Strona 1 z 1
Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
27 gru 2013, 16:39
przez piter719
mam Mazdę MPV 2.0 122KM. mój problem to nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy, i dziwne bo podczas hamowania już przy prawie zatrzymaniu jak naciskam hamulec pulsacyjnie to twardnieje jakby nie miał wspomagania. może to wszystko jest powiązane i dlatego tak pracuje przez hamulce.
do tej pory , jeszcze przed zauważeniem problemów z hamulcami, zrobiłem : sprawdzałem cewki, czysciłem zawór egr, silnik krokowy, przepustnice, wyminiłem czujnik temperatury silnika. mechanik kazał mi kupić cały kolektor ssący silnikem krokowym. może ktoś powiąże te hamulce i złą pracę silnika.
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO NA NOWY ROK I ŻEBY WASZE MAZDY CHODZIŁY BEZAWARYJNIE!
Napisane:
27 gru 2013, 16:54
przez Yard
W przyszłości proszę zwracać uwagę na prawidłowe nadawanie tytułów wątkom. Dział silnikowy dotyczy problemów z silnikiem i tego powinien dotyczyć tytuł.
Tym razem poprawiłem za ciebie.
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
13 sty 2014, 20:28
przez vardogr
Witam, posiadam mpv 120 KM. Mam podobne objawy. Otóż po uruchomieniu zimnego silnika i pochwili wyłączenia ssania (jakiś 2 min.) po dodaniu gazu obroty silnika spadają a po chwili wracaj do swojego zakresu. Przy spadku obrotów przygasaja światła i oświetlenie wewnętrzne. Gdy silnik osiągnie temperaturę pracy usterka znika. Natomiast pozostaje szarpanie np. Szarpie gdy chce jechać jednakowa prędkością na 2 biegu lub gdy przy jeździe 90 km/ h puszcze pedal gazu a następnie ponownie go nacisne to czuć szarpnięcia.prosze o pomoc
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
22 sty 2014, 13:01
przez danieln2
Witam
Mam podobne problemy, u mnie głównie objawia się to szarpnięciami przy puszczaniu nogi z pedału gazu i przy lekkim dodaniu gazu oraz lekkim falowaniem obrotów. Wymieniłem świece, wyczyściłem przepustnicę ( była mocno zabrudzona )i EGR lecz to nie pomogło. Ostatnio sprawdziłem przewody zapłonowe multimetrem cyfrowym i wizualnie, świece i cewki – niby wszystko w porządku. Aby sprawdzić cewki i przewody wjechałem wieczorem do garażu, zgasiłem całkowicie wszystkie światła żeby było jak najciemniej i odpaliłem auto. Zajrzałem pod maskę i zauważyłem przebicia na cewkach zapłonowych, przewody były w porządku bez przebić. Jak się odkręci cewki i wyjmie fajki spod cewki to tam jest sprężynka, a w samej cewce śrubka z którą się ona styka – obie były mocno zardzewiałe. Można spróbować wyczyścić i to może pomóc. W moim przypadku czyszczenie za wiele nie dało, dalej cewki mają przebicie chociaż jest lekka poprawa. Teraz stoję przed problemem zakupu cewek – oryginalna Mazda FS1E-18-100 880zł/szt – zamiennik 274zł/szt – używane 175zł/szt (ciężko dostępne).
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
23 sty 2014, 20:03
przez piter719
w końcu coś zadziałało, ale to musiałem aż poprosić mechanika żeby mi to zrobił bo nie był przekonany.
czyli odkręcił kolektor ssący, okazało się że jest czyściutki i zaślepił zawór EGR, przykręcił kolektor iiii działa, nie wiem czy to zasługa zaślepionego egr czy była jakś nieszczelność przy kolektorze ssącym, bo i hamulec teraz nie twardnieje nawet jak stoję w miejscu i go ciągle pompuje – pracuje normalnie. jestem mega zadowolony. ale to trzeba aż na siłę kazać coś zrobić bo nie wierzą co piszą na forum, a tu zdziwko.
pozdrawiam.
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
15 lut 2014, 00:00
przez trok
Miałem to samo
U mnie zaciąl sie EGR w pozycji zamknietej na amen
Po demontażu i odkręceniu 4 śrubek od części elektronicznej zaworu sprężyna w części mechaniczej z wilkim oporem dala się wcisnąć, ale aby ją ruszyć musialem uzyć mlotka
Dodatkowo wypadlo to kółko metalowe pod wplywem temperatury co po dczaś jazdy dalo sie uslszeć poniewaz charakterystycznie trekotalo tak jak by byl uszkoczony tłumik lub kolektor pęknięty
Kupileem uzywany egr z 626 i odrazu auto po odpaleniu i podczas jazdy zaczelo zupelnie ianej pracować wcześniej po odpaleniu strasznie skakaly obroty do momentu rozgrzania. A także dymil przez 10 sekund na bialo ale to niesamowicie
Poniżej zdjęcia:
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
16 lut 2014, 13:47
przez piter719
zastanowiło mnie to co napisałeś o stukaniu jakby od tłumika lub kolektora. też tak miałem jakby coś niedokręcili albo blacha odstała i stukała i było to denerwujące jak stałem obok samochodu a on tak stukał, że aż wstyd jak ktoś obok przechodził, a po tej ostatniej robocie co opisałem wyzej to też ustąpiło i wszystko pracuje cichutko.
pzdrawiam
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
16 lut 2014, 17:41
przez Guinness
Przerabiałem zacinający się zawór EGRu , po 2 lub 3 razem czyszczenia został zaślepiony , ile razy można tą cholerą czyścic skoro za jakiś czas objawy powracają . Teraz mam problem z głowy .
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
16 lut 2014, 19:13
przez trok
Dodam, że aby to cholerstwo odkręcić musialem troche pokombinować. Na początku balem się ze trzeba bedzie odkręcić kolektor dolotowy bo górna śróba egr-u blokowala poduszka i nie dalo się ni jak podejść kluczem 6 kątnym typu grzechotka
Ale wpadlem na pomysl widząć klucze brata, a byly to klucze typu poligon. Czyli oczkowo gięta pod kątem 12 i udalo się
Po całej operacji zrobilem zworke w gnieździe diagnostic na 2 pinach ten i gnd drutem i po uruchomieniu przytrzymalem pedał hamulca tak na około 20 -30 sekund i po operacji wszystko cacy dziala z obrotami, aż milo po patrzeć na obrotomież po uruchomieniu movki i po wysprzęgleniu dojeżdżając do świateł
Poniżej foto klucza:
Dopisano 16 lut 2014, 18:43:Podobno zaślepiając egr teoretycznie powinno być większe spalanie, ale nie wiem ile w tym prawdy
Jakie widzicie zalety i wady zaślepienia egr? Pytanie do piter719 i Guinness
Poja wizja na zaslepienie bez zdejmowania egr jest taka jak na foto mysle ze dobra bo trzba tylko poluzować o 3-4 obroty sruby mocujące egr-a i wcisnąć pomiędzy uszczelka od egr-u a sam egr tą zaślepke co na foto poniżej
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
16 lut 2014, 20:45
przez Guinness
Czy odczułem większe zużycie paliwa ? Nie , raczej nie . Operacja została dokonana na jesieni więc w okresie zimowym zawsze będzie większe zużycie paliwa . Na pewno wyczuwam większą elastycznośc silnika i brak dyskomfortu że silnik będzie nie równo pracował .
Z własnej autopsji wiem że że z czasem problem będzie powracał więc zaślepienie od razu EGRa daje mi święty spokój .
Patent na zaślepkę fajny i pomysłowy , myślę że się sprawdzi . Jak już go pokazałeś to udziel jeszcze info gdzie i ile kosztuje – na pewno inni będą zainteresowani .
Re: Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy
Napisane:
16 lut 2014, 22:27
przez trok
Nie wiem czy bedzie pasowala bo to do tdi mpv 2002-2005 , ale mozna zarezykować zwlaszcza ze cena niska
Link:
http://allegro.pl/58-zaslepka-egr-mazda ... 03744.htmlDopisano 16 lut 2014, 21:42:Ewentualnie samemu dorobić takie cudo z blachy kwasoodpornej bo po puszcze z piwa to się przepali jak będą skoki wysokiej temperatury po 10 godzinnej jeździe na autbanach