gaśnie na wolnych obrotach

Postprzez scopo » 5 lut 2011, 16:26

Witam,jestem (nie)szczesliwa posiadaczka mazdy mpv 2.0 diesel z 2003 roku,auto swietne,tylko borykam sie z problemem ,na wolnych obrotach samochod gasnie bez powodu,na poczatku myslalam,ze powodem jest filtr paliwa,ale po wymianie wszystkich filtrów i płynów problem nadal jest, w srode wymieniam rozrzad i zastanawiam sie nad podlaczeniem samochodu pod komputer bo pewnie przyczyn moze byc duzo,dzis po takim naglym zgasnieciu wskaznik paliwa z połowy spadł na dół, powiem szczerze ze po japonczyku spodziewałam sie mniej kłopotów,bede wdzieczna za podpowiedz jak poradzic sobie z tym problemem :–)
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 16:20
Posty: 7

Postprzez scopo » 5 lut 2011, 22:36

dodam jeszcze,ze auto zostalo kupione w komisie i pewnie troche stało,poza tym zauwazam nierowna prace silnike na wolnych obrotach,nazywa to sie chyba falujacymi obrotami,klopotów z przyspieszeniem nie ma,problem dotyczy tylko malych predkosci lub stania w miejscu
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 16:20
Posty: 7

Postprzez Norby » 6 lut 2011, 10:00

Polecam lekturę książki pt. "Zawór SCV" autorstwa silnika MZR-CD , na forum jest kilka stron cytowanych występuje wielu bohaterów wątek ten sam a i rozwiązanie zaskakująco proste. Pozdrawiam i miłej lektury
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez scopo » 30 maja 2011, 19:59

przygód z mazda ciag dalszy, nie powiem,zeby to była udana zakupowa decyzja, <płacze> ,zawór SCV wymieniony, PAN MECHANIK powiedział,ze w sumie wystarczyło go dobrze wyczyscic,ale skoro nowy kupiony to niech bedzie. Wydawało sie,ze to juz koniec problemów,ale niestety,przerdzewiałe tylne ogrzewanie to tez temat znany,wiec go nie bede poruszac,byla zima ale auto nie grzalo bo płyn wyciekł,usterka naprawiona tymczasowo (do kolejnej zimy pewnie). Kolejny problem to wyciek oleju i to spory, podobno trzeba wymienic uszczelki wtryskiwaczy,które mozna kupic tylko przez serwis (nie sa tanie-sprawdzałam), dodatkowo mój PAN MECHANIK nie ma ochoty tego robic,pewnie nie umie i sie boi...,znalazłam takiego co chce i juz jestem umówiona na owe wymiany,ale dzis pokazało a własciwie uslyszalo sie nowe usterki-dziwne wycie w silniku, nie bardzo wiem co to oznacza, slychac je przy przyspieszeniu,az sie boje co bedzie dalej... Chyba ktos na mnie zarobi... bede pisac co dalej w ramach dobrych rad dla tych co zamierzaja kupic mpv w dieslu...
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 16:20
Posty: 7

Postprzez bieski » 30 maja 2011, 20:01

scopo napisał(a): podobno trzeba wymienic uszczelki wtryskiwaczy,które mozna kupic tylko przez serwis


50 zł to drogo?? Odezwij sie do Riki –> http://www.mazdaparts.pl

scopo napisał(a):dziwne wycie w silniku, nie bardzo wiem co to oznacza, slychac je przy przyspieszeniu,az sie boje co bedzie dalej


Te wycie to powyzej 2000 obrotów?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez scopo » 30 maja 2011, 20:16

tym autem jezdzi chłopak nie ja (na szczescie) choc wszystkie naprawy robie ja, wycie bylo od kiedy ja mamy, powyzej 2000 obrotów jest bardzo słyszalne, te uszczelki sa drogie,sa to uszczelki pod i nad wtryskiwacze,czy pokrywe, nie umiem tego fachowo nazwac, w serwisie za kpl policzyli mi ponad 600 stówek <co?>
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 16:20
Posty: 7

Postprzez scopo » 30 maja 2011, 20:19

wyciek oleju jest na tyle powazny,ze obawiałam sie ze zacznie leciec na pasek rozrzadu nowo wymieniony,ale na szczescie tam nie leci,choc te uszczelki beda wymienione w nast tygodniu,podobno trzeba wyjac wtryski i dlatego poprzedni mechanik nie chciał sie podjac, chłopak twierdzi ze auto równiez straciło szybkie przyspieszenie i chyba zaczyna kopcic na czarno-choc tego nie zauwazyłam,moze to jakies lozysko wyje? sie okaze w niedlugim czasie...
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 16:20
Posty: 7

Postprzez bieski » 30 maja 2011, 21:23

scopo napisał(a):te uszczelki sa drogie,sa to uszczelki pod i nad wtryskiwacze,czy pokrywe, nie umiem tego fachowo nazwac, w serwisie za kpl policzyli mi ponad 600 stówek <co?>


Skontaktuj sie moze z Riki. On ci napisze co trzeba. 600 stowek to troche za duzo.

PS. A skad w ogole jestes?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez scopo » 30 maja 2011, 21:28

ze Skierniewic,ale z tego co juz wiem to prawdopodobnie jest to usterka silnika, moze byc tak ze mechanik zle zlozyl rozrzad i teraz mamy problem albo olej pociekl na pasek,diagnoza specjalisty juz niedługo,poki co auto nie nadaje sie do jazdy...
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 16:20
Posty: 7

Postprzez markep » 13 cze 2011, 17:35

diesle zarobiły opinię długowiecznych w latach 90-tych, a teraz niestety bezproblemowe są tylko benzyny. To co się dzieje z dieslami VW, Forda... a nawet Subaru (o maździe nawet nie wspominam, bo nawet w serwisie odradzają kupno używanego diesla Mazdy) – to jest jakiś skandal.

jeśli kupować to tylko benzynkę.
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2011, 14:45
Posty: 15

Postprzez scopo » 14 cze 2011, 05:40

Niestety masz racje, ja mam opla corse b z silnikiem isuzu,ale jest to silnik w najprostszej chyba postaci wiec problemów z nim zero,w naszej mazdzie niestety padła turbina,jutro odbieramy z regeneracji bo nowa kosztuje duzo $$$ i zobaczymy co dalej.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2011, 16:20
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy