OBD-protokołu (MPV 02R. 2.0 MZR-CD 136KM)???

Postprzez bnm1014 » 29 cze 2010, 11:07

Drogi Gościu!
Może ktoś wie, co do protokołu OBD MPV 02R. 2.0 MZR-CD 136KM?
Tylko wiedzieć, że MPV 03R. było możliwe, ale CAN-skaner nie czyta mojego MPV 2002 ..: (
Dzięki!
bnm1014
 

Postprzez krzych » 1 lip 2010, 02:16

Ke?

Nie wiedziec czy Ty polska pisac, ale generalizowac 2003r ciezko czytac. miec specjalna Mazda czytnik, byc zadowolona.

PS. Speak english if you can, will be much easier. We've tested some 2003r MZR-CDs in Mazda 6 using ELM327 multiprotocol interface, but noone seems to succeed with connecting those Mazdas. I suppose MPV is no better.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bnm1014 » 1 lip 2010, 11:12

sorry, for my polish <zawstydzony> , it is google translate's actually :)
I see.. just got from here http://www.ardio.ru/obd2comp.php
that the protocol might be ISO-9141 and both U581 (which I tested) and ELM327 know ISO-9141-2..
Maybe that's the cause then..? Now I want to test some scaner supporting ISO-9141 just to make sure if it connects or not.

PS. :)
Przepraszam za mój polski, Google Translate jest naprawdę:)
Tak .. tylko tutaj http://www.ardio.ru/obd2comp.php
I prawdopodobnie protokół ISO-9141 i U581 (które testowałem) i ELM327 zrozumieć ISO-9141-2 ..
Być może .. powód? Teraz chcę spróbować skaner obsługuje ISO-9141 podłącza się do sprawdzenia, czy nie
bnm1014
 

Postprzez krzych » 1 lip 2010, 20:11

Lol, it's quite funny actually ;p (I mean google translator). But in the topic – I really said what I know about. Noone here connected succesfully with 2003 diesels, I thought once that I did, but I'm not sure now, and I really don't know that protocol was automatically choosen that time by PCMScan software. But it did. Only Im not sure odf production year of that Mazda 6. Maybe it was 2004? Dunno really. Noone since then did it again as far as i know.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez bnm1014 » 2 lip 2010, 12:45

I see.. our people also succeeded in connecting with MPV 2004th by using device Multitronics but it won't work with 2002th :(
btw. does it look really ugly when translated with google ? :) there are so many languages supported that I was just amazed :)
bnm1014
 

Postprzez krzych » 2 lip 2010, 19:17

I'm sorry to hear that earlier versions of ECU are so problematic, but have no clue with this.
And no, google translation looks not so bad, can be almost understandable, but with much effort and only partially. But it is probably specific of the polish language, its kinda hard to say something in english and translate it word to word to polish – for example this trick would do quite well with english to german or french, but not slavic languages.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy