Strona 1 z 1

Czy można regenerować cewki i przewody?

PostNapisane: 19 gru 2013, 21:29
przez adacho01
witam

sytuacja jest następująca, rano jak zaczęło szarpać to musiałem sie zatrzymać, na gazie nie da sie jechać a i na benzynie szarpie trochę, z racji ze juz ten temat przerabiałem wiec nie wystraszyłam sie mocno tylko juz wiedziałem ze ostro po kieszeni uderzy,

wieczorkiem po ciemku zerknąłem pod maskę psiknąłem wodą po przewodach i jest tak:
przewody mają przebicia i ten krótki i ten długi, ale co gorsza cewka ma przebicie i wali iskra taka z 1cm,

jakiś czas temu wymieniłem dwie cewki bo poprzednie miały przebicia, przejechałem no może 30tys i jest to samo znowu, zamiennik to prawie 300zł razy 2 cewki to trochę dużo na wymiany co 30kkm i do tego przewody,

pytanie jest takie czy jest jakiś sposób zeby regenerować cewkę? jak ma przebicie na obudowie i widać gdzie dokładnie bije iskra, może to czymś zakleić (silikon, klej ????? jakiś patent????)

koledzy wypowiedzcie sie w temacie jak jest u Was? tez tak szybko padają cewki? kupujecie nowe i po temacie??? czy może ktoś próbował cos z tym kombinować ???


i jeszcze o przewodach ngk, ten kapturek który nasuwa sie na cewkę luźno siedzi na przewodzie (przesuwa sie) nie jest sklejony z przewodem i tam tez mam przebicie (na połączeniu tego kapturka z przewodu wn, wali tam iskra tak ze jak dotknąłem to mnie odrzuciło, z tego co pamiętam to oryginalne przewody w tym miejscu były sklejone/uszczelnione i jak miały przebicia to na przewodzi ale nie na połączeniach, czym to można skleić tak żeby dobrze zaizolować na przebicia elektryczne???

mile widziane wszelkie uwagi,,, <ok>

Re: cewka wn regeneracja??? i przewody wn,,,,

PostNapisane: 22 gru 2013, 09:19
przez carsik
Cewka niestety pożądana byłaby nowa, nie da się tego regenerować. Niestety cewki zamiennikowe tak mają, im tańsza tym krócej żyje coś za coś a oryginały już dość wiekowe. Z przewodami też nie za wiele zrobisz. Tam są napięcia rzędu 25-30kV, więc raczej trudno o jakieś izolacyjne historie. Mam w razie czego przewody z 10 cio letnią gwarancją. Dobrym rozwiązaniem jest zmiana świec na IK16. Tak zrobiłem w swojej MPV. To są świece o przerwie 0,4mm i to znacząco obniża obciążenie układu zapłonowego.

PostNapisane: 23 gru 2013, 19:44
przez adacho01
Ik 16 to będzie denso, to jest ciekawe nie wiedziałem o tym , nie wiedziałem ze i świeca ma wpływ na obciążenie cewki, co prawda cena jest x3 w stosunku do normalnych ngk ale może warto spróbować?

tylko czy ta mała przerwa nie będzie dawała za słabą iskrę (za krótką ??) i do tego jak to wpłynie na pracę na gazie???

natomiast jeśli chodzi o cewki zamienniki to jedną rzecz odkryłem, mianowicie zakupiłem cewki zamiennik do premacy 2,0 benz bo to przecież taki sam silnik, zarazie założyłem jedną i działa, cena porównując zamiennik do mpv i premacy to premacy jest o ponad połowę tańsza, a z tego co widzę (fizycznie ) to jest to samo, wiec kolejne walenie w konia klienta który przyjeżdża vanem mpv (może zapłacić więcej bo ma większe auto) to takie refleksje na gorąco,,, <faja>

PostNapisane: 22 wrz 2017, 01:41
przez Diabolo Madzioro
adacho01 napisał(a):natomiast jeśli chodzi o cewki zamienniki to jedną rzecz odkryłem, mianowicie zakupiłem cewki zamiennik do premacy 2,0 benz bo to przecież taki sam silnik, zarazie założyłem jedną i działa

Dzięki, dobrze wiedzieć na przyszłość, mnie 2 cewki wyszły 450zł... zgrozo

Re: Czy można regenerować cewki i przewody?

PostNapisane: 25 wrz 2017, 23:40
przez Dave
Powiem tak, kupiłem cewke w FoxRzeszów, napewno nie oryginalna i długo nie wytrzymała. Założyłem do starej oryginalnej nową faje (ok. 35 zł /szt. ) i śmiga.

Edit :26.09.2017

Warto zwrócić uwagę, że fajki dostępne na allegro, są dość pasowne i mogą się uszkodzić przy wyciągania. Proponowałbym, zmniejszyć średnicę gumy.