Popękane uszkodzone tłoki w silnikach Mazda 6 i MPV citd
1, 2
spotkałem się z wieloma uszkodzonymi silnikami serii Citd z popękanymi tłokami
i dlatego pragnę otworzyć taki wątek, bo wg. mnie jest on istotny i
mam zamiar dojść do sedna sprawy i znaleźć przyczyne takich poważnych usterek.
pozdr.
E.
i dlatego pragnę otworzyć taki wątek, bo wg. mnie jest on istotny i
mam zamiar dojść do sedna sprawy i znaleźć przyczyne takich poważnych usterek.
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 15 lut 2011, 21:44 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Robercie, kolejny temat do niczego nie prowadzący?
Już założyłeś kiedyś coś podobnego i odzew był zerowy.
Czego oczekujesz po tym temacie?
Już założyłeś kiedyś coś podobnego i odzew był zerowy.
Czego oczekujesz po tym temacie?
Z przykrością stwierdzam, że u mnie został stwierdzony pęknięty tłok 
Niestety silnik do wymiany.
Auto stoi i czeka na swoją kolej u Jaksy. Silnik przeszczepiam z Anglika.
Z tego co mówił Jaksa diagnoza nie była zbyt oczywista ,bo podejrzewali cos innego.
Auto postało troche ze zdjęta głowicą i jak ładnie olej ociekł okazalo się niestety, że tłok jest pęknięty.
W sumie to jeszcze nie pytałem co mogło byc przyczyną
Tzn prawdopodobnie brak oleju, bo z tego co sie orientulej, jako laik w mechanice, tłok jest chłodzony od spodu olejem ? A pech chciał , że akurat mialem w tym momencie wypad za miasto i prawdopodobnie przegrzałem silnik co zaskutkowalo pęknięciem tłoka ?
Niestety silnik do wymiany.
Auto stoi i czeka na swoją kolej u Jaksy. Silnik przeszczepiam z Anglika.
Z tego co mówił Jaksa diagnoza nie była zbyt oczywista ,bo podejrzewali cos innego.
Auto postało troche ze zdjęta głowicą i jak ładnie olej ociekł okazalo się niestety, że tłok jest pęknięty.

Tzn prawdopodobnie brak oleju, bo z tego co sie orientulej, jako laik w mechanice, tłok jest chłodzony od spodu olejem ? A pech chciał , że akurat mialem w tym momencie wypad za miasto i prawdopodobnie przegrzałem silnik co zaskutkowalo pęknięciem tłoka ?
- Od: 5 kwi 2007, 09:04
- Posty: 98
- Skąd: Łódź
wg . mnie to wina jakosci paliwa lub uszkodzonego wtrysku!
to pierwsze powoduje zbyt wysokie tempatrury w komorze spalania
poprzez np. domieszki typu nitro i inne pochodne o ewidentnie wyzszej tempraturze spalania
a drugie nieprawidlowy wtrysk dawki paliwa lub kapanie oleju ON na tłok ma podobny efekt nagrzewania się . silniki ktore osobiscie ogladalem, uszkodzily sie ewidentnie przez paliwo zatankowane w Chorwacji.
P.S.
po demontazu takiego uszkodzonego tloka, mozesz go podgrzac na maszynce do gotowania,
a wtedy zobaczycie rysy i uszkodzenia, jesli ich nie widac w stanie zimnym.
najczesciej przy niewielkich rysach silnik pracuje poprawnie, widac tylko dymienie auta pomimo sprawnosci wszysystkiego innego jak: wtryski, IC, turbo, system podcisnien, listwa C-R i jej sensory
no i pojawia sie wzmozone spalanie oleju...
pozdr.
E.
to pierwsze powoduje zbyt wysokie tempatrury w komorze spalania
poprzez np. domieszki typu nitro i inne pochodne o ewidentnie wyzszej tempraturze spalania
a drugie nieprawidlowy wtrysk dawki paliwa lub kapanie oleju ON na tłok ma podobny efekt nagrzewania się . silniki ktore osobiscie ogladalem, uszkodzily sie ewidentnie przez paliwo zatankowane w Chorwacji.
P.S.
po demontazu takiego uszkodzonego tloka, mozesz go podgrzac na maszynce do gotowania,
a wtedy zobaczycie rysy i uszkodzenia, jesli ich nie widac w stanie zimnym.
najczesciej przy niewielkich rysach silnik pracuje poprawnie, widac tylko dymienie auta pomimo sprawnosci wszysystkiego innego jak: wtryski, IC, turbo, system podcisnien, listwa C-R i jej sensory
no i pojawia sie wzmozone spalanie oleju...
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 26 paź 2010, 14:53 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):najczesciej przy niewielkich rysach silnik pracuje poprawnie, widac tylko dymienie auta pomimo sprawnosci wszysystkiego innego jak: wtryski, IC, turbo, system podcisnien, listwa C-R i jej sensory
no i pojawia sie wzmozone spalanie oleju...
U mnie było podobnie, było wzmożone dymienie no i oczywiście susza w misce.
Dodatkowo było czuć z korka wlewu oleju zapach płynu chłodniczego mimo, że uszczelka była ok.
Czyli i tak przy niewielkich rysach , nie da się tego zdiagnozować nie demontując całego silnika i wyjmując poszczególne tłoki.?
No chyba , że tak jak u mnie peknięcie było na tyle duże , że było widoczne po zdjęciu głowicy.
- Od: 5 kwi 2007, 09:04
- Posty: 98
- Skąd: Łódź
gacek napisał(a):Czyli i tak przy niewielkich rysach , nie da się tego zdiagnozować nie demontując całego silnika i wyjmując poszczególne tłoki.?
tak! co najgorsze nawet pomiar kompresji nie wykaze anomali, bo olej doszczelni rysy...!
mozna jeszcze sprobowac nalac na tloki nafte przez otwory swiec zarowych lub przez wtryski po demotazu, i popatrzec ,przy zdemontowanej misce, czy cieknie i jak mocno z poszczegolnych cylindrow, choc tu podobnie. przy niewielki rysach nie bedzie nic widac ( prawie-raczej).
pozr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):silnik ktore osobiscie ogladalem, uszkodzily sie ewidentnie przez paliwo zatankowane w Kroacji.
- Masz na myśli Chorwację

- Byłem tam 2-razy M5 i zawsze odnosiłem wrażenie że lepiej jeździ na ich paliwie niż na naszym krajowym ......
- ...Czyżbym miał szczęście...
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
jarku007 napisał(a):Czyżbym miał szczęście
Raczej tak, bo było już opisanych kilka przypadków nieszczęśliwych wypraw (powrotów) po tankowaniu tamtego paliwa.
jarku007 napisał(a):Masz na myśli Chorwację
tak, sorry! pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
gacek napisał(a):Ale to nie jest chyba tak , że nie można tą przypadłość sprowadzać tylko do marki Mazda ?
...
nie, w nowym pasacie tez takie tloki wiedzialem!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jaceeek napisał(a):To na Chorwacji by mieli palge padajacych diesli. Ciekawe co na to tamtejsze ASO.
Mazdy, pasaty. Dziwne ? Jacek
to podobnie jak w Pl. miala miejsce plaga padających wtrysków we fordach Diesla,
no a teraz wszyscy wzciągneli odp. wnioski i żaden z fordziarzy nie zatankuje niczego innego jak verva i podobne, a wiem to od kolegi ktory to od lat jest wyspecjalizowany we fordzie i jego dolegliwościach,
bo ma dzialaności w tej branży,i tylko z tą marką auta!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
- Moim zdaniem problemem była beztroska kierowcy przy dystrybutorze z ON w Chorwacji...
- Mogło się przecież zdarzyć że zamiast normalnego ON zalali ON z bio dodatkami
- W Chorwacji "należy" skorzystać z ON Eurodiesel z stacji INA albo ON Premium od OMV
- Każda inna opcja to w mniejszym bądź większym stopniu proszenie się o kłopoty z autem
- Problem jest znany forumowiczom z cro.pl tutaj ale dotyczy także użytkowników innych marek – nie tylko Mazdy ...
- Od: 15 kwi 2008, 13:42
- Posty: 251
- Skąd: tyle dymu
- Auto: Mazda /Honda /Mercedes
Riki napisał(a):Jakby każdy właściciel TDCi lał od nowości raz na 10tys.km Forte Diesel to gwarantuje, że nie wiedział by co to są wtryski i do czego służą...
troch€ si€ z tym tu nie zgodze, bo jesli paliwo jest kiepski, dobrze ochrzczone lub pomieszane z jakimis starymi olejami lub rozpuszczalnikami to ani forte ani woda więcona z Lichenia nie pomogą, na100%
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Riki napisał(a):Jakby każdy właściciel TDCi lał od nowości raz na 10tys.km Forte Diesel to gwarantuje, że nie wiedział by co to są wtryski i do czego służą...
Czyli co? Warto raz po raz zalac zbiornik FORTE? Jestem swieżym użytkownikiem Diesla i chciałbym nim zostać jak najdłuzej
bieski napisał(a):Riki napisał(a):Jakby każdy właściciel TDCi lał od nowości raz na 10tys.km Forte Diesel to gwarantuje, że nie wiedział by co to są wtryski i do czego służą...
Czyli co? Warto raz po raz zalac zbiornik FORTE? . Rozumiem ze mówimy tutaj o tym Forte które sprzedaje ogien82 na forum?
-nie co zbiornik, ale od czasu do czasu np. co trzeci- czwarty..
-tak to jest to forte´!
pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Robercie, dobre paliwo to oczywista podstawa – nawet o tym nie pisałem 
bieski, tak to to Forte – polecam dodać na pełny bak 1-2 butelki co 10tys.km – za pierwszym razem możesz zalać na rezerwę i niech poklepie z 1h na postoju, później na stację, siup forte do baku i pod korek ON.
bieski, tak to to Forte – polecam dodać na pełny bak 1-2 butelki co 10tys.km – za pierwszym razem możesz zalać na rezerwę i niech poklepie z 1h na postoju, później na stację, siup forte do baku i pod korek ON.
Riki napisał(a):...to Forte – polecam dodać na pełny bak 1-2 butelki
ja nie,
dolewac tak, jak podaje producent specyfiku, bo przy wiekszym stezeniu takich dodatkow, moze dojsc do uszkodzen silnika i w pierwszej lini tlokow poprzez m.ni podwyzszona temperature spalania
sam też,absolutnie polecam stosowanie forte i podobnych specyfikow, ktore to tez podwyzszaja wartosc centanową paliwa...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość