Witam
Od jakiegoś czasu ok. 2 miesięcy, mam problem z obrotami. Przy np. dojeżdżaniu do skrzyżowania i wysprzęgleniu obroty spadają do wartości granicznej , na obrotomierzu na początku skali po czym po ok2-3 sek. obroty się stabilizują. Żeby było ciekawiej dzieje się tak zarówno na benzynie jak na gazie.
Po uruchomieniu silnika i podczas pracy od strony filtra słychać zasysanie powietrza taki syk jakby gdzieś była niepodłączona rurka, a po rozszczelnieniu filtra powietrza (po rozpięciu klamerek) ten syk się nasila. Co to jest , czy tak być powinno, ?
Gdzie szukać przyczyny niskich obrotów ? Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi, bo auto jest super ale usterka irytująca.
Dopowiem jeszcze że gaz jest od niedawna jakieś 4 miesiące i po założeniu gazu problem ten nie występował.
pozdrawiam forumowiczów
Syczenie w filtrze powietrza-SOLVED
Strona 1 z 1
U mnie też jest lekkie syczenie .
Miałem kiedyś również przypadek z wolnymi obrotami , okazało się że przyczyną był zawór EGR który się przycinał . Po wyczyszczeniu przestały falowac obroty .
Miałem kiedyś również przypadek z wolnymi obrotami , okazało się że przyczyną był zawór EGR który się przycinał . Po wyczyszczeniu przestały falowac obroty .
Sprawdz zawór egr. tzn odkręć go od kolektora i zobacz w jakim jest stanie. Prawdopodobnie tak na 99% po wyczyszczeniu tego zaworu zapominsz na jakis czas o spadaniu obrotów do granicznej wartości!!
Do odkręcenia egr bedziesz potrzebowal kulcza 12 mm najlepiej grzechotke i troche cierpliwości.
Drugie rozwiązanie mniej męczące to sprawdzenie wolnych obrotów testerem u mechanika moze wystarczy sama regulacja
Ale jak sie nie znasz na regulacji to lepiej nie ruszaj bo w większe koszta sie wpędzisz.
Czy auto nie jest również przymulone na bęzynie???
Do odkręcenia egr bedziesz potrzebowal kulcza 12 mm najlepiej grzechotke i troche cierpliwości.
Drugie rozwiązanie mniej męczące to sprawdzenie wolnych obrotów testerem u mechanika moze wystarczy sama regulacja
Czy auto nie jest również przymulone na bęzynie???
- Od: 20 wrz 2011, 21:41
- Posty: 113
próba z wyłączaniem świateł nie przyniosła efektów.
Pozostaje czyszczenie egr. W którym miejscu się znajduje? ma ktoś może jakieś foto?
Dopisano 28 mar 2013, 15:50:
na benzynie jest tak samo jak na LPG tzn. obroty też są zaniżone.
Pozostaje czyszczenie egr. W którym miejscu się znajduje? ma ktoś może jakieś foto?
Dopisano 28 mar 2013, 15:50:
na benzynie jest tak samo jak na LPG tzn. obroty też są zaniżone.
- Od: 26 mar 2013, 08:59
- Posty: 16
- Auto: Mazda MPV 2.0 16V 122KM Pb/LPG, rok 2001,
Jest , recylkulacja działa chodz z wiekiem zawór EGR potrafi się zawiesic przez co są różne objawy : spadek mocy , mniejsza elastycznośc silnika , falowanie obrotów zwłaszcza na biegu jałowym , silnik potrafi zgasnąc gdy schodzi z wysokich obrotów .
Jest parę sposobów na EGR
1 – Kupic nowy – zakup kosztowny i wydatek niepotrzebny skoro są lepsze sposoby .
2 – Wyczyścic zawór – za jakiś czas możemy miec te same objawy ponieważ materiał z którego jest wykonany zawór EGR się starzeje i koroduje
3 – Zaślepic – wyłączyc z obiegu – w silniku 2.0 FS i FS-DS metoda sprawdzona .
4 – Kupic używany – nie ma gwarancji że spotkamy się z tym samym problemem .
W podanym linku zawór EGR jest pod numerem 20-300
http://old.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=1370A
Tak wygląda do silnika 2.0 16v
http://allegro.pl/mazda-premacy-626gf-m ... 24328.html
Jest parę sposobów na EGR
1 – Kupic nowy – zakup kosztowny i wydatek niepotrzebny skoro są lepsze sposoby .
2 – Wyczyścic zawór – za jakiś czas możemy miec te same objawy ponieważ materiał z którego jest wykonany zawór EGR się starzeje i koroduje
3 – Zaślepic – wyłączyc z obiegu – w silniku 2.0 FS i FS-DS metoda sprawdzona .
4 – Kupic używany – nie ma gwarancji że spotkamy się z tym samym problemem .
W podanym linku zawór EGR jest pod numerem 20-300
http://old.japancars.ru/cat/mazda/?cat= ... &blk=1370A
Tak wygląda do silnika 2.0 16v

próbowałem uruchomić silnik po odpięciu wtyczki od egr – efekt zapaliła się kontrolka check engine i silnik zaczął nierówno pracować, słabo się wkręcał na obroty, i chodził na bardzo niskich obrotach do tego nierówno. Poonowne zapięcie wtyczki nic nie zmieniło. Kontrolka zgasła dopiero po zdjęciu klem z akumulatora i po ponownym uruchomieniu. Dodatkowo zauważyłem że puszka filtra powietrza w dolnej części od strony grodzi silnika miała zagięty fragment obudowy i część krawędzi odłamana. Złożyłem wszystko ponownie , tak że puszka jest w miarę szczelnie złożona ( poza pękniętymi brakującymi elementami) i chyba jest trochę lepiej tzn. obroty tak bardzo nie schodzą jak wcześniej. Jutro się wszystko okaże na zimnym silniku.
- Od: 26 mar 2013, 08:59
- Posty: 16
- Auto: Mazda MPV 2.0 16V 122KM Pb/LPG, rok 2001,
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość