Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD
Hej...
Męczę się już kolejny dzień z pojawiającymi się kontrolkami Check Engine+TCS i TCS OFF.
Samochód pali bez problemów, przyspiesza itd. Po przekroczeniu 3 – 3,5 tyś. obr/min zaświecają się wspomniane żółte kontrolki , auto "robi żabkę" i silnik przechodzi w tryb awaryjny.
Wyłączam więc na kilka sekund silnik , zapalam i silnik chodzi OK... ( Check Engine+TCS i TCS OFF się świecą) przekraczam 3-3,5 tyś obr/min znowu "żabka" i tryb awaryjny.
Komputer pokazuje błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu, niski sygnał wejściowy i P0093 – wykryto nieszczelność w układzie paliwowym.
Kasuję błędy i sytuacja się powtarza...
Po skasowaniu błędów i nie przekraczaniu 3 tyś. obr/min nie ma ani świecących kontrolek, ani błędów na komputerze.
W czym jest problem i jak to naprawić
Męczę się już kolejny dzień z pojawiającymi się kontrolkami Check Engine+TCS i TCS OFF.
Samochód pali bez problemów, przyspiesza itd. Po przekroczeniu 3 – 3,5 tyś. obr/min zaświecają się wspomniane żółte kontrolki , auto "robi żabkę" i silnik przechodzi w tryb awaryjny.
Wyłączam więc na kilka sekund silnik , zapalam i silnik chodzi OK... ( Check Engine+TCS i TCS OFF się świecą) przekraczam 3-3,5 tyś obr/min znowu "żabka" i tryb awaryjny.
Komputer pokazuje błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu, niski sygnał wejściowy i P0093 – wykryto nieszczelność w układzie paliwowym.
Kasuję błędy i sytuacja się powtarza...
Po skasowaniu błędów i nie przekraczaniu 3 tyś. obr/min nie ma ani świecących kontrolek, ani błędów na komputerze.
W czym jest problem i jak to naprawić
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Zmień uszkodzony wtryskiwacz powinno być ok.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
a ja już miałem kupować czujnik położenia wałka rozrządu...
Czyli jutro zaczynam od testu przelewowego wtryskiwaczy – zobaczymy co pokaże...
Czyli jutro zaczynam od testu przelewowego wtryskiwaczy – zobaczymy co pokaże...
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Hm... test przelewowy wyszedł nie bardzo...
wtrysk 1 – 420ml
wtrysk 2 – 520ml
wtrysk 3 – 620ml
wtrysk 4 – 360ml
link do zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ab ... 4c8c5.html
Przyznam , że miałem awarię wtryskiwacza , spuchła końcówka i wymieniłem wtrysk ( to ten z nr 3 ) leje najbardziej. Puki co nie zrobiłem jeszcze kalibracji wtrysków (u nas nie ma serwisu Mazdy , a ja walczę z usunięciem innych usterek)
Czy fakt wymiany wtryskiwacza, bez kalibracji wtrysków ma wpływ na wynik testu , i jaka powinna być w moim przypadku kolejność naprawy:
1. Kalibracja wtrysków, ponowny test przelewowy i ewentualna wymiana wtrysków,
2. Wymiana wtrysku/ wtrysków ( których) a następnie kalibracja
wtrysk 1 – 420ml
wtrysk 2 – 520ml
wtrysk 3 – 620ml
wtrysk 4 – 360ml
link do zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ab ... 4c8c5.html
Przyznam , że miałem awarię wtryskiwacza , spuchła końcówka i wymieniłem wtrysk ( to ten z nr 3 ) leje najbardziej. Puki co nie zrobiłem jeszcze kalibracji wtrysków (u nas nie ma serwisu Mazdy , a ja walczę z usunięciem innych usterek)
Czy fakt wymiany wtryskiwacza, bez kalibracji wtrysków ma wpływ na wynik testu , i jaka powinna być w moim przypadku kolejność naprawy:
1. Kalibracja wtrysków, ponowny test przelewowy i ewentualna wymiana wtrysków,
2. Wymiana wtrysku/ wtrysków ( których) a następnie kalibracja
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):.....
1.Czy fakt wymiany wtryskiwacza, bez kalibracji wtrysków ma wpływ na wynik testu , i jaka powinna być w moim przypadku kolejność naprawy:
2. Kalibracja wtrysków, ponowny test przelewowy i ewentualna wymiana wtrysków,
3.. Wymiana wtrysku/ wtrysków ( których) a następnie kalibracja
ad1. tak.
ad2. tak.
ad3. tak, jesli uważasz, że ten trzeci mimo wymiany jest kiepski. (posłuchaj ak na ucho, jak pojedynczo pracują, czy podobnie?...)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam a ja opisze co mi sie dzis spotkalo!wczoraj kilka razy na wolnych obrotach zamrygala kontrolka check engine...ok rok temu to mialem ale po wlaniu innego diesla znikla!tak sobie pomyslalem ze teraz tez zniknie!ale nie...dzis znow zamrygala(po dodaniu gazu znika)...i po przejechaniu2 km..po zatrzymaniu na wolnych obr samochod zaczal kopcic intensywnie na jasny kolor i smierdzialo jak by spalona guma!zgasilem..po paru minutach odpalilem i bylo ok!podjechalem do mechanika..podpial pod kompa i nie ma bledu,obejrzal silnik...przegazowal i mowi ze wyglada ok!!mowil zeby go przegonic bo czasami tak sie dzieje jak auto wywala syf!!tak twierdzi!!moc mazdy ok wszystko pracuje normalnie ale czasami mruga ta kontrolka!!co o tym myslicie...co jest powodem tego chwilowego kopcenia i smrodu!!pomozcie dzieki
- Od: 24 sie 2008, 21:52
- Posty: 54
- Skąd: pontefract/ uk
- Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009
No i byłem w pewnym autoryzowanym serwisie Mazdy.
Podpiął mi taki spoko gość moją Maździnę pod kompa i kurcze... masa jakichś starych błędów ! A na moim ELM'ie 327 czyściutko...
Ale wspomniany błąd P0342 i P0093 po przekroczeniu tych 3 -3,5 tys obr pojawia się nadal.
Tu się przyznam , że ostatnio samodzielnie zmieniałem rozrząd – prawdopodobnie przestawiłem ząbek lub 2 na wałku rozrządu (chociaż bardzo się starałem ustawić dokładnie) i stąd ten błąd.
To jedna opcja , a druga to ścięty hm.. klinek? na kole podającym sygnał do czujnika wałka rozrządu – podobno częsty przypadek.
Wtryski podobno OK... , kalibracja (na moje wyraźnie życzenie) przebiegła bez problemów.
Nie mógł tylko zrozumieć po co mi ta kalibracja Twierdzi, że komputer sam na bieżąco koryguje ustawienia wtryskiwaczy i po przejechaniu 40-50km i tak dobierze swoje ustawienia.
Podpiął mi taki spoko gość moją Maździnę pod kompa i kurcze... masa jakichś starych błędów ! A na moim ELM'ie 327 czyściutko...
Ale wspomniany błąd P0342 i P0093 po przekroczeniu tych 3 -3,5 tys obr pojawia się nadal.
Tu się przyznam , że ostatnio samodzielnie zmieniałem rozrząd – prawdopodobnie przestawiłem ząbek lub 2 na wałku rozrządu (chociaż bardzo się starałem ustawić dokładnie) i stąd ten błąd.
To jedna opcja , a druga to ścięty hm.. klinek? na kole podającym sygnał do czujnika wałka rozrządu – podobno częsty przypadek.
Wtryski podobno OK... , kalibracja (na moje wyraźnie życzenie) przebiegła bez problemów.
Nie mógł tylko zrozumieć po co mi ta kalibracja Twierdzi, że komputer sam na bieżąco koryguje ustawienia wtryskiwaczy i po przejechaniu 40-50km i tak dobierze swoje ustawienia.
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Po przestawieniu rozrządu nie może odpalić to takie zabezpieczenie przed zrobieniem gruzu z silnika
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Hm... akurat z paleniem nie ma najmniejszego problemu. Zawsze pali od razu, nawet przy -25st. zapaliła bez najmniejszych problemów.
Zauważyłem jeszcze , że na pojawianie się w/w błędu ma obciążenie silnika.
Pod górkę jak mu dam "w podłogę" to już przy 2.000 obr/min potrafi wejść w tryb awaryjny....
Zauważyłem jeszcze , że na pojawianie się w/w błędu ma obciążenie silnika.
Pod górkę jak mu dam "w podłogę" to już przy 2.000 obr/min potrafi wejść w tryb awaryjny....
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
nie widzę innej przyczynynynuch76 napisał(a):Zmień uszkodzony wtryskiwacz powinno być ok.
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
JerryCold napisał(a):P0342 i P0093
P0093 – Fuel System Leak (Large)
P0342 – Camshaft Position Sensor A – Bank 1 Circuit Low Input
Sprawdz te dwie rzeczy...
W pierwszym przypadku... ... musi byc gdzies wyciek.
A czy zrobiles test przelewowy po kalibracji? Co z wtryskiem nr 2... on tez odstaje...
W drugim sprawdz jeszcze raz polaczenia i sam sensor. Gdybys pomylil sie o jeden zabek w rozrzadzie, nie uruchomilbys auta.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zrobiles test przelewowy po kalibracji?
no właśnie nie zrobiłem – autoryzowany serwis Mazdy zapewnia mnie , że wtryski są OK... więc się już ich nie czepiałem.
sprawdz jeszcze raz polaczenia i sam sensor
sprawdzałem , nawet wymieniłem czujnik na inny – bez zmian...
W sumie teoria o przestawionym rozrządzie nawet mi tu pasuje – jak jest przestawiony np. o ten 1 ząbek na wałku to czujnik odbiera sygnał nie w tym momencie co powinien – mamy P0342
Podobnie z pompa wtryskową – minimalnie nie w tym momencie podaje paliwo i mamy błąd P0093
Hm.. ale skoro twierdzicie , że nie ma takiej możliwości , bo po prostu silnik by nie zaskoczył...
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):zrobiles test przelewowy po kalibracji?
no właśnie nie zrobiłem – autoryzowany serwis Mazdy zapewnia mnie , że wtryski są OK... więc się już ich nie czepiałem.
A ty im wierzysz... ... i masz na papierze, wyniki kontroli wtryskow...
A co bedzie jak wtrysk wypali tlok?
... lub / i ... przy okazji sie stopi?
Zafunduja ci nowy?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
A ty im wierzysz..
kurcze... no wiesz... komuś muszę.
W końcu autoryzowany serwis ma odpowiedni sprzęt i wiedzę – na pewno większą niż moja
Ponadto ten mechanik spędził nad tym silnikiem z pół godziny – posłuchał ,popatrzył, podpiął pod IDS
przejechał się kawałek...
To trochę inna gadka niż próba opisania problemu na forum nie
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Więc odstaw im auto i niech zdiagnozują i usuną problem bo ani nikt z forum ani ty sam tego problemu nie rozwiążesz ps. zrób to szybko
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
JerryCold napisał(a):kurcze... no wiesz... komuś muszę.
W końcu autoryzowany serwis ma odpowiedni sprzęt i wiedzę – na pewno większą niż moja
To zrob test przelewowy teraz – po kalibracji i sprawdz jakie sa dawki paliwa z kazdego wtrysku...
Jezeli wszystko jest OK , to mozesz im wierzyc...
Jak nie, to wracasz do ASO... i zapytaj jak oni ocenili wtryski.. i domagaj sie usuniecia przyczyn bledow...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
JerryCold napisał(a):zrobiles test przelewowy po kalibracji?
no właśnie nie zrobiłem – autoryzowany serwis Mazdy zapewnia mnie , że wtryski są OK... więc się już ich nie czepiałem.....
oni niestety niekiedy też popełniają błedy i wtedy można zaszukać się na śmierć..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Rozrząd jest czyli nie taki zły ze mnie mechanik
Koło pod czujnikiem rozrządu jest
Cytując mechanika: "mechanicznie jest wszystko w porządku – to musi byc coś z elektryką"
W tej sytuacji tak jak pisaliście to MUSI być wtryskiwacz – kilka razy mu o tym mówiłem , a on się z tego tylko śmieje...
Rozbierze mi kurcze pół auta nim sprawdzi jeszcze raz ten wtryskiwacz
Koło pod czujnikiem rozrządu jest
Cytując mechanika: "mechanicznie jest wszystko w porządku – to musi byc coś z elektryką"
W tej sytuacji tak jak pisaliście to MUSI być wtryskiwacz – kilka razy mu o tym mówiłem , a on się z tego tylko śmieje...
Rozbierze mi kurcze pół auta nim sprawdzi jeszcze raz ten wtryskiwacz
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):67igor1 napisał(a):sprawdz jeszcze raz polaczenia i sam sensor
sprawdzałem , nawet wymieniłem czujnik na inny – bez zmian...
A sprawdzales sygnaly na wtyczce i okablowanie? Czy jest zasilanie? Jezeli nie, to wymiana (podmiana) samego czujnika nic nie zmienia... nadal bedzie ten sam blad:
"Sygnal wejsciowy niski."
Ale skoro napisales, ze wszystko sprawdziles... to nie bede sie juz czepial...
Ps. O rozrzadzie juz napisalismy, ze nie uruchomilbys silnika, wiec po co to ruszasz?
67igor1 napisał(a):Gdybys pomylil sie o jeden zabek w rozrzadzie, nie uruchomilbys auta.
nynuch76 napisał(a):Po przestawieniu rozrządu nie może odpalić to takie zabezpieczenie przed zrobieniem gruzu z silnika
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
JerryCold napisał(a):...
..... nim sprawdzi jeszcze raz ten wtryskiwacz
to je sam sobie sprawdz testem przelewowym, i jesli stwierdzisz roznice na powrotach pow. 15% miedzy wtryskami to koniecznie potwierdz ten wynik na testerze w ASO, tak dla pewnosci...
a potem decyzja moze byc talko jedna: jest info na forum....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość