Syczenie w filtrze powietrza-SOLVED

Postprzez muchar » 26 mar 2013, 09:13

Witam

Od jakiegoś czasu ok. 2 miesięcy, mam problem z obrotami. Przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania i wysprzęgleniu obroty spadają do wartości granicznej , na obrotomierzu na początku skali po czym po ok2-3 sek. obroty się stabilizują. Żeby było ciekawiej dzieje się tak zarówno na benzynie jak na gazie.
Po uruchomieniu silnika i podczas pracy od strony filtra słychać zasysanie powietrza taki syk jakby gdzieś była niepodłączona rurka, a po rozszczelnieniu filtra powietrza (po rozpięciu klamerek) ten syk się nasila. Co to jest , czy tak być powinno, ?
Gdzie szukać przyczyny niskich obrotów ? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi, bo auto jest super ale usterka irytująca.
Dopowiem jeszcze że gaz jest od niedawna jakieś 4 miesiące i po założeniu gazu problem ten nie występował.

pozdrawiam forumowiczów
Ostatnio edytowano 11 kwi 2013, 19:17 przez muchar, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:59
Posty: 16
Auto: Mazda MPV 2.0 16V 122KM Pb/LPG, rok 2001,

Postprzez VPM » 26 mar 2013, 09:49

syczenie to normalne mam tak samo :)
a z obrotami to sprawdź czy jak wyłączysz światła i radio to też spadną obroty przy dojeżdżaniu na luzie do skrzyżowania jak będzie koi to sprawdź akumulator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Guinness » 26 mar 2013, 18:12

U mnie też jest lekkie syczenie .
Miałem kiedyś również przypadek z wolnymi obrotami , okazało się że przyczyną był zawór EGR który się przycinał . Po wyczyszczeniu przestały falowac obroty .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez kolo_00 » 26 mar 2013, 18:34

Sprawdz zawór egr. tzn odkręć go od kolektora i zobacz w jakim jest stanie. Prawdopodobnie tak na 99% po wyczyszczeniu tego zaworu zapominsz na jakis czas o spadaniu obrotów do granicznej wartości!!

Do odkręcenia egr bedziesz potrzebowal kulcza 12 mm najlepiej grzechotke i troche cierpliwości.

Drugie rozwiązanie mniej męczące to sprawdzenie wolnych obrotów testerem u mechanika moze wystarczy sama regulacja :) Ale jak sie nie znasz na regulacji to lepiej nie ruszaj bo w większe koszta sie wpędzisz.

Czy auto nie jest również przymulone na bęzynie???
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez muchar » 28 mar 2013, 16:49

próba z wyłączaniem świateł nie przyniosła efektów.
Pozostaje czyszczenie egr. W którym miejscu się znajduje? ma ktoś może jakieś foto?

Dopisano 28 mar 2013, 15:50:

na benzynie jest tak samo jak na LPG tzn. obroty też są zaniżone.
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:59
Posty: 16
Auto: Mazda MPV 2.0 16V 122KM Pb/LPG, rok 2001,

Postprzez Blondas » 6 kwi 2013, 10:13

Czy silnik benzynowy na w ogóle zawór EGR? Tzn czy jest w nim recyrkulacja spalin?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 14:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez Guinness » 6 kwi 2013, 11:15

Jest , recylkulacja działa chodz z wiekiem zawór EGR potrafi się zawiesic przez co są różne objawy : spadek mocy , mniejsza elastycznośc silnika , falowanie obrotów zwłaszcza na biegu jałowym , silnik potrafi zgasnąc gdy schodzi z wysokich obrotów .
Jest parę sposobów na EGR
1 – Kupic nowy – zakup kosztowny i wydatek niepotrzebny skoro są lepsze sposoby .
2 – Wyczyścic zawór – za jakiś czas możemy miec te same objawy ponieważ materiał z którego jest wykonany zawór EGR się starzeje i koroduje
3 – Zaślepic – wyłączyc z obiegu – w silniku 2.0 FS i FS-DS metoda sprawdzona .
4 – Kupic używany – nie ma gwarancji że spotkamy się z tym samym problemem .
W podanym linku zawór EGR jest pod numerem 20-300
http://old.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=1370A
Tak wygląda do silnika 2.0 16v
http://allegro.pl/mazda-premacy-626gf-m ... 24328.html
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez muchar » 9 kwi 2013, 01:04

próbowałem uruchomić silnik po odpięciu wtyczki od egr – efekt zapaliła się kontrolka check engine i silnik zaczął nierówno pracować, słabo się wkręcał na obroty, i chodził na bardzo niskich obrotach do tego nierówno. Poonowne zapięcie wtyczki nic nie zmieniło. Kontrolka zgasła dopiero po zdjęciu klem z akumulatora i po ponownym uruchomieniu. Dodatkowo zauważyłem że puszka filtra powietrza w dolnej części od strony grodzi silnika miała zagięty fragment obudowy i część krawędzi odłamana. Złożyłem wszystko ponownie , tak że puszka jest w miarę szczelnie złożona ( poza pękniętymi brakującymi elementami) i chyba jest trochę lepiej tzn. obroty tak bardzo nie schodzą jak wcześniej. Jutro się wszystko okaże na zimnym silniku.
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:59
Posty: 16
Auto: Mazda MPV 2.0 16V 122KM Pb/LPG, rok 2001,

Postprzez Guinness » 9 kwi 2013, 06:01

Odpięcie wtyczki od zaworu EGR nic ci nie da , odkręc go i wyczyśc . Różnica powinna byc widoczna .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez muchar » 11 kwi 2013, 19:17

Po kilku dniach stwierdzam że jednak poprawienie złożenia filtra powietrza naprawiło problem z obrotami.
Myślę że temat można zamknąć
Dzięki wszystkim za pomoc
Początkujący
 
Od: 26 mar 2013, 08:59
Posty: 16
Auto: Mazda MPV 2.0 16V 122KM Pb/LPG, rok 2001,

Postprzez kolo_00 » 8 cze 2013, 13:46

Jeżeli chodzi o wtyczke to da efekt jesli zawor będzie zamkniety!!! Odpinamy na wyłączonym zimnym silniku!!! ALE POD WARUNKIEM ZE NIE JEST ZAWIESZONY:)!!!!!!
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy