Strona 1 z 1

ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:15
przez kijnięty
Witam
mam pytanie odnośnie gniazd zaworowych w mpv – znalazłem info że silniki mazdy podobnie jak forda mają niby ceramiczne gniazda zaworowe – jedni twierdzą że to przyczynia się do przedwczesnego zużycia silnika zasilanego lpg a inni że przeciwnie ceramika wytrzymuje wyższe temperatury itp jak sądzicie?
które silniki w mpv mają to udogodnienie? interesuje mnie zwłaszcza 2.5 lub 3.0 v6 pod gaz bo 2.0 chyba za słaby (nie jechałem) a 2.3 ma tę wadę że się podobno zaciera z powodu złego sparowania (?)
Pozdrawiam

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:20
przez Przemek323c
Jesli z instalacja jest wszystko ok to roznice temperatur sa bardzo male i nie maja wplywu na zawory.

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:36
przez kijnięty
istnieje lista prins aut których silniki nie znoszą lpg najlepiej bo mają delikatną głowicę
http://www.auto-swiat.pl/1-zobacz-ktore ... acji-lpg/4

także wypalanie się gniazd zaworowych jest problemem najczęściej spotykanym w silnikach na lpg

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 7 mar 2014, 14:52
przez kijnięty
Widzę że temat trudny na to forum;) dowiedziałem się że fordowskie silniki 3.0 i 2.5 pracują na gazie 60-100 tys km potem przeważnie głowica do remontu/wymiany. Silnik 2.3 ma tendencję do zacierania się, a silnik 2.0 w mpv był do 2002 roku. Muszę zmienić obiekt westchnień...

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 7 mar 2014, 17:50
przez mirmur
jeżeli chcesz zmienić obiekt westchnień, a chcesz vana to może spróbuj z Toyota Previa <spoko>

http://www.mobile.de/pl/kategoria/samoc ... mlx:200000

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 7 mar 2014, 18:13
przez kijnięty
już myślałem nawet przed mazdą bo bardzo mi się podoba ale droga jak pierun poza tym ma już zmienne fazy rozrządu które nie lubią gazu;) wiem że wydziwiam z gazem ale chce być z niego zadowolony a nie remontować głowicę po 50tys km, w rachubę wchodził voyager 3.3 ale żona mówi że brzydal, kia carnival podobno awaryjna i z kolosów z przesuwnymi drzwiami zostają eurowany typu peugeota 807 czy citroena c8 tam jest nawet 2.0 benzyna która dobrze znosi gaz...

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 7 mar 2014, 19:05
przez Przemek323c
Co maja zmienne fazy do gazu ? Mitoman z ciebie.

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 7 mar 2014, 20:21
przez kijnięty
Zmienne fazy rozrządu to sterowanie wzniosem zaworów jeżeli już występuje w silniku to przeważnie głowica jest delikatna czyli gniazda zaworowe to efekt nowoczesności silników ale ignorant tego nie pojmie
nie bez powodu znawcy tematu odradzają lpg w toyotach z silnikiem vvti

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 8 mar 2014, 10:15
przez Przemek323c
No to w koncu glowica czy zmienne fazy nie lubia gazu bo mijasz sie w zeznaniach ? Ja wiem jak to dziala i nie jest to nowy system. Juz w latach 90 byly auta ze zmiennymi fazami. Fakt ze teraz bardzo sie to rozwinelo ale idea ta sama. Znam conajmniej 10 toyek z vvti ktore popylaja na gazie i wszystko jest ok. Strojone byly na szerokopasmowce wiec nie ma mowy o zadnym zaniedbaniu.

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 9 mar 2014, 10:35
przez kijnięty
auto śmiga na gazie jak zrobi co najmniej 120 000km i daje radę dalej, a zmienne fazy rozrządu to różny wznios zaworów co z małymi wyjątkami ma związek z głowicą, w latach 90tych i zmienne fazy? fakt pierwsze było alfa romeo w 81r ale na jaką skalę? dopiero po roku ok 2000 można spotkać to rozwiązanie niemal nagminnie, poza tym nieważne ile przykładów znasz duża większość znawców tematu odradza gaz np w fordach czy hondach bo silniki są zbyt delikatne, nie bez powodu jak wychodzi wersja z gazem to silnik bardzo często ma inną głowicę (mitsubishi lancer 1.8, mercedesy klasa A i B 1.6-1.9, saab 9-3, volvo w 2.4 benzyna a nawet grupa vw w 2.0 115km)

Re: ceramiczne gniazda zaworowe

PostNapisane: 9 mar 2014, 11:10
przez Przemek323c
I 3 czy 4 toyki juz taki przebieg osiagnelo. W tym czasie byly sprawdzane luzy i zuzycie ksiazkowe. Vtec byl stosowany juz w latach 90. Valvetronic, bez przepustnicy dalej nie jest zbyt popularny.
Po 2 i co wazniejsze. Po 100000 na gazie jestes do przodu na nowe auto, nie tylko ewentualny remont glowicy.