Wyrzucanie oleju przez rurkę wskażnika poziomu oleju

Postprzez shellby » 16 sty 2010, 18:47

Akcja wymiany podkładek, czyszczenie smoka, oraz wymiana rozrządu w toku.
ALE NIESTETY NA 4 CYLINDRZE WTRYSKIWACZ ZAPIECZONY !!!
Podważanie nie skutkuje, próby kręcenia na boki zakończyły się wykręceniem korpusu a końcówka niestety zostaje zapieczona.
Chyba bez demontażu głowicy się nie obędzie.

Czy wymiana końcówki wtrysku = regulacja w diesel service?
Czy wystarczy tylko założyć nową i po sprawie?
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez Enduro » 16 sty 2010, 19:07

shellby napisał(a):ALE NIESTETY NA 4 CYLINDRZE WTRYSKIWACZ ZAPIECZONY !!!
Podważanie nie skutkuje, próby kręcenia na boki zakończyły się wykręceniem korpusu a końcówka niestety zostaje zapieczona.
Chyba bez demontażu głowicy się nie obędzie.

przez demontazu glowcy nic nowego nie wskurasz,
bo od srodka nie ma kpl. dojscia do wtrysku
musisz to od gory wyjac..
jesli nie dasz rady, to czeka Ciebie raczej wymiana glowicy!
ale to tylko moje zdanie i nie trzeba nim sie absolutnie sugerowac!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 16 sty 2010, 20:34

shellby napisał(a):ALE NIESTETY NA 4 CYLINDRZE WTRYSKIWACZ ZAPIECZONY
Trzeba było go zostawic , przez niego nie bedzie dmuchac , teraz masz duuzy problem skoro wykreciles polowe wtrysku – zycze szczescia aby go prawidlowo poskladac ( tam nic nie widac )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 16 sty 2010, 22:15

najlepiej wkręć ten wykręcony z powrotem,
jeśli jest gwint jeszcze w porządku...
i wtedy ponownie spróbuj wystukać
go kręcąc nim w kierunku wskzówek zegara!!
musisz go wyciągnać i koniecznie wymienić uszczelke wtrysku,
absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez shellby » 17 sty 2010, 15:52

Ufff.
Zalany na noc naftą – P U Ś C I Ł.
Teraz czeka czyszczenie z syfu, i tutaj robi się pytanie czy zalać cylindry naftą w celu ew. wypłukania pierścieni?

I jeszcze prosiłbym o momenty dokręcania wałka rozrządu.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez Enduro » 17 sty 2010, 22:28

shellby napisał(a):T czy zalać cylindry naftą w celu ew. wypłukania pierścieni?

na pewno nie zaszkodzi..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez shellby » 17 sty 2010, 23:53

A czy ktoś dysponuje rysunkiem budowy wtryskiwacza?
jeśli tak, to poproszę.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez pawlo1030 » 23 sty 2010, 09:41

witam.
ja co prawda mam 323 ditd ale ostatnio zauważyłem lekkie dymienie przez korek wlewu oleju . tu mam pytanie czy wymiana tych podkładek pod wtryski jest do zrobienia samemu czy lepiej do mechaniora bo mam do regulacji zaworki wieć może lepiej zrobić od razu komplet u niego. macie namiar na sklep gdzie kupię takie podkładki i czy trzeba wymieniać uszczelkę pod klawiatrurą? pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez shellby » 29 sty 2010, 09:51

pawlo1030 napisał(a):witam.
ja co prawda mam 323 ditd ale ostatnio zauważyłem lekkie dymienie przez korek wlewu oleju . tu mam pytanie czy wymiana tych podkładek pod wtryski jest do zrobienia samemu czy lepiej do mechaniora bo mam do regulacji zaworki wieć może lepiej zrobić od razu komplet u niego. macie namiar na sklep gdzie kupię takie podkładki i czy trzeba wymieniać uszczelkę pod klawiatrurą? pozdrawiam



Załatw to przy jednej robocie (warto), podkladki najlepiej w ASO.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez shellby » 29 sty 2010, 10:00

U mnie już po wymianie podkładek, czyszczeniu smoka (choć był prawie czysty).
Oleju już nie wyrzuca, nie dymi z korka i z rury wydechowej.

Wszystko jest niby ok (może jakiś zbieg okoliczności), tak po 3 dniach bez problemów trochę szarpie silnikiem na biegu jałowym, zauważyłem na obrotomierzu że troszkę obroty jakby mniejsze. Wystarczy delikatnie tknąć pedał gazu i już jest ok. cała reszta ok – jazda, przyspieszanie itp.
Gdzie szukać przyczyny?

Jeszcze raz przypomnę że 3 dni jazdy po pracach związanych z wym podkładek super.
Początkujący
 
Od: 5 maja 2009, 18:50
Posty: 13
Skąd: Sligo
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 2003

Postprzez Blondas » 19 lut 2010, 10:55

Też wymieniłem podkładki, w sumie kosztowało to wraz z wymianą filtrów i oleju 150. Znacznie teraz cichsze wtrystkiwacze, w zasadzie ich głośność zlewa się z pracą zaworów. Natomiast powietrzem nadal dmucha, ale już bez dymku, czy tak ma być?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 14:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez Norby » 19 lut 2010, 15:10

shellby napisał(a):U mnie już po wymianie podkładek, czyszczeniu smoka (choć był prawie czysty).
Oleju już nie wyrzuca, nie dymi z korka i z rury wydechowej.

Wszystko jest niby ok (może jakiś zbieg okoliczności), tak po 3 dniach bez problemów trochę szarpie silnikiem na biegu jałowym, zauważyłem na obrotomierzu że troszkę obroty jakby mniejsze. Wystarczy delikatnie tknąć pedał gazu i już jest ok. cała reszta ok – jazda, przyspieszanie itp.
Gdzie szukać przyczyny?

Jeszcze raz przypomnę że 3 dni jazdy po pracach związanych z wym podkładek super.


Kalibracja wtrysków
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Enduro » 20 lut 2010, 12:16

Norby napisał(a):
shellby napisał(a):.....trochę szarpie silnikiem na biegu jałowym, zauważyłem na obrotomierzu że troszkę obroty jakby mniejsze. .
Gdzie szukać przyczyny?..

Kalibracja wtrysków

lub na początek tak domowo proponuje sprawdzić wartosci przelewowe wtrysków...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez przemek102 » 30 cze 2010, 22:31

Dzisiaj byłem w aso na wymianie podkładek. Wymienili na 3, czwarty jest tak zapieczony. że nie mogli go wyjąć. Kierownik serwisu dał taki pomysł aby kupić używkę, wtedy podczas wyciągania będą mogli go zniszczyć. Według mnie ta teoria bardziej odpowiadałaby jakiemuś "garażowemu" mechanikowi, a nie autoryzowanej stacji obsługi. Są jakieś sposoby na wyciągnięcie zapieczonego wtrysku?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 16:50
Posty: 28
Skąd: Siemiatycze
Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)

Postprzez Enduro » 30 cze 2010, 22:46

przemek102 napisał(a):Dzisiaj byłem w aso na wymianie podkładek. Wymienili na 3, czwarty jest tak zapieczony. że nie mogli go wyjąć. Kierownik serwisu dał taki pomysł aby kupić używkę, wtedy podczas wyciągania będą mogli go zniszczyć. Według mnie ta teoria bardziej odpowiadałaby jakiemuś "garażowemu" mechanikowi, a nie autoryzowanej stacji obsługi. Są jakieś sposoby na wyciągnięcie zapieczonego wtrysku?

tak,
pręt zakonczony hakiem z odciąznikiem ktorym można postukać w drugą strone
podobne urządzenie mają blacharze , od wyciągania/wystukiwania karoserii,
hak zahaczasz o korpus wtrusku, a ciężarkiem stukasz w góre
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 30 cze 2010, 22:51

Łatwo napisac ....kazdy przypadek jest inny , widziałem w pewnej firmie jak wyciagali wtrysk za pomoca widlaka – nie wyszedł ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 30 cze 2010, 22:54

znam ten patent,
jeśli postukiwanie połączymy z lekkim obracaniem/obkręcaniem,
uzyskujemy efekt lekko podobny do wiertarki udarowej ......
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez przemek102 » 1 lip 2010, 10:38

Jest jakiś sposób na wyciągnięcie zapieczonego wtrysku nie uszkadzając go?
Obrazek
Początkujący
 
Od: 15 maja 2010, 16:50
Posty: 28
Skąd: Siemiatycze
Auto: MAZDA 6 2.0D (136KM)

Postprzez Enduro » 1 lip 2010, 11:12

przemek102 napisał(a):pręt zakonczony hakiem z odciąznikiem ktorym można postukać w drugą strone
podobne urządzenie mają blacharze , od wyciągania/wystukiwania karoserii,
hak zahaczasz o korpus wtrusku, a ciężarkiem stukasz w góre
powodz.
E.

z moich obserwacji i wielu prob
stwierdzam, ale moge sie tu mylic,
ze najefektywniej mozna wtrysk wyciagnac przy pomocy pręta zakonczonego hakiem z odciąznikiem,
ktorym można postukać w drugą strone, podobne urządzenie mają blacharze , od wyciągania/wystukiwania karoserii,
hak zahaczasz o zeliwny korpus wtrusku, a ciężarkiem stukasz w góre
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez roman1979 » 13 maja 2012, 14:41

witam
mam w mojej m6 diesel 2,0 136km podobny problem na rozgrzanym silniku po wyciągnięciu bagnetu rurką wyrzuca olej .
czy to jest przyczyna uszkodzonych podkładek pod wtryskami?
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy