Strona 1 z 1

MPV 2.0 Benzyna – spadające obroty

PostNapisane: 31 sty 2012, 17:53
przez hrabia82
Witam,

Mam problem z obrotami w swojej MPVce, zarówno na zimnym jak i ciepłym benzyna czy LPG, po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy, przy po przygazowaniu na parkingu obroty spadają do około 400 obr i po 2-3 sek wracają do właściwych. kilka razy na zakręcie zgasł, na szczęście jechałem wolno i nic się nie stało.

w czym może być problem? dodam że przepustnica ostatnio była czyszczona.

PostNapisane: 1 lut 2012, 08:37
przez gazparts
wyciągałeś przepustnicę do czyszczenia?
ten problem miałeś przed czyszczeniem ?
nie bawiłeś się krokowym tps-em?

Re: MPV 2.0 Benzyna – spadające obroty

PostNapisane: 1 lut 2012, 10:07
przez hrabia82
to było już przed czyszczeniem przepustnicy, ale dziś rano byłem u swojego autoelektryka, okazało się że wysypały się mapy czy adaptacje. i teraz jest już ok.

Re: MPV 2.0 Benzyna – spadające obroty

PostNapisane: 10 mar 2012, 13:32
przez hrabia82
no nie mogę z niego wydobyć co tak naprawdę zrobił.

Spróbuj odłączyć aku na 30 minut, potem podłącz i pojeździj na benzynie, tak spokojnie w miarę możliwości jednostajnymi prędkościami. jak nie pomoże to daj znać spróbuję ponękać mojego elektryka.

PostNapisane: 10 mar 2012, 17:24
przez enkai
EGR zaślepić a dyfer zaspawać. Alleluja i do przodu.

Re: MPV 2.0 Benzyna – spadające obroty

PostNapisane: 13 mar 2012, 14:37
przez kolo_00
http://www.youtube.com/watch?v=tRzChOACak0

No i problem sam rozwiązalem. W serwisie mazdy pan powiedzial, żebym tak jezdzil jezeli mi to nie przeszkadza :) Kij im w ucho. Po paru przejsciach z blachymi problemami mam juz wyrobione zdanie o aso mazda. Kiedyś mialem problem z szarpaniem to powiedzieli zebym cewki wymienil na nowe :) Ale to moze tez nie pomoc bo to 10 letnie auto. problem polegal na tym ze w fajce od cewki jest taka sprezynka i byla zardzewiala wiec szarpalo:) po przeczyszczeniu zrobilem juz 60 tys i jest wszystko ok:) Te fajki wystepuja tylko w 323 bj 1.5 i 1.6 FS(rowniez w mazdzie protage 2.0 USA:)) i w premacy 1.8 i 2.0 FS no i oczywiście w mpv 2.0 FS-DS 122 konie oraz 2.0 FS 120 koni .

PostNapisane: 13 mar 2012, 22:25
przez adacho01
kolo_00 napisał(a):http://www.youtube.com/watch?v=tRzChOACak0

w fajce od cewki jest taka sprężynka i była zardzewiała wiec szarpało:) po przeczyszczeniu zrobilem juz 60 tys i jest wszystko ok:) Te fajki wystepuja tylko w 323 bj 1.5 i 1.6 FS(również w mazdzie protage 2.0 USA:)) i w premacy 1.8 i 2.0 FS no i oczywiście w mpv 2.0 FS.


mam ten sam problem, szarpie i na gazie i na benzynce chociaż ma benzynie duzo mniej, czekam juz na kable wn (zamówione) i do wymiany świece, lecz jak usłyszałem ze cewka tez moze do wymiany to juz nie było wesoło, 300 x dwie cewki,,, wiec pomyślałem ze to możne przebicie jest gdzieś na fajce lecz oddzielnie fajki chyba sie nie kupi, powiedz jak mozna bez uszkadzania odłączyć fajkę od cewki??? zajrzę do środka moze problem jest w tej sprężynce, możesz dokładniej opisać jak to zrobić??? <co?> <cisza> <co?>

Re: MPV 2.0 Benzyna – spadające obroty

PostNapisane: 14 mar 2012, 19:55
przez kolo_00
Otrzymałeś odpowiedz :) ??

PostNapisane: 14 mar 2012, 20:28
przez adacho01
tak tak :) , wielkie dzięki ;) bardzo cenne informacje <czytaj> , właśnie świeczki wymieniłem na nowe i podczas odkręcania świec ukręciłem dwa klucze już myślałem ze coś urwę świecę lub zerwę gwint tak ciężko szło (strasznie zapieczony gwint) ale jakoś sie udało, wiec nowe świece (gwinty) posmarowałem smarem tak żeby na przyszłość było łatwiej , jedna świeca była zalana olejem z zewnątrz wiec uszczelka pokrywy zaworów do wymiany :( niestety,, oczyściłem (wymyłem) kable, napsikałem wd40 oczyściłem cewki również całość popryskałem wd, doszedłem do sprężynki w fajce o której pisałeś i faktycznie skorodowana ostro i jeśli nie teraz to w niedalekiej przyszłości byłyby z nią problemy a jak znam machaniorów to po wymianie wszystkiego (świece, kable itp) diagnoza by była- cewki,, i nikt by nawet do środka nie zaglądał, wiec sprężynkę papierkiem ściernym potraktowałem i dokładnie oczyściłem oraz śrubkę w cewce do której sprężynka sie dotyka ta też ostro skorodowana była, najpierw śrubokrętem odskrobałem z rdzy, sprężynkę oraz śrubkę (połączenie) popsikałem takim psikaczem do połączeń elektrycznych http://allegro.pl/elektrosol-spray-styk ... 09762.html ,,,,, wszystko złożyłem i madzia odżyła <jupi> nic nie szarpie nic nie rwie jest ok na gazie i na benzynce, teraz jeszcze muszę opanować niskie obroty, z tego co czytałem to czyszczenie przepustnicy trzeba zrobić i może coś pomoże, może za pare dni jak będzie chwila wolna,
jeszcze raz dzieki za pomoc <ok> <spoko>