Gasnący silnik podczas jazdy.

Postprzez a21g » 10 lip 2011, 19:43

Witam wszystkich którzy chętnie tu zaglądają.

Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem pięknej srebrnej MPV. Urodzonej 2003 z jak miało się wydawać cudnym silnikiem 2.0 D 136KM. A tu masz ci los. :(

Od pewnego czasu zaczęła mi Ona kopcić na czarno, przy nagłym przyspieszaniu czy nie daj Boże, po redukcji biegu wyprzedzając, to ten za mną na pewno zwalnia bo nie jest w stanie rozróżnić w którym miejscu kończy się asfalt a zaczyna atmosfera. Jedna wielka czarna chmura. Jadąc spokojnie nie szalejąc bo to w końcu auto rodzinne nie rajdowe jest powiedzmy ok.
Lecz dzisiaj stało się coś co mnie strasznie zaniepokoiło. <co?> Jadąc spokojnie 90km/h po przejechaniu 40 km zgasł mi silnik. Naszły mnie czarne myśli takie jak wylatujące spaliny. Po obejrzeniu silnika (wiele nie zobaczyłem) przekręciłem kluczyk i Magda zawarczała wszystko ok. Więc jadę dalej. Po 20 km to samo zgasła wrażenie moje to że nie dostała paliwa. Odczekałem 5 minut odpaliłem ponownie i ujechałem może 5 km. Zjechałem na pobocze które znalazłem i poczekałem 15-20 minut. Odpaliłem i dojechałem powoli 70-80 km/h do domu jakieś 20 km.
Co się stało? Nie wiem. :| Jutro na pewno serwis, wymiana podkładek pod wtryskami a co jeszcze to się okaże.
Może ktoś z Was jest po podobnych przejściach ze swoją ulubienicą. Proszę o opinie gdyż planuję jeszcze w te wakacje pojechać na południe Francji i wolałbym powrócić w terminie i nie na lawecie.
a21g
 

Postprzez JerryCold » 11 lip 2011, 12:44

Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez sokoli_majster » 11 lip 2011, 13:20

Jak mnie takie coś spotkało to zatarł mi się silnik :( więc lepiej sprawdź wszystko dokładnie. U mnie nie kopciła ale strasznie klekotał silnik .

Tak jak pisze Jerry, wymiana podkładek pod wtryskami KONIECZNIE!, regulacja wtrysków i sprawdzenie poprawności ich działania.
Kiedy i czy wogóle czyściłeś smoka olejowego? Dla spokojności jeszcze możesz wyczyścić sitko przy pompie paliwa (w zbiorniku) a potem trzeba ręcznie dopompować paliwo do silnika takim małym przyciskiem.
*chyba wszystko dobrze napisałem <glupek2>
sokoli_majster
 

Postprzez a21g » 11 lip 2011, 20:36

Witam ponownie. :)

Po Waszej miłej lekturze już wiem że to podkładki, w serwisie to samo powiedzieli. Również mają sprawdzić wtryski i luzy zaworowe. Co do zaworu SCV to doczytałem że odpowiada za wolne obroty. Nasza Magda zgasła nam przy około 1800 obr/min na 5 przełożeniu. Jadąc, po prostu poczułem jak Magdzie brakło mocy docisnąłem pedał gazu i nic dopiero wtedy spojrzałem na deskę rozdzielczą a tu paliły się kontrolki silnika, oleju i inne. Co do paliwa to myślę że tankuję na dobrej stacji bezobsługowej NESTE więc paliwo chyba raczej dobrej jakości, ale nic nie jest pewne w dzisiejszych czasach.

Natomiast co do smoka to będę musiał zapytać mechanika u którego wymieniałem olej bo zdejmował miskę gdyż był lekki wyciek.

Dzięki za Wasze informacje. Magda się naprawia. <spoko>
a21g
 

Postprzez Nimrod-PW » 13 lip 2011, 08:07

Kolego na Twoim miejscu to bym sobie odpuścił te NESTE, tankowałem tam i na BP i niestety padły mi dwa wtryskiwacze. Teraz po wymianie tankuje tylko na Orlenie Verve ON i powiem szczerze, że auto ciszej chodzi i kilometrów trochę więcej na jednym tankowaniu zrobię. Wiem, że wymiana wtryskiwaczy też swoje dała, ale do Neste i BP raczej już nie wrócę.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy