Czy można regenerować cewki i przewody?

Postprzez adacho01 » 19 gru 2013, 21:29

witam

sytuacja jest następująca, rano jak zaczęło szarpać to musiałem sie zatrzymać, na gazie nie da sie jechać a i na benzynie szarpie trochę, z racji ze juz ten temat przerabiałem wiec nie wystraszyłam sie mocno tylko juz wiedziałem ze ostro po kieszeni uderzy,

wieczorkiem po ciemku zerknąłem pod maskę psiknąłem wodą po przewodach i jest tak:
przewody mają przebicia i ten krótki i ten długi, ale co gorsza cewka ma przebicie i wali iskra taka z 1cm,

jakiś czas temu wymieniłem dwie cewki bo poprzednie miały przebicia, przejechałem no może 30tys i jest to samo znowu, zamiennik to prawie 300zł razy 2 cewki to trochę dużo na wymiany co 30kkm i do tego przewody,

pytanie jest takie czy jest jakiś sposób zeby regenerować cewkę? jak ma przebicie na obudowie i widać gdzie dokładnie bije iskra, może to czymś zakleić (silikon, klej ????? jakiś patent????)

koledzy wypowiedzcie sie w temacie jak jest u Was? tez tak szybko padają cewki? kupujecie nowe i po temacie??? czy może ktoś próbował cos z tym kombinować ???


i jeszcze o przewodach ngk, ten kapturek który nasuwa sie na cewkę luźno siedzi na przewodzie (przesuwa sie) nie jest sklejony z przewodem i tam tez mam przebicie (na połączeniu tego kapturka z przewodu wn, wali tam iskra tak ze jak dotknąłem to mnie odrzuciło, z tego co pamiętam to oryginalne przewody w tym miejscu były sklejone/uszczelnione i jak miały przebicia to na przewodzi ale nie na połączeniach, czym to można skleić tak żeby dobrze zaizolować na przebicia elektryczne???

mile widziane wszelkie uwagi,,, <ok>
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez carsik » 22 gru 2013, 09:19

Cewka niestety pożądana byłaby nowa, nie da się tego regenerować. Niestety cewki zamiennikowe tak mają, im tańsza tym krócej żyje coś za coś a oryginały już dość wiekowe. Z przewodami też nie za wiele zrobisz. Tam są napięcia rzędu 25-30kV, więc raczej trudno o jakieś izolacyjne historie. Mam w razie czego przewody z 10 cio letnią gwarancją. Dobrym rozwiązaniem jest zmiana świec na IK16. Tak zrobiłem w swojej MPV. To są świece o przerwie 0,4mm i to znacząco obniża obciążenie układu zapłonowego.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez adacho01 » 23 gru 2013, 19:44

Ik 16 to będzie denso, to jest ciekawe nie wiedziałem o tym , nie wiedziałem ze i świeca ma wpływ na obciążenie cewki, co prawda cena jest x3 w stosunku do normalnych ngk ale może warto spróbować?

tylko czy ta mała przerwa nie będzie dawała za słabą iskrę (za krótką ??) i do tego jak to wpłynie na pracę na gazie???

natomiast jeśli chodzi o cewki zamienniki to jedną rzecz odkryłem, mianowicie zakupiłem cewki zamiennik do premacy 2,0 benz bo to przecież taki sam silnik, zarazie założyłem jedną i działa, cena porównując zamiennik do mpv i premacy to premacy jest o ponad połowę tańsza, a z tego co widzę (fizycznie ) to jest to samo, wiec kolejne walenie w konia klienta który przyjeżdża vanem mpv (może zapłacić więcej bo ma większe auto) to takie refleksje na gorąco,,, <faja>
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez Diabolo Madzioro » 22 wrz 2017, 01:41

adacho01 napisał(a):natomiast jeśli chodzi o cewki zamienniki to jedną rzecz odkryłem, mianowicie zakupiłem cewki zamiennik do premacy 2,0 benz bo to przecież taki sam silnik, zarazie założyłem jedną i działa

Dzięki, dobrze wiedzieć na przyszłość, mnie 2 cewki wyszły 450zł... zgrozo
by Wilku
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sie 2017, 20:25
Posty: 522 (53/30)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000
Mazda CX-9 3,5 Rocznik 2007

Postprzez Dave » 25 wrz 2017, 23:40

Powiem tak, kupiłem cewke w FoxRzeszów, napewno nie oryginalna i długo nie wytrzymała. Założyłem do starej oryginalnej nową faje (ok. 35 zł /szt. ) i śmiga.

Edit :26.09.2017

Warto zwrócić uwagę, że fajki dostępne na allegro, są dość pasowne i mogą się uszkodzić przy wyciągania. Proponowałbym, zmniejszyć średnicę gumy.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy