Czyszczenie EGR

Postprzez Riki » 6 mar 2008, 16:52

DieselFan każde spaliny śmierdzą :P u mnie też mimo, że nie kopci czuć spaliny stojąc za autem... (dość ostry, gryzący zapach... że tak to opiszę :D)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DieselFan » 7 mar 2008, 14:36

ok,ale mój ojciec ma Land Rovera z silnikiem 2,5 TDi i u niego zapachu spalin w ogóle nie czuć. czym to tłumaczyć?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez DieselFan » 9 mar 2008, 20:40

no co jest? żaden fachman się w tej sprawie nie wypowie?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Myjk » 9 mar 2008, 21:14

Riki napisał(a):DieselFan każde spaliny śmierdzą język u mnie też mimo, że nie kopci czuć spaliny stojąc za autem... (dość ostry, gryzący zapach... że tak to opiszę zeby)

Mojej Madzi z rurki bardzo ładnie pachnie. :) Ładniej niż Fabce benzynowej.
No chyba że się jej zachce dogrzewać poprzez webasto, wtedy lepiej być gdzieś indziej. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez DieselFan » 12 mar 2008, 23:29

i znowu cisza... x-Andy,weź no rzuć cosik ;) z góry bóg zapłać ;)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez xANDy » 19 mar 2008, 22:47

Przecież ja jestem księdzem a nie mechanikiem samochodowym...
Różne auta róznie sterują EGR'em. Niektóre dopóki się nie ruszy (póki sa na postoju) to zamykają EGR (żeby się szybciej nagrzał albo coś).
Poza tym – zapach spalin zależy od temperatury na dworze – jeśli jest za niska – EGR jest zamknięty (chyba – zapach jest inny).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez DieselFan » 20 mar 2008, 00:46

oj,nie postarał się kolega... a w innych przypadkach taką fachową wiedzą tryskał... zdania wielokrotnie złożone,metafory,fachowa terminologia.... a w której parafii kolega urzęduje?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez xANDy » 24 mar 2008, 22:52

DieselFan napisał(a):a w której parafii kolega urzęduje?
Wystarczą intelinegne oczy ;P

A Ty się nie przedstawiłeś nam – nie wiadomo skąd jesteś.

PS. jak Ci się nie podoba mój styl opisu rzeczy prostych to może poczytaj poradnik... :P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez DieselFan » 25 mar 2008, 13:26

czytałem,ale tam nie znalazłem rozwiązania swego problemu.
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez xANDy » 26 mar 2008, 21:04

DieselFan napisał(a):nie znalazłem rozwiązania swego problemu
Generalnie zgubiłem się – z czym w końcu masz problem, chyba nie z samym EGR'em i jego zapachem...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xaki » 22 kwi 2008, 23:29

Panowie,
jeszcze chyba nie miałem okazji się wypowiadać na forum więc proszę o wyrozumiałość i podpowiedź jak coś źle zrobię (czytaj źle umieszczę post albo coś takiego). Przeczytałem cały ten temat jako jeden z kilku o EGR, ale niestety nie ma tutaj odpowiedzi na mój problem. Mianowicie posiadam Mazda 6 2.0 diesel 121KM. Generalnie autko jest super i super chodzi, ale od jakiegoś czasu wyrzuca mi błąd EGR (zdaje się P0404). Za poradami na forum wymonotwałem EGR, wyczyściłem, wkręciłem i wykasowałem błąd z komputera. Nie zdecydowałem się na zaślepienie go. Już się cieszyłem, że działa super jak po ok 250 km znowu wyskoczył mi ten błąd:( nie wiem dlaczego się pojawia i może ktoś z Was ma jakiś super pomysł. I pytanie numer 2:) czy zawór powinien działać leciutko czy stawia dość duży opór jak chce się go otworzyć (oczywiście po zdemontowaniu)? mój działa dość topornie i nie wiem czy to jest prawidłowo:(
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 02:32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004

Postprzez Riki » 22 kwi 2008, 23:57

xaki napisał(a):nie wiem czy to jest prawidłowo


prawidłowo
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xaki » 23 kwi 2008, 00:00

a masz może jakiś pomysł dlaczego kontrolka wyskakuje? autko śmiga super, nie ma spadku mocy, okolice EGR'a nie są okopcone a kontrolka jest strasznie wkurzająca
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 02:32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004

Postprzez szoszon1983 » 23 kwi 2008, 17:41

A czy błąd wyskakuje przy jeździe przy obrotach około 1500obr?? Ja tak mam przy zaślepionym, przy takich obrotach w układzie jest zerowe ciśnienie (znaczy doładowanie zerowe) i wyskakuje błąd "niewystarczający przepływ przez EGR"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez xaki » 23 kwi 2008, 17:45

ostatni, tzn wczoraj wyskoczył mi faktycznie przy ok 1800 obrotach. Niestety kontrolka ta nie gaśnie tylko zawsze muszę usuwać ten błąd z komputera <killer> dziwne jest to, że czyściłem cały EGR i znowu dzieje się to samo. gdzieś na angielskim forum znalazłem wczoraj, że może to być wina wlotu powietrza :| ale nie wiem co o tym sądzić. Fakt faktem jest, że zaczęło się to dziać dopiero po zmianie filtra powietrza i przy okazji zmianie rozrządu
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 02:32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004

Postprzez szoszon1983 » 23 kwi 2008, 20:05

xaki, Mi też kontrolki nie gasły, aż do resetu. EGR jest sterowany elektrycznie, jest tam selenoid, który otwiera go w odpowiednim momencie. Jeśli kolega ma taki sam efekt jak u mnie po zaślepieniu, to może EGR jest niesprawny, nie otwiera się, może przy wymianie rozrządu ktoś uszkodził kable, olbo zawór jest po prostu odłączony??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez xaki » 24 kwi 2008, 12:39

zawór jest podłączony, sprawdziłem, też jak go wykręciłem i czyściłem to sprawdzałem czy da się go otworzyć i da się z tym, że chodzi masakrycznie ciężko. Może w sobotę rozbiorę to jeszcze raz i przy okazji sprawdzę przewód podcisnienia i wszystkie kable
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 02:32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004

Postprzez MAZVAGTECH » 24 kwi 2008, 17:15

P0404 Obwód recyrkulacji spalin – sygnał poza prawidłowym zakresem /wydajnosc
Sparawdz sobie czujnik polozenia zaworu EGR, przykrecany od gory trzema srubkami, wyciag go i sprawdz czy sie nie zacina lub nie jest zlamany
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xANDy » 25 kwi 2008, 09:46

Są jeszcze przewody ciśnieniowe, które sterują EGR'em i te należy zdemontować (aż do elektrozaworu = solenoidu) i przeczyścić.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez xaki » 25 kwi 2008, 11:16

Panowie, dziękuję bardzo za rady. Wczoraj jeszcze raz zdemontowałem EGR i dokładnie go wykąpałem w benzynie:D zdjąłem także przewody podciśnienia i je przeczyściłem i chwilowo wygląda na to, że jest ok. Ze względy na to, że przewody były już kilka razy zdejmowane to postanowiłem także lekko przyciąć końcówki aby po ponownym włożeniu mocno siedziały. Z tego co się domyślam to przewód podciśnienia jest naprawdę mocnym odkurzaczem i mogły na końcówka powstać jakieś nieszczelności. Zdjąłem i przeczyściłem także wszystki kable i czujniki, które wg. mnie mogą odpowiadać za EGR. Podzielę się rezultatami po przejechaniu większej ilości km. Dziękuję bardzo za pomoc:) Niestety mam jeszcze jedno pytania – czy może ktoś wie gdzie od ręki dostanę podstawę filtru paliwa z nagrzewaczem? Niestety czasami mam kłopot z odpaleniem i zostało zdiagnozowane, że właśnie podstawa filtru paliwa jest niesprawna i układ się zapowietrza:(
Początkujący
 
Od: 19 lut 2008, 02:32
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy