Strona 1 z 2

Popękane uszkodzone tłoki w silnikach Mazda 6 i MPV citd

PostNapisane: 7 wrz 2010, 21:19
przez Enduro
spotkałem się z wieloma uszkodzonymi silnikami serii Citd z popękanymi tłokami
i dlatego pragnę otworzyć taki wątek, bo wg. mnie jest on istotny i
mam zamiar dojść do sedna sprawy i znaleźć przyczyne takich poważnych usterek.
pozdr.
E.

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 11:10
przez Grzyby
Robercie, kolejny temat do niczego nie prowadzący?
Już założyłeś kiedyś coś podobnego i odzew był zerowy.

Czego oczekujesz po tym temacie?

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 12:13
przez gacek
Z przykrością stwierdzam, że u mnie został stwierdzony pęknięty tłok :(
Niestety silnik do wymiany.
Auto stoi i czeka na swoją kolej u Jaksy. Silnik przeszczepiam z Anglika.

Z tego co mówił Jaksa diagnoza nie była zbyt oczywista ,bo podejrzewali cos innego.
Auto postało troche ze zdjęta głowicą i jak ładnie olej ociekł okazalo się niestety, że tłok jest pęknięty.

:) W sumie to jeszcze nie pytałem co mogło byc przyczyną <glupek2>
Tzn prawdopodobnie brak oleju, bo z tego co sie orientulej, jako laik w mechanice, tłok jest chłodzony od spodu olejem ? A pech chciał , że akurat mialem w tym momencie wypad za miasto i prawdopodobnie przegrzałem silnik co zaskutkowalo pęknięciem tłoka ?

Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 13:48
przez Enduro
wg . mnie to wina jakosci paliwa lub uszkodzonego wtrysku!
to pierwsze powoduje zbyt wysokie tempatrury w komorze spalania
poprzez np. domieszki typu nitro i inne pochodne o ewidentnie wyzszej tempraturze spalania
a drugie nieprawidlowy wtrysk dawki paliwa lub kapanie oleju ON na tłok ma podobny efekt nagrzewania się . silniki ktore osobiscie ogladalem, uszkodzily sie ewidentnie przez paliwo zatankowane w Chorwacji.
P.S.
po demontazu takiego uszkodzonego tloka, mozesz go podgrzac na maszynce do gotowania,
a wtedy zobaczycie rysy i uszkodzenia, jesli ich nie widac w stanie zimnym.
najczesciej przy niewielkich rysach silnik pracuje poprawnie, widac tylko dymienie auta pomimo sprawnosci wszysystkiego innego jak: wtryski, IC, turbo, system podcisnien, listwa C-R i jej sensory
no i pojawia sie wzmozone spalanie oleju...
pozdr.
E.

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 14:26
przez gacek
Enduro napisał(a):najczesciej przy niewielkich rysach silnik pracuje poprawnie, widac tylko dymienie auta pomimo sprawnosci wszysystkiego innego jak: wtryski, IC, turbo, system podcisnien, listwa C-R i jej sensory
no i pojawia sie wzmozone spalanie oleju...


U mnie było podobnie, było wzmożone dymienie no i oczywiście susza w misce.
Dodatkowo było czuć z korka wlewu oleju zapach płynu chłodniczego mimo, że uszczelka była ok.

Czyli i tak przy niewielkich rysach , nie da się tego zdiagnozować nie demontując całego silnika i wyjmując poszczególne tłoki.?
No chyba , że tak jak u mnie peknięcie było na tyle duże , że było widoczne po zdjęciu głowicy.

Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 16:37
przez Enduro
gacek napisał(a):Czyli i tak przy niewielkich rysach , nie da się tego zdiagnozować nie demontując całego silnika i wyjmując poszczególne tłoki.?

tak! co najgorsze nawet pomiar kompresji nie wykaze anomali, bo olej doszczelni rysy...!
mozna jeszcze sprobowac nalac na tloki nafte przez otwory swiec zarowych lub przez wtryski po demotazu, i popatrzec ,przy zdemontowanej misce, czy cieknie i jak mocno z poszczegolnych cylindrow, choc tu podobnie. przy niewielki rysach nie bedzie nic widac ( prawie-raczej).
pozr. E.

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 17:11
przez jarku007
Enduro napisał(a):silnik ktore osobiscie ogladalem, uszkodzily sie ewidentnie przez paliwo zatankowane w Kroacji.
    Masz na myśli Chorwację <co?>
    Byłem tam 2-razy M5 i zawsze odnosiłem wrażenie że lepiej jeździ na ich paliwie niż na naszym krajowym ......
    ...Czyżbym miał szczęście...

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 17:48
przez Grzyby
jarku007 napisał(a):Czyżbym miał szczęście

Raczej tak, bo było już opisanych kilka przypadków nieszczęśliwych wypraw (powrotów) po tankowaniu tamtego paliwa.

Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 8 wrz 2010, 18:52
przez Enduro
jarku007 napisał(a):Masz na myśli Chorwację

tak, sorry! pozdr.E.

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 08:07
przez gacek
Ale to nie jest chyba tak , że nie można tą przypadłość sprowadzać tylko do marki Mazda ?
Chyba może to spotkac każdy silnik w każdej marce, no chyba, że Mazda ma jakieś delikatne tłoki wrażliwe na wyższą temp. spalania ?

Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 11:13
przez Enduro
gacek napisał(a):Ale to nie jest chyba tak , że nie można tą przypadłość sprowadzać tylko do marki Mazda ?
...

nie, w nowym pasacie tez takie tloki wiedzialem!
pozdr.E

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 14:18
przez jaceeek
To na Chorwacji by mieli palge padajacych diesli. Ciekawe co na to tamtejsze ASO.
Mazdy, pasaty. Dziwne ?

Jacek

Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 14:41
przez Enduro
jaceeek napisał(a):To na Chorwacji by mieli palge padajacych diesli. Ciekawe co na to tamtejsze ASO.
Mazdy, pasaty. Dziwne ? Jacek

to podobnie jak w Pl. miala miejsce plaga padających wtrysków we fordach Diesla,
no a teraz wszyscy wzciągneli odp. wnioski i żaden z fordziarzy nie zatankuje niczego innego jak verva i podobne, a wiem to od kolegi ktory to od lat jest wyspecjalizowany we fordzie i jego dolegliwościach,
bo ma dzialaności w tej branży,i tylko z tą marką auta!
pozdr.E

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 17:04
przez jarku007
    Moim zdaniem problemem była beztroska kierowcy przy dystrybutorze z ON w Chorwacji...
    Mogło się przecież zdarzyć że zamiast normalnego ON zalali ON z bio dodatkami
    W Chorwacji "należy" skorzystać z ON Eurodiesel z stacji INA albo ON Premium od OMV
    Każda inna opcja to w mniejszym bądź większym stopniu proszenie się o kłopoty z autem :(
    Problem jest znany forumowiczom z cro.pl tutaj ale dotyczy także użytkowników innych marek – nie tylko Mazdy ...

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 18:22
przez Riki
Jakby każdy właściciel TDCi lał od nowości raz na 10tys.km Forte Diesel to gwarantuje, że nie wiedział by co to są wtryski i do czego służą... :)

Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 18:40
przez Enduro
Riki napisał(a):Jakby każdy właściciel TDCi lał od nowości raz na 10tys.km Forte Diesel to gwarantuje, że nie wiedział by co to są wtryski i do czego służą... :)

troch€ si€ z tym tu nie zgodze, bo jesli paliwo jest kiepski, dobrze ochrzczone lub pomieszane z jakimis starymi olejami lub rozpuszczalnikami to ani forte ani woda więcona z Lichenia nie pomogą, na100%
pozdr.E

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 19:36
przez bieski
Riki napisał(a):Jakby każdy właściciel TDCi lał od nowości raz na 10tys.km Forte Diesel to gwarantuje, że nie wiedział by co to są wtryski i do czego służą... :)


Czyli co? Warto raz po raz zalac zbiornik FORTE? Jestem swieżym użytkownikiem Diesla i chciałbym nim zostać jak najdłuzej :D Aktualnie z moim autkiem jest wszystko w porządku. Nie kopci, nie dymi, z korka nie bucha, ładnie się zbiera i się zastanawiam czy jest sens zalewania Forte. Rozumiem ze mówimy tutaj o tym Forte które sprzedaje ogien82 na forum?

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 9 wrz 2010, 19:44
przez Enduro
bieski napisał(a):
Riki napisał(a):Jakby każdy właściciel TDCi lał od nowości raz na 10tys.km Forte Diesel to gwarantuje, że nie wiedział by co to są wtryski i do czego służą... :)

Czyli co? Warto raz po raz zalac zbiornik FORTE? . Rozumiem ze mówimy tutaj o tym Forte które sprzedaje ogien82 na forum?

-nie co zbiornik, ale od czasu do czasu np. co trzeci- czwarty..
-tak to jest to forte´!
pozdr. E

Re: Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 10 wrz 2010, 11:36
przez Riki
Robercie, dobre paliwo to oczywista podstawa – nawet o tym nie pisałem :)

bieski, tak to to Forte – polecam dodać na pełny bak 1-2 butelki co 10tys.km – za pierwszym razem możesz zalać na rezerwę i niech poklepie z 1h na postoju, później na stację, siup forte do baku i pod korek ON.

Popękane tłoki w common-rail silnikach Mazda 6 i MPV

PostNapisane: 10 wrz 2010, 13:38
przez Enduro
Riki napisał(a):...to Forte – polecam dodać na pełny bak 1-2 butelki

ja nie,
dolewac tak, jak podaje producent specyfiku, bo przy wiekszym stezeniu takich dodatkow, moze dojsc do uszkodzen silnika i w pierwszej lini tlokow poprzez m.ni podwyzszona temperature spalania
sam też,absolutnie polecam stosowanie forte i podobnych specyfikow, ktore to tez podwyzszaja wartosc centanową paliwa...
pozdr.E