Strona 1 z 1

demontaż egr

PostNapisane: 7 mar 2013, 22:14
przez kolo_00
Hej,

Na dniach odkręcilem egr, ale bylo trudno :) Dostep jest koszmarny. Miałem zrobić zdjęcia ale jakoś tak wyszlo ze zapomniale. Dodam ze udalo mi sie bez dostepu do kanalu.

Jeżeli chodzi o różnice po wyczyszczeniu to jest wyczuwalna, ale minimalnie. Auto zachowuje sie jak by by dostalo powera zwlaszcza na niskich obrotach bo przed czyszczeniem totalna zamulka zwlaszcza podczas jazdy po mieście.

Mialem zaślepić, ale jeżeli coś zostalo zaprojektowane to myśle ze powino funkcjonować :)

Re: demontaż egr

PostNapisane: 8 mar 2013, 18:13
przez Guinness
Czyściłem EGR latem , w styczniu znowu trzeba było wyczyścic ( po około 9 tyś. km.0) . Jak się znowu zawiesi to go zaślepiam .

Re: demontaż egr

PostNapisane: 8 mar 2013, 21:03
przez kolo_00
DObrze wiedzieć. Jak mi sie zatnie to może zlamie zasady i go zaślepie :)

A co myślisz o zaślepieniu monetą rurki która idzie od kolektora wydechowego do ssącego? Gdzie slyszalem ze wlasnie w fs-ach powinno sie zaslepic w tym wlsnie miejscu. :)

Szfagier w fordzie odpial wtyczke egr i mowi ze auto o wiele lepiej chodzi.

Dopisano 8 mar 2013, 20:06:

Guinness napisał(a):Czyściłem EGR latem , w styczniu znowu trzeba było wyczyścic ( po około 9 tyś. km.0) . Jak się znowu zawiesi to go zaślepiam .


A mam do Ciebie pytanko czy w twojej mpv zaplasie sie kontrolka silnika check eninge po przekręceniu kluczykiem na zaplon?? Kurcze ja w swojej wogole nigdy nie widzialem zapalonej kontrolki silnika i zastanawiam sie czy mpv fs ja ma??

Re: demontaż egr

PostNapisane: 9 mar 2013, 18:26
przez Guinness
Zaraz po przekręceniu kluczyka .
Obrazek
po około 3-4 sekundach
Obrazek
a potem już zapłon i wszystkie kontrolki gasną .

Re: demontaż egr

PostNapisane: 9 mar 2013, 18:53
przez kolo_00
Dzieki. Dzwina sprawa bo u mnie w tym miejscu ciemno :| Moze zaroweczka spalona albo poprzedni wlasciciel ja usunąl :)

Musze odkręcić i sprawdzic jak to wyglada z drugiej strony. Bo powinna chyba takowa być w mov 2 generacji. Co prawda ja mam silnik 122 FS-DS a twoja jest FS o ile sie nie myle?

Re: demontaż egr

PostNapisane: 9 mar 2013, 19:16
przez Guinness
FS-DS – prod. 1999.09-2000.08 – KM. 122
FS – prod. 2000.08-2002.07 – KM. 120
Tak , mam FS . Należało by zerknąc w jej miejsce , całe szczęście że demontaż zegarów jest nieskomplikowany .

Re: demontaż egr

PostNapisane: 9 mar 2013, 19:43
przez kolo_00
I tak uczynie.

Czy wiesz czym tak naprawde fs-ds od fs sie rozni poza tym ze fs ma 2 sondy i 2 konie mniej? Bo fs-ds ma 1 sonde

Re: demontaż egr

PostNapisane: 9 mar 2013, 20:32
przez Guinness
FS ma dwie sondy bo ma dwa katalizatory i dlatego jest o te 2 KM. słabsza . Takie nastąpiły zmiany z powodu przepisów emisji spalin – ekologia .

Re: demontaż egr

PostNapisane: 9 mar 2013, 21:10
przez kolo_00
Ach Ci ekolodzy :] Juz jak odkrecalem egr i sie gialem przez 30 minut to mnie szlak bral na tą ekologie.