak ją kupiłem, także jakiś pozytyw jest....

zakupiłeś wał nówkę sztukę nie śmiganą? Jaka cena z panewkami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mikolaj » 5 lis 2011, 10:18

nowy, w sensie uzywka, nie szlifowana i przeswietlana.
cena salonowego to ok 9000, realnie biorac na firme ok 5500, wiec troche drogo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Enduro » 5 lis 2011, 11:16

mikolaj napisał(a):Wał nadpękł i waliło sprzęgłem jak cholera.......

przy takich uszkodzeniach zdarza sie, ze podstawy/podpory walu zostaja zdeformowane (powiginane) <glupek2> , przez co nowy inny wal moze ulec uszkodzeniu a panewki szybkiemu wytarciu
przy takiej awarii nalezy koniecznie sprawdzic lub dokonac ponownie osiowania bloku .
no ale zycze, aby w twoim przypadku to nie mialo miejsca, absolutnie
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 5 lis 2011, 17:19

Dokładnie, należy osiować (przestrzelić) blok przed montażem nowego wału bo znowu może pęknąć.

Mikołaj jest z Krakowa więc polecę mu zakład "Auto Szlif" ulica Makuszyńskiego, bardzo dobrze znają się na tych sprawach.

A jak głowicę to w firmie "Papież" na ul. Kosocickiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez mikolaj » 5 lis 2011, 18:17

Hubi, fura juz zrobiona od tygodnia, nie planuje wiecej remontow poki co, ale dzieki ! :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Enduro » 5 lis 2011, 23:25

mikolaj napisał(a):Hubi, fura juz zrobiona od tygodnia, nie planuje wiecej remontow poki co, ale dzieki ! :–)

jesli nie sprawdziales/doszlifowywales bloku po tej awarii, to przynajmiej po jakims tam przebiegu np. 1000-5000km, odkrec miske w poszukiwaniu opilkow metalu itp no i popatrz czy olej nie ma metalowego zabarwienia .
jesli takie cos jest,to wiesz co nalezy zrobic, aby ograniczyc koszta kolejnej naprawy.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 6 lis 2011, 00:51 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mikolaj » 6 lis 2011, 00:02

dzieki, zadzwonie jutro do mariusza ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez niger » 12 sie 2012, 15:20

Witam,
Czy do wymiany wału korbowego i jednego korbowodu trzeba wyciągąć silnik i odkręcać głowice?
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 20:39
Posty: 5

Postprzez banzai54 » 12 sie 2012, 22:05

Tak musisz wyciągać głowicę i silnik raczej też.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 15 sie 2012, 11:20

niger napisał(a):Witam,
Czy do wymiany wału korbowego i jednego korbowodu trzeba wyciągąć silnik i odkręcać głowice?

tak.
aby wymontowac wal, trzeba wymontowac silnik!
aby wymienic korbowod , trzeba wyciagnac tlok a to po demontazu glowicy,
no bo dolem nie wyjdzie <glupek2>
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sam202 » 24 cze 2013, 21:31

Jaksa napisał(a):
nynuch76 napisał(a):Koledze chodziło o miejsce montażu pierścieni ( oporowych/dystansowych) na środkowej podporze za którą wał pękł.
Dokładnie ( widzę ze ktos tu rozumie jezyk mechanika <lol> ) Robert , miałem okazje wymieniac silniki przez ten problem ale zawsze byly to silniki "dłubane" przez pseudo-mechanikow . Wal szlifuja do dorabianych panewek aby tylko auto sprzedac . Nominalnego wału nie widzialem w takim stanie.


W moim przypadku po sprawdzeniu nie wygląda aby szlif był robiony. Tak się zastanawiam, czy wobec licznych przypadków takiej awarii, również w nie szlifowanych wałach może powinienem poszukać innego wału zamiast oryginalnego po 1 szlifie .. widuje takie firmy MOTUS (to chyba jakaś Turecka firma).
Oryginał, to oryginał, ale jeszcze nie znalazłem żadnej informacji, aby pękł inny niż oryginalny, tym bardziej, że w koło powtarza się opinia o wadach materiałowych ...

Wiem, że temat od dawna zagrzebany, ale dla mnie jak najbardziej żywy (niestety).
Początkujący
 
Od: 13 lut 2013, 10:29
Posty: 4
Auto: Mazda 5 2006, 2.0 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy