Strona 1 z 1

Regulacja zaworów – mechaniczna czy hydrauliczna?

PostNapisane: 12 lis 2011, 12:45
przez mirmur
dobry.
zakładam tutaj wątek bo do MPV-ek mało kto zagląda <płacze>
a więc silnik 2.3 benzyna 141 KM, 2003 rok.
i ten silnik sobie stuka (okolice łańcucha), jeden mechanior stwierdził że to popychacze/cz...
drugi że możliwe, ale nie koniecznie to popychacz (nie są fachowcami od silników Mazdy).

myślę... zapytam tutaj http://www.carspeed.pl/ naświetlę problem i jaka cena jest tych popychaczy <co?>
i miły Pan (tak sądzę) odpisał mi szybko że;

Witam.
Osobiście wątpię, by stuki były spowodowane popychaczami, ponieważ ten

silnik nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, tylko posiada
zwykłe szklanki o konkretnym wymiarze. Zatem jeśli stuki są spowodowane

niewłaściwym luzem zaworowym – owszem, wymiana szklanek wyciszy silnik.
Ale jeśli luz zaworowy jest prawidłowy, a mimo to silnik stuka, to
radziłbym zajrzeć trochę głębiej: napinacz łańcucha rozrządu oraz
ewentualnie panewki.

– szklanka/popychacz zaworu – oryginał OE MAZDA – 64zł/szt, na
zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze


i teraz tak na mój chłopski rozum to jeżeli Pan ma rację, to czy zacząć "wyciszanie" silnika od regulacji luzu zaworów <co?>
pytanie
wobec tego jakie powinny być wartości na ssących i wydechowych i czy na zimnym czy ciepłym silniku to robić

chyba dobrze zapodałem problem, fachowcem nie jestem <glupek2>
proszę o jakiekolwiek wskazówki <czytaj>
dzięki.

Re: Regulacja zaworów – mechaniczna czy hydrauliczna?

PostNapisane: 15 lis 2011, 00:35
przez zadra
Wydaje mi się,że trzeba iść " po taniości" – najpierw sprawdź luzy zaworowe/na zimnym/ – dobry mechanik poradzi sobie z tym bez problemu.
Jak ju z pomierzysz/wyregulujesz i nie pomorze to będziesz dalej szukał przyczyny.

Nie wiem w jaki sposób jest kasowany luz zaworowy w Twoim silniku, ale myślę,że własnie od tego są mechanicy samochodowi...

Re: Regulacja zaworów – mechaniczna czy hydrauliczna?

PostNapisane: 20 lis 2012, 21:34
przez endriu74
Witam też chciałbym się podpiąć pod ten wątek .Mam Mazdę MPV 2,3 benzyna z 2003 roku i też mam stuki w silniku ,bylem u dwóch "wymieniaczy" nie mechaników celowo piszę ,bo tylko chcieli wymieniać.Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu coś nieźle puka potem to zamienia się w pukanie w okolicy zaworów .Już nie mam siły ,może coś doradzicie sensownego

Re: Regulacja zaworów – mechaniczna czy hydrauliczna?

PostNapisane: 21 lis 2012, 18:34
przez ewemarkam
Regulacja luzu zaworowego odbywa się mechanicznie. Po przez ręczną regulacje. Na zimnym silniku, dolotowe: 0,22-0,28mm wydechowe: 0.27-0.33mm. Na upartego możesz jechać do sklepu narzędziowego, kupić szczelinomierz i samemu ustawić. Szczelinę mierzysz między dźwignią zaworową a zaworem. Samochód stawiasz na równym podjeździe, wbijasz 5 i możesz przepychać samochód tak aby zawory się pozamykały w kolejnych cylindrach. Uważaj na uszczelkę pod pokrywą zaworową, najlepiej ją wymienić jeśli już "usiadła". Sprawdzałem latem u Siebie luzy, były w normie. A uszczelkę pokryłem czerwonym silikonem. Na szczęście nie cieknie.