Witajcie,
Mam taki problem autko mazda mpv silnik fs 2.0 122KM. Kupiłnem z uszkodzonym silnikiem mianowicie prawdopodobnie urwał się korbowód i wybił dziurę w bloku na dole kolo sprężarki klimatyzacji. Co ciekawe samochód zapala chodzi jak traktor i wyrzuca olbrzymie ilości oleju i spalin przez ten otwór co ciekawe auto kupione od pierwszego właściciela i przebieg jedynie 146tkm.
Przeglądam oferty silników FS i widzę ze były od 92r przynajmniej 3 typy ale chyba różnice dotyczą tylko góry czyli głowicy.
– Najstarszy typ (chyba 115-116km) ma aparat zapłonowy w głowicy oraz brak czujnika wałka rozrządu. Prawdopodobnie nie ma tez chłodnicy oleju pod miedzy filtrem oleju a blokiem – te są zdecydowanie najtańsze
– typ chyba stosowany w wczesnej mazdzie 626 GF nie ma aparatu zapłonowego ma za to w tym miejscu cewkę zapłonową (poczwórna i 4 przewody zapłonowe) ma już czujnik wałka rozrządu w głowicy (a w zasadzie w pokrywie zaworów). Nie wiem czy ma chłodnicę oleju ale prawdopodobnie tak, Nie ma otworów do przykęcenia cewek na swiecach.
– ostatni to typ stosowany w mazdzie MPV LW. różnica jest taka ze ma czujnik walka rozrządu oraz 2 podwójne cewki zapłonowe i dwa przewody zapłonowe ta na 100% ma chłodnicę oleju. taki mam ja – oczywiście najdroższy z wszystkich wymienianych.
Teraz pytanie czy te 3 typy maja taki sam blok i układ korbowo-tłokowy (średnice tłoków są katalogowo takie same) rozrządy tez wychodzi ze są takie same.
Pytanie czy tak zwany dół silnika ma jakieś różnice czy po zastosowaniu mojej głowicy (która to dzisiaj zdejmę żeby zobaczyć czy coś jej się nie stało.
Pytanie drugie czy silnik z poczwórna cewką da się wstawić w miejsce mojego z 2 cewkami ( z tego co widzę chyba trzeba będzie przełożyć pokrywę zaworów żeby przykręcić cewki do niej.
Oczywiście kolektory mnie nie interesują to be zostają ze starego oraz osprzęt.
Pozdrawiam
Karol
PS ten dział jest chyba bardziej trafny
Silnik FS zmiany w bloku silnika w różnych latach produkcji
Strona 1 z 1
Czesc,
Dzięki za odpowiedz.
sprawdzilem w EPC mazdy wychodzi ze powinienem miec blok fs-5-10-300p niemniej ten blok zastepuje stosowane uprzednio z koncowk N i M
Pytanie tylko jest jedno czy mozna odworcic stosowanie (czyli czy nie zrobili istotnych zmian ktore to uniemozliwiaja np nie ma jakiegos mocowania czujnika w starszym bloku ktory jest w nowszym ale mozna zastosowac go w starszym samochodzie bo obecnosc nie przeszkadza)
Tloki Wał i korby sa takie same wedlug epc mazdy. Glowice sa innetez przynajmniej numerowo – co ciekawe wedlug mazdy epc mazda wypuszczala glowice dla LPG
Tu podlgad zmian numeracji bloku dla mazdy 626 GF –> załącznik
A to dziurka w moim bloku na wysokosci drugiego cylindra dzisiaj zdejme glowice gdyz nie mialem wszystkich potrzebnych kluczy w dniu wczorajszym –> załącznik
Dzięki za odpowiedz.
sprawdzilem w EPC mazdy wychodzi ze powinienem miec blok fs-5-10-300p niemniej ten blok zastepuje stosowane uprzednio z koncowk N i M
Pytanie tylko jest jedno czy mozna odworcic stosowanie (czyli czy nie zrobili istotnych zmian ktore to uniemozliwiaja np nie ma jakiegos mocowania czujnika w starszym bloku ktory jest w nowszym ale mozna zastosowac go w starszym samochodzie bo obecnosc nie przeszkadza)
Tloki Wał i korby sa takie same wedlug epc mazdy. Glowice sa innetez przynajmniej numerowo – co ciekawe wedlug mazdy epc mazda wypuszczala glowice dla LPG
Tu podlgad zmian numeracji bloku dla mazdy 626 GF –> załącznik
A to dziurka w moim bloku na wysokosci drugiego cylindra dzisiaj zdejme glowice gdyz nie mialem wszystkich potrzebnych kluczy w dniu wczorajszym –> załącznik
Ostatnio edytowano 17 wrz 2014, 15:30 przez karolkus, łącznie edytowano 1 raz
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość