Strona 1 z 4

Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 19 lis 2010, 19:51
przez JerryCold
Hej...
Męczę się już kolejny dzień z pojawiającymi się kontrolkami Check Engine+TCS i TCS OFF.
Samochód pali bez problemów, przyspiesza itd. Po przekroczeniu 3 – 3,5 tyś. obr/min zaświecają się wspomniane żółte kontrolki , auto "robi żabkę" i silnik przechodzi w tryb awaryjny.
Wyłączam więc na kilka sekund silnik , zapalam i silnik chodzi OK... ( Check Engine+TCS i TCS OFF się świecą) przekraczam 3-3,5 tyś obr/min znowu "żabka" i tryb awaryjny.
Komputer pokazuje błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu, niski sygnał wejściowy i P0093 – wykryto nieszczelność w układzie paliwowym.
Kasuję błędy i sytuacja się powtarza...
Po skasowaniu błędów i nie przekraczaniu 3 tyś. obr/min nie ma ani świecących kontrolek, ani błędów na komputerze.
W czym jest problem i jak to naprawić ??

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 19 lis 2010, 20:12
przez nynuch76
Zmień uszkodzony wtryskiwacz powinno być ok. <spoko>

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 19 lis 2010, 20:36
przez JerryCold
a ja już miałem kupować czujnik położenia wałka rozrządu...
Czyli jutro zaczynam od testu przelewowego wtryskiwaczy – zobaczymy co pokaże...

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 20 lis 2010, 13:34
przez JerryCold
Hm... test przelewowy wyszedł nie bardzo... <płacze>
wtrysk 1 – 420ml
wtrysk 2 – 520ml
wtrysk 3 – 620ml
wtrysk 4 – 360ml

link do zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ab ... 4c8c5.html

Przyznam , że miałem awarię wtryskiwacza , spuchła końcówka i wymieniłem wtrysk ( to ten z nr 3 ) leje najbardziej. Puki co nie zrobiłem jeszcze kalibracji wtrysków (u nas nie ma serwisu Mazdy , a ja walczę z usunięciem innych usterek)
Czy fakt wymiany wtryskiwacza, bez kalibracji wtrysków ma wpływ na wynik testu , i jaka powinna być w moim przypadku kolejność naprawy:
1. Kalibracja wtrysków, ponowny test przelewowy i ewentualna wymiana wtrysków,
2. Wymiana wtrysku/ wtrysków ( których) a następnie kalibracja ??

diesel 2.0 CiTD

PostNapisane: 21 lis 2010, 19:50
przez Enduro
JerryCold napisał(a):.....
1.Czy fakt wymiany wtryskiwacza, bez kalibracji wtrysków ma wpływ na wynik testu , i jaka powinna być w moim przypadku kolejność naprawy:
2. Kalibracja wtrysków, ponowny test przelewowy i ewentualna wymiana wtrysków,
3.. Wymiana wtrysku/ wtrysków ( których) a następnie kalibracja ??

ad1. tak.
ad2. tak.
ad3. tak, jesli uważasz, że ten trzeci mimo wymiany jest kiepski. (posłuchaj ak na ucho, jak pojedynczo pracują, czy podobnie?...)
pozdr.E

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 2 gru 2010, 21:28
przez RODDY
witam a ja opisze co mi sie dzis spotkalo!wczoraj kilka razy na wolnych obrotach zamrygala kontrolka check engine...ok rok temu to mialem ale po wlaniu innego diesla znikla!tak sobie pomyslalem ze teraz tez zniknie!ale nie...dzis znow zamrygala(po dodaniu gazu znika)...i po przejechaniu2 km..po zatrzymaniu na wolnych obr samochod zaczal kopcic intensywnie na jasny kolor i smierdzialo jak by spalona guma!zgasilem..po paru minutach odpalilem i bylo ok!podjechalem do mechanika..podpial pod kompa i nie ma bledu,obejrzal silnik...przegazowal i mowi ze wyglada ok!!mowil zeby go przegonic bo czasami tak sie dzieje jak auto wywala syf!!tak twierdzi!!moc mazdy ok wszystko pracuje normalnie ale czasami mruga ta kontrolka!!co o tym myslicie...co jest powodem tego chwilowego kopcenia i smrodu!!pomozcie dzieki

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 15 gru 2010, 01:50
przez JerryCold
No i byłem w pewnym autoryzowanym serwisie Mazdy.
Podpiął mi taki spoko gość moją Maździnę pod kompa i kurcze... masa jakichś starych błędów !!! A na moim ELM'ie 327 czyściutko... :)
Ale wspomniany błąd P0342 i P0093 po przekroczeniu tych 3 -3,5 tys obr pojawia się nadal.
Tu się przyznam , że ostatnio samodzielnie zmieniałem rozrząd – prawdopodobnie przestawiłem ząbek lub 2 na wałku rozrządu (chociaż bardzo się starałem ustawić dokładnie) i stąd ten błąd.
To jedna opcja , a druga to ścięty hm.. klinek? na kole podającym sygnał do czujnika wałka rozrządu – podobno częsty przypadek.
Wtryski podobno OK... , kalibracja (na moje wyraźnie życzenie) przebiegła bez problemów.
Nie mógł tylko zrozumieć po co mi ta kalibracja ?? Twierdzi, że komputer sam na bieżąco koryguje ustawienia wtryskiwaczy i po przejechaniu 40-50km i tak dobierze swoje ustawienia.

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 15 gru 2010, 19:55
przez nynuch76
Po przestawieniu rozrządu nie może odpalić to takie zabezpieczenie przed zrobieniem gruzu z silnika <spoko>

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 15 gru 2010, 20:55
przez JerryCold
Hm... akurat z paleniem nie ma najmniejszego problemu. Zawsze pali od razu, nawet przy -25st. zapaliła bez najmniejszych problemów.
Zauważyłem jeszcze , że na pojawianie się w/w błędu ma obciążenie silnika.
Pod górkę jak mu dam "w podłogę" to już przy 2.000 obr/min potrafi wejść w tryb awaryjny....

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 15 gru 2010, 21:19
przez nynuch76
nynuch76 napisał(a):Zmień uszkodzony wtryskiwacz powinno być ok. <spoko>
nie widzę innej przyczyny <czytaj>

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 15 gru 2010, 21:25
przez Wojtek
JerryCold napisał(a):P0342 i P0093


P0093 – Fuel System Leak (Large)
P0342 – Camshaft Position Sensor A – Bank 1 Circuit Low Input

Sprawdz te dwie rzeczy...
<ok>

W pierwszym przypadku... ... musi byc gdzies wyciek.
A czy zrobiles test przelewowy po kalibracji? Co z wtryskiem nr 2... on tez odstaje...
W drugim sprawdz jeszcze raz polaczenia i sam sensor. Gdybys pomylil sie o jeden zabek w rozrzadzie, nie uruchomilbys auta.

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 15 gru 2010, 23:26
przez JerryCold
zrobiles test przelewowy po kalibracji?

no właśnie nie zrobiłem – autoryzowany serwis Mazdy zapewnia mnie , że wtryski są OK... więc się już ich nie czepiałem.
sprawdz jeszcze raz polaczenia i sam sensor

sprawdzałem , nawet wymieniłem czujnik na inny – bez zmian...

W sumie teoria o przestawionym rozrządzie nawet mi tu pasuje – jak jest przestawiony np. o ten 1 ząbek na wałku to czujnik odbiera sygnał nie w tym momencie co powinien – mamy P0342
Podobnie z pompa wtryskową – minimalnie nie w tym momencie podaje paliwo i mamy błąd P0093

Hm.. ale skoro twierdzicie , że nie ma takiej możliwości , bo po prostu silnik by nie zaskoczył...

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 15 gru 2010, 23:35
przez Wojtek
JerryCold napisał(a):
zrobiles test przelewowy po kalibracji?

no właśnie nie zrobiłem – autoryzowany serwis Mazdy zapewnia mnie , że wtryski są OK... więc się już ich nie czepiałem.

A ty im wierzysz... <co?> ... i masz na papierze, wyniki kontroli wtryskow...
A co bedzie jak wtrysk wypali tlok? :>
... lub / i ... przy okazji sie stopi?
Zafunduja ci nowy? <spoko>

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 16 gru 2010, 00:08
przez JerryCold
A ty im wierzysz..

kurcze... no wiesz... komuś muszę.
W końcu autoryzowany serwis ma odpowiedni sprzęt i wiedzę – na pewno większą niż moja :D
Ponadto ten mechanik spędził nad tym silnikiem z pół godziny – posłuchał ,popatrzył, podpiął pod IDS
przejechał się kawałek...
To trochę inna gadka niż próba opisania problemu na forum nie ??

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 16 gru 2010, 00:17
przez nynuch76
Więc odstaw im auto i niech zdiagnozują i usuną problem bo ani nikt z forum ani ty sam tego problemu nie rozwiążesz ps. zrób to szybko ;)

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 16 gru 2010, 01:42
przez Wojtek
JerryCold napisał(a):kurcze... no wiesz... komuś muszę.
W końcu autoryzowany serwis ma odpowiedni sprzęt i wiedzę – na pewno większą niż moja


To zrob test przelewowy teraz – po kalibracji i sprawdz jakie sa dawki paliwa z kazdego wtrysku...
Jezeli wszystko jest OK , to mozesz im wierzyc...
Jak nie, to wracasz do ASO... i zapytaj jak oni ocenili wtryski.. i domagaj sie usuniecia przyczyn bledow...

Check Engine błądy

PostNapisane: 27 gru 2010, 21:01
przez Enduro
JerryCold napisał(a):
zrobiles test przelewowy po kalibracji?

no właśnie nie zrobiłem – autoryzowany serwis Mazdy zapewnia mnie , że wtryski są OK... więc się już ich nie czepiałem.....

oni niestety niekiedy też popełniają błedy i wtedy można zaszukać się na śmierć..
pozdr.E

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 27 gru 2010, 22:00
przez JerryCold
Rozrząd jest <spoko> czyli nie taki zły ze mnie mechanik :P
Koło pod czujnikiem rozrządu jest <spoko>
Cytując mechanika: "mechanicznie jest wszystko w porządku – to musi byc coś z elektryką"
W tej sytuacji tak jak pisaliście to MUSI być wtryskiwacz – kilka razy mu o tym mówiłem , a on się z tego tylko śmieje...
Rozbierze mi kurcze pół auta nim sprawdzi jeszcze raz ten wtryskiwacz :(

Re: Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

PostNapisane: 27 gru 2010, 22:29
przez Wojtek
JerryCold napisał(a):
67igor1 napisał(a):sprawdz jeszcze raz polaczenia i sam sensor

sprawdzałem , nawet wymieniłem czujnik na inny – bez zmian...


A sprawdzales sygnaly na wtyczce i okablowanie? Czy jest zasilanie? Jezeli nie, to wymiana (podmiana) samego czujnika nic nie zmienia... nadal bedzie ten sam blad:

"Sygnal wejsciowy niski."

Ale skoro napisales, ze wszystko sprawdziles... to nie bede sie juz czepial... <nie powiem>

Ps. O rozrzadzie juz napisalismy, ze nie uruchomilbys silnika, wiec po co to ruszasz?
67igor1 napisał(a):Gdybys pomylil sie o jeden zabek w rozrzadzie, nie uruchomilbys auta.

nynuch76 napisał(a):Po przestawieniu rozrządu nie może odpalić to takie zabezpieczenie przed zrobieniem gruzu z silnika

Check Engine

PostNapisane: 27 gru 2010, 22:53
przez Enduro
JerryCold napisał(a):...
..... nim sprawdzi jeszcze raz ten wtryskiwacz :(

to je sam sobie sprawdz testem przelewowym, i jesli stwierdzisz roznice na powrotach pow. 15% miedzy wtryskami to koniecznie potwierdz ten wynik na testerze w ASO, tak dla pewnosci...
a potem decyzja moze byc talko jedna: <czytaj> jest info na forum....
pozdr.E