Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD

Postprzez JerryCold » 22 sty 2011, 18:37

Hm... a ja nadal się męczę z tą moją MAZDZINĄ <płacze>
Zabrałem auto od mechanika bo stała miesiąc czasu i NIC nie zrobił <dupa> więc jak zwykle muszę sam naprawić auto – w czym mam cichą nadzieje mi pomożecie :)
Jazda autem zdecydowanie się pogorszyła – zdarza się że szarpie i czasami zgaśnie na światłach – trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem nim załapie.
Kupiłem używany wtrysk , szybka wymiana i test przelewowy wynik ? tragiczny:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b9f666848d6dfc08.html
Przeniosłem najlepsze wtryski na cylinder 1 , 2 żeby ich już nie ruszać (wiadomo podkładki)
najlepszy z pozostałej pary na cylinder 3 ,a zakupiony wtrysk na cylinder 4
Jazda samochodem – bez zmian.

Ponieważ wtrysk nr 3 miał lekko spuchnięta końcówkę pomyślałem , że wymienię go na wtrysk kupiony za 1 razem ( w pierwszym teście sprzed 1,5 miesiąca wypadł najgorzej prawie 200% różnicy w stosunku do najlepszego) no i znowu test przelewowy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22d25f671bcc364f.html
no i teraz to on jest najlepszy ze wszystkich !!
I ja już nic nie rozumiem <co?>
Jazda autem trochę się poprawiała – nie szarpie i nie przerywa ,a w tryb awaryjny wchodzi jakby później.
Nie pojawia się już błąd P0093 – Fuel System Leak (Large)
Został tylko P0342 no i znowu P2009 ale z tym wiem co robić.

Macie jakieś pomysły bo mi już ręce opadają... :|

Jak prawidłowo powinno się robić test przelewowy – na zimnym czy na ciepłym silniku ? Przy jakich obrotach ?

A sprawdzales sygnaly na wtyczce i okablowanie?

a jak to w prosty sposób sprawdzić
Edit by Bandit:
Nie za za dużo tych ?
Ostatnio edytowano 22 sty 2011, 23:22 przez JerryCold, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Wojtek » 22 sty 2011, 19:18

JerryCold napisał(a):Jak prawidłowo powinno się robić test przelewowy na zimnym czy na ciepłym silniku


Na rozgrzanym <głaszcze> ...

JerryCold napisał(a):Nie pojawia się już błąd P0093 – Fuel System Leak (Large)


:D ...zebym nie powiedzial... a nie mowilem: wymien drugi wtrysk... <faja>

JerryCold napisał(a):Został tylko P0342 no i znowu P2009 ale z tym wiem co robić.

...A sprawdzales sygnaly na wtyczce i okablowanie?
a jak to w prosty sposób sprawdzić


...natomiast... P0342 – sprawdz na zwarcie do masy na okablowaniu...
a z tym P2009 juz wiesz co robić.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 22 sty 2011, 21:46

JerryCold napisał(a):...
Macie jakieś pomysły ?? bo mi już ręce opadają... :|
Jak prawidłowo powinno się robić test przelewowy ?? na zimnym czy na ciepłym silniku ?? Przy jakich obrotach ??....

mozesz takie testy robic przy kazdych obrotach wg. uznania
tj. od wolnych po 4000/min
wtedy sprawdzisz je jak przelewaja w szerokim pasmie pracy,
ale pow. 15% roznicy, okresla wtrysk jako abs. do wymiany !
a to spuchniecie to kolejny znak! <glupek2>
P.S uszkodzone wtryski uszkadzaja silnik i to w szybkim tempie!
polecam je sprawdzic i wymienic w miare potrzeb. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 22 sty 2011, 21:55

Enduro , kolega napisal w swoim ostatnim poscie, ze nie ma juz bledu:
P0093 – Fuel System Leak (Large)
Wyeliminowal go... wymieniajac wtryski na uzywki.
Roznice testu (podejrzewam) wyszly z niedokladnosci jego wykonania...
...nalezaloby go powtorzyc w ASO – gdyby blad pozostal...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 22 sty 2011, 22:05

67igor1 napisał(a):Enduro , kolega napisal w swoim ostatnim poscie, ze nie ma juz bledu:
P0093 – Fuel System Leak (Large)
Wyeliminowal go... wymieniajac wtryski na uzywki.
Roznice testu (podejrzewam) wyszly z niedokladnosci jego wykonania...
...nalezaloby go powtorzyc w ASO – gdyby blad pozostal...

poczekamy – zobaczymy...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JerryCold » 22 sty 2011, 23:27

Edit by Bandit:
Nie za za dużo tych ?

pytań dużo to i ?? dużo :D ale już poprawiłem specjalnie dla Ciebie Bandit

Jeszcze jedna rzecz mnie "gnębi' na dzisiaj : jak robiłem test przelewowy to w wężykach (wszystkich czterech) pojawiały drobne pęcherzyki powietrza. Nie było ich dużo , ale pojawiały się przez cały czas. I tak sobie myślę skąd tam powietrze. Tak ma być , czy mam jakąś nieszczelność ?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez JerryCold » 24 sty 2011, 16:09

Pomęczyłem się dzisiaj trochę z MAZDZINĄ:
1. wymieniłem SCV – był z numerem 066 , zmieniłem na 003 ( taki miałem) – bez zmian
2. Dobrałem się do baku , chciałem wyczyścić sitko ale w MPV nie ma sitka :|
3. Zmierzyłem napięcie na czujniku wałka rozrządu tu chyba jest coś nie tak 0,015V na jednym i drugim kablu <oczy>
4. Wykręcę jeszcze wtryski i zawiozę do sprawdzenia – facet twierdzi że jest w stanie je ocenić ...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Enduro » 24 sty 2011, 19:16

JerryCold napisał(a):...
4. Wykręcę jeszcze wtryski i zawiozę do sprawdzenia – facet twierdzi że jest w stanie je ocenić ...

ciekaw jak i jakiej metody uzyje..
popatrz prosze na te jego testy i opisz je na forum
P.S. kilka krotnie mialem doczynienia ze sprawdzaczami i szkoda slow...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JerryCold » 5 mar 2011, 21:07

Witam...
Wtrysków do sprawdzenia jednak nie zawiozłem bo Mazda nagle odżyła! błąd dalej się świecił, ale silnik nie wchodził w tryb awaryjny.
Wybrałem się więc z rodzinką do Krynicy na narty 350 km w jedna stronę – no i zaczęło się..
non stop wchodzenie w ryb awaryjny ,co chwilę gasł silnik , a potem nie chciał zapalić – trzeba go było dłuuuugo na rozruszniku bujać, chodził jakby na 3 cylindry – tragedia !!
Po powrocie podpiąłem pod kompa , program PCM podał następujące błędy:
– P0045 obwód zaworu elektromagnetycznego regulacji kanału
– P0093 wykryto nieszczelność w układzie paliwa duża nieszczelność
– P0200 obwód wtryskiwacza paliwa wadliwe działanie
– P0201 obwód wtryskiwacza paliwa wadliwe działanie cylinder 1
– P0202 obwód wtryskiwacza paliwa wadliwe działanie cylinder 2
– P0204 obwód wtryskiwacza paliwa wadliwe działanie cylinder 4
– P2009 obwód sterowania kołem jezdnym
– P0341 obwód czujnika położenia wałka rozrządu zakres/funkcjonowanie
– P0342 obwód czujnika położenia wałka rozrządu niski sygnał wejściowy
tak mnie ten samochód wpienił , że poszedł w odstawkę na miesiąc , a ja wróciłem do NIEZAWODNEGO FIATA !!
Błędy na komputerze jednoznacznie wskazywały na wtryski więc kupiłem 2 wtryski ( tylko 2szt. miał facet) zamontowałem je w aucie , zrobiłem test przelewowy – 3 wtryski idealnie równiuteńko , 4-ty 300% wiecej :) ale tego się spodziewałem (klepnąłem właśnie naniemieckim ebay'u) wymienię i powinno być OK..
Ale zastanawia mnie fakt, że wszystkie 4 wtryski które były w tym samochodzie oraz 1 kupiony później zostały uszkodzone w trakcie bardzo krótkiej eksploatacji ok. 2.000 km w sposób mechaniczny tzn od razu przy podkładce wtryskiwacza jest widoczne zgubienie końcówki.
Obawiam się, że wymienione wtryskiwacze w niedługim czasie ulegną uszkodzeniu w identyczny sposób.
Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ? i co może być przyczyną ?
Mam zamiar wymienić jeszcze listwę CR wraz z czujnikiem – ktoś na forum pisał , że to było przyczyną gaśnięcia silnika. Co o tym myślicie ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Wojtek » 5 mar 2011, 22:24

Jedno pytanie...
Czy jak zmieniales wtryski zmieniales je wraz z kablami oporowymi?
Kazdy wtryskiwacz ma swoj numer, a ten odpowiada konkretnemu numerowi kabla...
Jezeli nie to masz juz przyczyne swoich klopotow...

Moze jednak (juz po wymianie tego czwartego wtrysku) podjedziesz na IDS'a i nauczysz je jak maja pracowac? tzw kalibracja wtryskow...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez JerryCold » 5 mar 2011, 23:14

Jasne że razem z kablami – tak banalnego błędu bym nie zrobił :)
Byłem też w serwisie na kalibracji. Miesiąc czasu stał u mechanika z serwisu Mazdy – niestety chyba nie miał pomysłu na rozwiązanie problemu.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Wojtek » 5 mar 2011, 23:36

JerryCold napisał(a):Jasne że razem z kablami – tak banalnego błędu bym nie zrobił


lepiej zapytac i miec pewnosc :)

i co z ta kalibracja wtryskow... wykonali ja?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez JerryCold » 5 mar 2011, 23:55

Tak... i twierdzili , że wtryski są <spoko> mimo moich uwag, że coś mi z nimi nie pasuje...
martwi mnie to puchnięcie końcówek wtryskiwaczy.
Krótko po zakupie auta padły 2 , pozostałe 2 na 100% były Ok. wymieniłem te 2 sztuki ,a teraz spuchły pozostałe 2 i 1 z tych wymienionych.
Coś tu jest nie tak.. tylko co ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Enduro » 6 mar 2011, 00:22

67igor1 napisał(a):....Czy jak zmieniales wtryski zmieniales je wraz z kablami oporowymi?
... Jezeli nie to masz juz przyczyne swoich klopotow......

montaż wtrysku z innym kablem oporowym, co na pewno nie jest wersją idealną wymiany, nie jest przyczyną problemów lub uszkodzania ich, absolutnie!
P.S. w takim stanie też można wykonać kalibracje i auto będzie chodziło poprawnie!
JerryCold napisał(a):.....
martwi mnie to puchnięcie końcówek wtryskiwaczy. Krótko po zakupie auta padły 2 , pozostałe 2 na 100% były Ok. wymieniłem te 2 sztuki ,a teraz spuchły pozostałe 2 i 1 z tych wymienionych. Coś tu jest nie tak.. tylko co ??....

przyczyna tkwi ewidentnie w paliwie , które uszkadza wtryski a te z kolei rozpychane są przez eksplozje wewnętrzne...pozdr. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JerryCold » 6 mar 2011, 01:16

przyczyna tkwi ewidentnie w paliwie , które uszkadza wtryski a te z kolei rozpychane są przez eksplozje wewnętrzne

Tankuję zwykle na Bliskiej lub Orlenie , gdy mam tylko okazję na SHELL'u (na wyjazdach). Omijam szerokim łukiem małe, nieznane stacje , nie kupuję paliwa ukraińskiego ( mieszkam na wschodzie , do granicy mam rzut beretem ) Multipla z JTD nigdy nie miała problemów.
Myślisz ENDURO , że powinienem zmienić stację ? Otworzyli 2 tygodnie temu w Zamościu stacje SHELL'a a ja lubię tą markę tym bardziej , że ceny niższe niż na ORLENIE. Mam tu jeszcze STATOIL i na tym możliwości się kończą.
Tylko... do du..py z takim autem , nawet jak znajdę w Zamościu stację z dobrym paliwem to co mam zrobić w trasie ? Za każdym razem trząść gaciami uda się czy nie ? Wozić z sobą komplet wtrysków ?
A czy "walnięta" listwa CR może mieć z tym coś wspólnego czy raczej nie ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Enduro » 6 mar 2011, 11:37

JerryCold napisał(a):1.... powinienem zmienić stację ? 2..A czy "walnięta" listwa CR może mieć z tym coś wspólnego czy raczej nie ??

ad1. tak.
P.S. mozesz odlac troche paliwa w sloik i postawic na dworze, i sprawdzic czy przymarza i czy sie plyny odzielają...
ad2. tak, ona moze miec wplyw na prace silnika, ale nie na uszkadzanie wtryskow, absolutnie.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JerryCold » 12 mar 2011, 14:11

No i dalej ZONK !!!
wtryski wymienione , test przelewowy OK chociaż jeszcze nie robiłem kalibracji wtrysków, wymieniona listwa CR wraz z czujnikiem , nowy filtr paliwa, SCV wymieniany w kilkukrotnie ( mam 2 sztuki)
Mazda raz pali , a innym razem trzeba ją dłuuugo kręcić,
na wolnych obrotach "trzęsie" silnikiem , gaśnie na postoju i w trakcie jazdy
Oczywiście po 2-3 tysiacach obr/min ( zależy od obciążenia silnika) wchodzi w tryb awaryjny
Błędy jakie wypluwa na dzień dzisiejszy to:
P0342 obwód czujnika położenia wałka rozrządu niski sygnał wejściowy
P0016 Położenie wału korbowego nieprawidłowa korelacja położenia wałka rozrządu.
Klin na wałku rozrządu był sprawdzany przez mechanika pracującego w ASO widać świeży silikon, co do ustawienia rozrządu nie jestem pewny czy to zrobił... jakoś mu nie wierzę
Idę rozkręcać ten rozrząd, ale bez entuzjazmu :(
Macie jakiś pomysły ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Enduro » 12 mar 2011, 14:35

JerryCold napisał(a):...
Macie jakiś pomysły ??

np. uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 12 mar 2011, 16:37

Enduro napisał(a):uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego


Camshaft Position Sensor A – Bank 1 Circuit Low Input

czujnik lub kable...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 12 mar 2011, 17:25

67igor1 napisał(a):
Enduro napisał(a):uszkodzony czujnik polozenia walu korbowego

Camshaft Position Sensor A – Bank 1 Circuit Low Input
czujnik lub kable...

czujnik na wale jest w kpl z kablem i wtykiem, no chyba, ze kolega ma na mysli instalacje samochodu...,
ale to moze byc trudne do znalezienia..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy