Enduro napisał(a):instalacje samochodu...,
Check Engine błąd P0342 po przekroczeniu 3,5 tyś.obr. 2.0 CiTD
Rozrząd sprawdziłem – jest OK...
Wizualnie wszystko OK...
Czujnik położenia walu – obejrzałem kabel , przeczyściłem , wydaje się byc OK
Błąd P0016 Położenie wału korbowego nieprawidłowa korelacja położenia walka rozrządu pojawił się kilka razy, znikł i póki co się więcej nie pojawia.
Został błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu niski sygnał wejściowy i tu chyba jest jakiś problem ponieważ niema żadnej różnicy czy ten czujnik jest podłączony czy nie... silnik zachowuje się identycznie...
Sam czujnik był wymieniany ( mam 2szt. ) może coś po stronie elektrycznej ? jak sprawdzić kable do tego czujnika oraz ewentualnie sam czujnik ?
Wizualnie wszystko OK...
Czujnik położenia walu – obejrzałem kabel , przeczyściłem , wydaje się byc OK
Błąd P0016 Położenie wału korbowego nieprawidłowa korelacja położenia walka rozrządu pojawił się kilka razy, znikł i póki co się więcej nie pojawia.
Został błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu niski sygnał wejściowy i tu chyba jest jakiś problem ponieważ niema żadnej różnicy czy ten czujnik jest podłączony czy nie... silnik zachowuje się identycznie...
Sam czujnik był wymieniany ( mam 2szt. ) może coś po stronie elektrycznej ? jak sprawdzić kable do tego czujnika oraz ewentualnie sam czujnik ?
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Jeden ma 1,98 a drugi 2,05 przy ustawieniu miernika 20K omów (sorki elektronikiem to ja nie jestem) 
Błąd P0342 pojawia się natychmiast przy próbie zapalenia auta – nawet wtedy gdy po 2-3 obrotach silnikiem auto nie zapali.
Hm.. jest jeszcze opcja wymiany kompletnej wiązki elektrycznej ( mam taką) ale obejrzałem ją sobie i jest przy tym trochę roboty – nie wiem czy jest sens
Błąd P0342 pojawia się natychmiast przy próbie zapalenia auta – nawet wtedy gdy po 2-3 obrotach silnikiem auto nie zapali.
Hm.. jest jeszcze opcja wymiany kompletnej wiązki elektrycznej ( mam taką) ale obejrzałem ją sobie i jest przy tym trochę roboty – nie wiem czy jest sens
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):Jeden ma 1,98 a drugi 2,05 przy ustawieniu miernika 20K omów (sorki elektronikiem to ja nie jestem)
dlaczego mierzysz dwa czujniki?
sprawdz:
1. wylacz stacyjke i rozlacz wtyczke od czujnika, a sam czujnik zamontowany w silniku
2. zmierz na pinach rezystancje (wiem, jeszcze raz)
3. zmierz rezystancje: kazdy pin do masy silnika
4. zmierz rezystancje obudowy czujnika do masy (bloku) silnika
i podaj tutaj odpowiedzi

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Podaję 2 wyniki bo mam 2 czujniki położenia wałka rozrządu ( 1 zapasowy) mierzyłem rezystancję pomiedzy pinami na wyjętym czujniku.
Poczytałem trochę WorkshopManual i tam piszą by zmierzyć rezystancję między pinami A-B przy temp 20 °C powinna się mieścić między 1,85 – 2,45 kilohm
No to oba są OK... mogę zmierzyć tak jak ty mówisz , tylko jutro bo już noc, a auto stoi pod chmurką.
No i dalej
Poczytałem trochę WorkshopManual i tam piszą by zmierzyć rezystancję między pinami A-B przy temp 20 °C powinna się mieścić między 1,85 – 2,45 kilohm
No to oba są OK... mogę zmierzyć tak jak ty mówisz , tylko jutro bo już noc, a auto stoi pod chmurką.
No i dalej

- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
No to chyba zlokalizowałem usterkę – auto gaśnie natychmiast jak ruszam kablami przy wtyczce czujnika wałka rozrządu. Muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić...
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Hm.. to jednak nic nie daje..
Oporność pin/masa : 0
oporność pin A/B przy zamontowanym czujniku 2,07
Oporność czujnika na wtyczce komputera PCM 2,07 – instalacja była by OK ?
Przyznam że zgłupiałem całkiem i nie mam już więcej pomysłów...
Auto bez zmian...problemy z zapalaniem , trzęsie silnikiem na wolnych obrotach , wchodzi w tryb awaryjny, wyrzuca błąd P0342
Oporność pin/masa : 0
oporność pin A/B przy zamontowanym czujniku 2,07
Oporność czujnika na wtyczce komputera PCM 2,07 – instalacja była by OK ?
Przyznam że zgłupiałem całkiem i nie mam już więcej pomysłów...
Auto bez zmian...problemy z zapalaniem , trzęsie silnikiem na wolnych obrotach , wchodzi w tryb awaryjny, wyrzuca błąd P0342
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):Oporność pin/masa : 0
no to jeszcze wyraz sie jasno: 0 ohm (zwarcie), czy nie ma przejscia?
jezeli 0 ohm, to jest przebicie kabli do obudowy czujnika... stad blad: niski stan sygnalu wej..
"Make sure the sensor wires are not shorted by the shield connection.
Make sure the shield is connected to ground."
JerryCold napisał(a):Oporność czujnika na wtyczce komputera PCM 2,07 – instalacja była by OK ?
tak: jest OK – musi byc mniejsza od 1ohm (sama instalacja bez czujnika)
zamontuj ten drugi i pomierz... czekamy na wyniki
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a):no to jeszcze wyraz sie jasno: 0 ohm (zwarcie), czy nie ma przejscia?
nie ma przejścia , brak reakcji miernika
Drugi czujnik przy tej temp powietrza i silnika 2,12
Możliwe jest uszkodzenie koła podajacego sygnał do czujnika ? nie wiem rozmagnesowanie czy coś takiego ?
A może komputer "padł" mechanicy z ASO powtarzają to słowo jak mantrę i panaceum na wszelkie problemy niewiadomego pochodzenia
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold napisał(a):nie ma przejścia , brak reakcji miernika
czyli czujnik jest dobry...
a co pisales o tych przewodach?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Hm.. wróciłem właśnie z kościółka, a tam się dobrze myśli i rozważa
Do czego doszłem: problemy zaczęły się po zmianie rozrządu , a rozrząd byłem zmuszony wymienić ponieważ w trakcie jazdy rozsypała się pompa wody.
Stało się to przy prędkości około 30km/h ( wychodziłem z ronda) silnik pracował na wolnych obrotach jakieś 30-60 sekund , bo nasłuchiwałem co mi tam tak szura – jakby osłona silnika ciagnęła się po asfalcie... i silnik zgasł.
Pompa wody rozsypała sie całkowicie ( woda wyciekła na ziemie) a kawałek zębatki z pompy wody wpadł między zębatkę wału i obudowę rozpruwając pasek rozrządu wzdłóż na około 2/3 długości
Wymieniłem kpl rozrząd – silnik zapalił więc sadziłem że jest OK.... ale chyba nie
Pod deklem pokrywy rozrządu wyglada wszystko OK.. ( chociaż bardzo dokładnie się nie przygladałem)
no i teraz pytanie: gdzie patrzeć, co i jak sprawdzić ? Czy da się to zrobić z góry czy trzeba będzie zdejmować głowicę ?
Silnik jak schodzi z obrotów słyszę hałas z okolicy czujnika wałka rozrządu/vacum pompy jakby "bijące koło"
Coś czuję , że chyba tu jest problem...
Do czego doszłem: problemy zaczęły się po zmianie rozrządu , a rozrząd byłem zmuszony wymienić ponieważ w trakcie jazdy rozsypała się pompa wody.
Stało się to przy prędkości około 30km/h ( wychodziłem z ronda) silnik pracował na wolnych obrotach jakieś 30-60 sekund , bo nasłuchiwałem co mi tam tak szura – jakby osłona silnika ciagnęła się po asfalcie... i silnik zgasł.
Pompa wody rozsypała sie całkowicie ( woda wyciekła na ziemie) a kawałek zębatki z pompy wody wpadł między zębatkę wału i obudowę rozpruwając pasek rozrządu wzdłóż na około 2/3 długości
Wymieniłem kpl rozrząd – silnik zapalił więc sadziłem że jest OK.... ale chyba nie

Pod deklem pokrywy rozrządu wyglada wszystko OK.. ( chociaż bardzo dokładnie się nie przygladałem)
no i teraz pytanie: gdzie patrzeć, co i jak sprawdzić ? Czy da się to zrobić z góry czy trzeba będzie zdejmować głowicę ?
Silnik jak schodzi z obrotów słyszę hałas z okolicy czujnika wałka rozrządu/vacum pompy jakby "bijące koło"
Coś czuję , że chyba tu jest problem...
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JerryCold, czy jak sprawdzales rozrzad, to rowniez sprawdzales znaczniki rozrzadu i "automatic tensioner", zmierzyles go?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Rozrząd ustawiałem wg. znaków na wale , pompie wtryskowej i wałku rozrządu
masz na myśli wysunięcie trzpienia z hydronapinacza
Ma mieć 12,9 – 14,6 mm – nie mierzyłem.
Zakładałem nowy oryginał więc...
Rozebrałem silnik – krzywki na wałku rozrzadu , popychacze zaworów , wszystko zdaje się być w porządku...
Koło pod czujnikiem wałka rozrządu na swoim miejscu , klinek cały...
Mam dylemat czy ściągac głowicę ? koszt części ( uszczelka , planowanie głowicy wyniesie pewnie z 400,00zł.) Może najpierw sprawdzić sprężanie na cylindrach ? da to jakieś pojęcie o tym co się dzieje pod głowicą...
67igor1 napisał(a):"automatic tensioner"
masz na myśli wysunięcie trzpienia z hydronapinacza
Zakładałem nowy oryginał więc...
Rozebrałem silnik – krzywki na wałku rozrzadu , popychacze zaworów , wszystko zdaje się być w porządku...
Koło pod czujnikiem wałka rozrządu na swoim miejscu , klinek cały...
Mam dylemat czy ściągac głowicę ? koszt części ( uszczelka , planowanie głowicy wyniesie pewnie z 400,00zł.) Może najpierw sprawdzić sprężanie na cylindrach ? da to jakieś pojęcie o tym co się dzieje pod głowicą...

- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
Ufff...
w końcu po 6-ciu miesiącach uruchomiłem swoją Mazdę.
Kilku mechaników, i około 2 tyś złotych w części i naprawę usterki która można było naprawić w 30 minut kosztem 10cm taśmy izolacyjnej
Co było ? W warsztacie blacharskim zrzucili z wieszaka wiązkę elektryczną tą do wtrysków, czujnika wałka rozrządu i elektrozaworów tak nieszczęśliwie, że leżała na gorącej rurze do EGR. Przetopiło kilka przewodów i tyle. Z "góry" nie było tego widać bo było przysłonięte przez Vacum pompę i rurę od turbo , a jak zobaczyłem , to miałem już zluzowane szpilki głowicy...
Oj dostało się wszystkim tzw. "mechanikom"
No cóż... przynajmniej dobrze poznałem swój samochód
wymieniłem przy okazji zniszczoną tylną poduszkę silnika, ustawiłem zawory i wiem , że pod głowicą wszytko jest w bardzo dobrym stanie.
pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.
w końcu po 6-ciu miesiącach uruchomiłem swoją Mazdę.
Kilku mechaników, i około 2 tyś złotych w części i naprawę usterki która można było naprawić w 30 minut kosztem 10cm taśmy izolacyjnej

Co było ? W warsztacie blacharskim zrzucili z wieszaka wiązkę elektryczną tą do wtrysków, czujnika wałka rozrządu i elektrozaworów tak nieszczęśliwie, że leżała na gorącej rurze do EGR. Przetopiło kilka przewodów i tyle. Z "góry" nie było tego widać bo było przysłonięte przez Vacum pompę i rurę od turbo , a jak zobaczyłem , to miałem już zluzowane szpilki głowicy...
Oj dostało się wszystkim tzw. "mechanikom"
No cóż... przynajmniej dobrze poznałem swój samochód
pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
67igor1 napisał(a):Enduro napisał(a):instalacje samochodu...,i caly czujnik z kablami..
bylo juz wczesniej... a ty pisales, ze sprawdzisz... nic to
ciesze sie, ze juz masz wszystko opanowane
Ps. gratulacje

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam. Od jakiegoś czasu podczas jazdy, gdy zdejmę na chwile nogę z gazu i obroty spadną poniżej 2tyś obrotów komputer przełącza się w tryb serwisowy, spadają obroty i zapala się kontrolka silnika . Zgaszenie na chwile silnika kasuje błąd i dalej można jechać normalnie. Podjechałem do serwisu na Górczewską do Mazda Odyssey odczytano błędy i wyszło niby że gubi paliwo. 1,5 roku temu wymieniałem zawór SCV ponieważ silnik gasł na wolnych obrotach, teraz te jest podobnie silnik na wolnych obrotach ma nie równą prace. Czy to może być wina tego zaworu czy raczej pompa zaczyna gubić ciśnienie?, a może jeszcze coś innego? Pozdrawiam.
voltek napisał(a):wyszło niby że gubi paliwo.
a ja bym tych panow poprosil o konkretne bledy jakie odczytali...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość