Nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy

Postprzez piter719 » 27 gru 2013, 16:39

mam Mazdę MPV 2.0 122KM. mój problem to nierówna praca silnika, szarpanie podczas jazdy, i dziwne bo podczas hamowania już przy prawie zatrzymaniu jak naciskam hamulec pulsacyjnie to twardnieje jakby nie miał wspomagania. może to wszystko jest powiązane i dlatego tak pracuje przez hamulce.
do tej pory , jeszcze przed zauważeniem problemów z hamulcami, zrobiłem : sprawdzałem cewki, czysciłem zawór egr, silnik krokowy, przepustnice, wyminiłem czujnik temperatury silnika. mechanik kazał mi kupić cały kolektor ssący silnikem krokowym. może ktoś powiąże te hamulce i złą pracę silnika.
WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO NA NOWY ROK I ŻEBY WASZE MAZDY CHODZIŁY BEZAWARYJNIE!
mam pytanko. czy posiada ktoś przetłumaczoną instrukcję dotyczącą Mazdy MPV rok 2000, 122km (benzynka), chodzi przede wszystkim o silnik, kiedy jakie wymiany – głównie rozrząd. Właśnie nabyłem ten piękny samochodzik. pozdro.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 23:34
Posty: 13
Skąd: Prostki
Auto: Mazda MPV rok 2000, 122km

Postprzez Yard » 27 gru 2013, 16:54


W przyszłości proszę zwracać uwagę na prawidłowe nadawanie tytułów wątkom. Dział silnikowy dotyczy problemów z silnikiem i tego powinien dotyczyć tytuł.
Tym razem poprawiłem za ciebie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez vardogr » 13 sty 2014, 20:28

Witam, posiadam mpv 120 KM. Mam podobne objawy. Otóż po uruchomieniu zimnego silnika i pochwili wyłączenia ssania (jakiś 2 min.) po dodaniu gazu obroty silnika spadają a po chwili wracaj do swojego zakresu. Przy spadku obrotów przygasaja światła i oświetlenie wewnętrzne. Gdy silnik osiągnie temperaturę pracy usterka znika. Natomiast pozostaje szarpanie np. Szarpie gdy chce jechać jednakowa prędkością na 2 biegu lub gdy przy jeździe 90 km/ h puszcze pedal gazu a następnie ponownie go nacisne to czuć szarpnięcia.prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 12 cze 2013, 16:47
Posty: 9 (1/0)
Auto: Mazda MPV 2002r. 2.0 16V FS

Postprzez danieln2 » 22 sty 2014, 13:01

Witam
Mam podobne problemy, u mnie głównie objawia się to szarpnięciami przy puszczaniu nogi z pedału gazu i przy lekkim dodaniu gazu oraz lekkim falowaniem obrotów. Wymieniłem świece, wyczyściłem przepustnicę ( była mocno zabrudzona )i EGR lecz to nie pomogło. Ostatnio sprawdziłem przewody zapłonowe multimetrem cyfrowym i wizualnie, świece i cewki – niby wszystko w porządku. Aby sprawdzić cewki i przewody wjechałem wieczorem do garażu, zgasiłem całkowicie wszystkie światła żeby było jak najciemniej i odpaliłem auto. Zajrzałem pod maskę i zauważyłem przebicia na cewkach zapłonowych, przewody były w porządku bez przebić. Jak się odkręci cewki i wyjmie fajki spod cewki to tam jest sprężynka, a w samej cewce śrubka z którą się ona styka – obie były mocno zardzewiałe. Można spróbować wyczyścić i to może pomóc. W moim przypadku czyszczenie za wiele nie dało, dalej cewki mają przebicie chociaż jest lekka poprawa. Teraz stoję przed problemem zakupu cewek – oryginalna Mazda FS1E-18-100 880zł/szt – zamiennik 274zł/szt – używane 175zł/szt (ciężko dostępne).
danieln2
 

Postprzez piter719 » 23 sty 2014, 20:03

w końcu coś zadziałało, ale to musiałem aż poprosić mechanika żeby mi to zrobił bo nie był przekonany.
czyli odkręcił kolektor ssący, okazało się że jest czyściutki i zaślepił zawór EGR, przykręcił kolektor iiii działa, nie wiem czy to zasługa zaślepionego egr czy była jakś nieszczelność przy kolektorze ssącym, bo i hamulec teraz nie twardnieje nawet jak stoję w miejscu i go ciągle pompuje – pracuje normalnie. jestem mega zadowolony. ale to trzeba aż na siłę kazać coś zrobić bo nie wierzą co piszą na forum, a tu zdziwko.
pozdrawiam.
mam pytanko. czy posiada ktoś przetłumaczoną instrukcję dotyczącą Mazdy MPV rok 2000, 122km (benzynka), chodzi przede wszystkim o silnik, kiedy jakie wymiany – głównie rozrząd. Właśnie nabyłem ten piękny samochodzik. pozdro.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 23:34
Posty: 13
Skąd: Prostki
Auto: Mazda MPV rok 2000, 122km

Postprzez trok » 15 lut 2014, 00:00

Miałem to samo :) U mnie zaciąl sie EGR w pozycji zamknietej na amen :( Po demontażu i odkręceniu 4 śrubek od części elektronicznej zaworu sprężyna w części mechaniczej z wilkim oporem dala się wcisnąć, ale aby ją ruszyć musialem uzyć mlotka :) Dodatkowo wypadlo to kółko metalowe pod wplywem temperatury co po dczaś jazdy dalo sie uslszeć poniewaz charakterystycznie trekotalo tak jak by byl uszkoczony tłumik lub kolektor pęknięty :)

Kupileem uzywany egr z 626 i odrazu auto po odpaleniu i podczas jazdy zaczelo zupelnie ianej pracować wcześniej po odpaleniu strasznie skakaly obroty do momentu rozgrzania. A także dymil przez 10 sekund na bialo ale to niesamowicie



Poniżej zdjęcia:
Załączniki
1392414760347.jpg
wypadlo kulku podczas jazdy i strasznie trekotal podczas jazdy, a zwlaszcza przyspieszania
1392414753112.jpg
tloczek który nie da się ruszyć
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez piter719 » 16 lut 2014, 13:47

zastanowiło mnie to co napisałeś o stukaniu jakby od tłumika lub kolektora. też tak miałem jakby coś niedokręcili albo blacha odstała i stukała i było to denerwujące jak stałem obok samochodu a on tak stukał, że aż wstyd jak ktoś obok przechodził, a po tej ostatniej robocie co opisałem wyzej to też ustąpiło i wszystko pracuje cichutko.
pzdrawiam
mam pytanko. czy posiada ktoś przetłumaczoną instrukcję dotyczącą Mazdy MPV rok 2000, 122km (benzynka), chodzi przede wszystkim o silnik, kiedy jakie wymiany – głównie rozrząd. Właśnie nabyłem ten piękny samochodzik. pozdro.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 23:34
Posty: 13
Skąd: Prostki
Auto: Mazda MPV rok 2000, 122km

Postprzez Guinness » 16 lut 2014, 17:41

Przerabiałem zacinający się zawór EGRu , po 2 lub 3 razem czyszczenia został zaślepiony , ile razy można tą cholerą czyścic skoro za jakiś czas objawy powracają . Teraz mam problem z głowy .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez trok » 16 lut 2014, 19:13

Dodam, że aby to cholerstwo odkręcić musialem troche pokombinować. Na początku balem się ze trzeba bedzie odkręcić kolektor dolotowy bo górna śróba egr-u blokowala poduszka i nie dalo się ni jak podejść kluczem 6 kątnym typu grzechotka :( Ale wpadlem na pomysl widząć klucze brata, a byly to klucze typu poligon. Czyli oczkowo gięta pod kątem 12 i udalo się <czarodziej>

Po całej operacji zrobilem zworke w gnieździe diagnostic na 2 pinach ten i gnd drutem i po uruchomieniu przytrzymalem pedał hamulca tak na około 20 -30 sekund i po operacji wszystko cacy dziala z obrotami, aż milo po patrzeć na obrotomież po uruchomieniu movki i po wysprzęgleniu dojeżdżając do świateł

Poniżej foto klucza:

Dopisano 16 lut 2014, 18:43:

Podobno zaślepiając egr teoretycznie powinno być większe spalanie, ale nie wiem ile w tym prawdy :(
Jakie widzicie zalety i wady zaślepienia egr? Pytanie do piter719 i Guinness

Poja wizja na zaslepienie bez zdejmowania egr jest taka jak na foto mysle ze dobra bo trzba tylko poluzować o 3-4 obroty sruby mocujące egr-a i wcisnąć pomiędzy uszczelka od egr-u a sam egr tą zaślepke co na foto poniżej
Załączniki
YATO-Klucze-oczkowo-giete-CrV-6140-.jpg
WIZZEGR58.jpg
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez Guinness » 16 lut 2014, 20:45

Czy odczułem większe zużycie paliwa ? Nie , raczej nie . Operacja została dokonana na jesieni więc w okresie zimowym zawsze będzie większe zużycie paliwa . Na pewno wyczuwam większą elastycznośc silnika i brak dyskomfortu że silnik będzie nie równo pracował .
Z własnej autopsji wiem że że z czasem problem będzie powracał więc zaślepienie od razu EGRa daje mi święty spokój .
Patent na zaślepkę fajny i pomysłowy , myślę że się sprawdzi . Jak już go pokazałeś to udziel jeszcze info gdzie i ile kosztuje – na pewno inni będą zainteresowani .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez trok » 16 lut 2014, 22:27

Nie wiem czy bedzie pasowala bo to do tdi mpv 2002-2005 , ale mozna zarezykować zwlaszcza ze cena niska

Link:

http://allegro.pl/58-zaslepka-egr-mazda ... 03744.html

Dopisano 16 lut 2014, 21:42:

Ewentualnie samemu dorobić takie cudo z blachy kwasoodpornej bo po puszcze z piwa to się przepali jak będą skoki wysokiej temperatury po 10 godzinnej jeździe na autbanach <jupi>
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy