Mazda MPV blad P0301

Postprzez schwarztempra » 12 mar 2011, 08:05

Witam wszystkich ! Jestem tutaj nowym uzytkownikiem forum, choc czesto czytam posty ktore juz sie nie raz przydaly ;) Teraz to ja musze poprosic o pomoc moze znajdzie sie ktos kto pomoze rozwiazac moj problem.
Jestem posiadaczem super wygodnej mazdy MPV z silnikiem 2,3l rok 2003.
Moj problem to blad P0301(zylinder 1 brak zaplonu) z ktorym nie moge sobie poradzic.
W aucie wymienilem juz swiece, przewody WN, wtrysk, cewke, zostalo tez zmierzone cisnienie na cylindrach ( jest niby ok)
Po wymianie cewki myslalem ze problem zniknol, ale po przejechaniu 200km autko zaczelo znowu szarpac i pojawil sie blad P0301. Moze ktos z Kolegow wie, albo ma jakis pomysl co moze byc przyczyna. Bede wdzieczny za wszelkie rady.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 07:43
Posty: 7

Postprzez gazparts » 12 mar 2011, 20:08

komputer jedynie
sterowanie cewki jest z kompa i tu bym szukał przyczyny.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez skarkop » 12 mar 2011, 20:12

Ewentualnie polaczenie kabli miedzy cewka a komputerem. Dziwne jest to, ze po wymianie cewki jakis czas byl spokoj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez schwarztempra » 12 mar 2011, 22:13

Witam!
Dziekuje za zainteresowanie tematem.
Jescze jedno kupilem Mazde z przebiegiem 53 tys. po jakims czasie wysluchalem ze cos stuka w silniku a stuka najprawdopodobniej na 1 cylindrze w 3 serwisach mazdy powiedzieli mi ze trzeba zawory ustawic(sa tam jakies podkladki ktorymi sie te luzy reguluje), a wiec postanowilem dac to zrobic po rozkreceniu pokrywy mechanik z serwisu mazdy stwierdzil ze luzy sa OK. Sprawdzili korbowody, panewki i lancuch, niby wszystko ok .
Powiedziano mi ze trzeba by bylo zdjac glowice, bo byc moze prowadzenie ktoregos zaworu jest luzne, albo cos innego. Zrezygnowalem z dalszego grzebania i tak sobie postukiwal ponad 50 tys km i nic sie nie dzialo. W zwiazku z tym moje pytanie czy moze to miec jakis zwiazek z wypadajacymi zaplonami ?
Wydaje mi sie ze chyba nie bo cisnienie na cylindrze jest ok, a moze gubi w jakis dziwny sposob cisnienie co jakis czas, ale czy to mozliwe ?
Chetnie bym pomierzyl polaczenie cewki z kompem, wie ktos gdzie jest zamontowany komp i na ktore piny wchodzi cewka ? Choc bardzo watpie w to cewka ma 3 przewody i sterowanie idzie chyba 1 przewodem, tak mi sie wydaje ze wowczas wariowala by troche inaczej, ale sprawdzic mozna.
Co do uszkodzonego byc moze komputera silnika, czy mozna mu wgrac np jakis nowy software, moze jakies zimne luty dostal, moze ktos sie juz do podobnego sterownika dobieral,czy jest wogole szansa zeby plytke przejzec, czy wszystko jest zalane ?
Bede wdzieczny za wszelkie posty.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 07:43
Posty: 7

Postprzez gazparts » 12 mar 2011, 22:54

To może wtryskiwacz leje i też zapłon będzie wypadać.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez enkai » 13 mar 2011, 02:46

Imć bananmin słusznie prawi, że należałoby sprawdzić wtryski. Zamień wtryskiwacz 1 z 3 na przykład i sprawdź, czy problem się przeflancuje. Jeśli tak, to wykręć wszystkie i daj do sprawdzenia i czyszczenia.
Możesz też wlać coś do czyszczenia, ale w tej sytuacji może być za późno.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez schwarztempra » 13 mar 2011, 07:33

Jak juz pisalem wtryski juz wymienione ( wszystkie 4)
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 07:43
Posty: 7

Postprzez gazparts » 13 mar 2011, 08:56

No więc tylko pozostaje nam sterowanie z komputera na cewkę i na wtryskiwacz, może jeszcze ciśnienie z pompy paliwa jest nieprawidłowe ale wtedy raczej by się problem pojawiał nie tylko na 1wszym cylindrze.
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez schwarztempra » 13 mar 2011, 13:56

Czy ktos wie cos na temat aktualizacji programu sterownika w tym modelu? Moze mozna go zaktualizowac ? Jesli nie to czy kompa mozna od tak poprostu przelozyc czy trzeba mu immobiliser doprogramowac bedzie ? Moze ktos mi powie gdzie siedzi ten komputer i ktore piny to sterowanie cewki i 1-szego wtrysku ?
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 07:43
Posty: 7

Postprzez enkai » 13 mar 2011, 16:26

Aktualizacja po podpięciu w ASO jest możliwa. Czy jest nowy flash i kalibracje okaże się dopiero po podpięci. Uzgodnij i dziesięć razy potwierdź wykonanie takiej usługi wcześniej. Ja wybrałem się do trutni w Krakowie przy Wielickiej i mimo wcześniejszego umówienia nie udało się wykonać, bo – tu lista zmieniających się pseudo-argumentów. Nigdy więcej Anndory.

Immo trzeba przeprogramować albo użyć kluczy wcześniej pracujących z tym PCM/ECU.

Może opisy diagnozowania na coś Cię naprowadzą?
http://www.aa1car.com/library/misfire.htm lub w pseudotłumaczeniu:
http://translate.google.pl/translate?hl ... rmd%3Divns
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez enkai » 14 mar 2011, 00:38

A weż ściągnij kabel ze świecy i podłącz do innej na zewnątrz. Poobserwuj iskrę.
Czy w tym silniku jest zmienna geometria dolotu? Może masz przyblokowaną zastawkę?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez schwarztempra » 14 mar 2011, 14:29

przez enkai » wczoraj, 23:38
A weż ściągnij kabel ze świecy i podłącz do innej na zewnątrz. Poobserwuj iskrę.
Czy w tym silniku jest zmienna geometria dolotu? Może masz przyblokowaną zastawkę?

Generalnie jest tak ze zaplon wypada co jakis czas a wiec obserwacja iskry na nic sie zda.
Po ostatnim skasowaniu beldu P0301 zrobilem znowu jakie 50km i blad sie nie pojawil, ale auto tak jak by troche szarpie.
Nie bardzo wiem o co chodzi z ta zmienna geometrja dolotu i jaka zastawka?
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 07:43
Posty: 7

Postprzez enkai » 15 mar 2011, 00:15

Tu masz listę flashy: https://www.mazdaserviceinfo.com/PDFs/A ... nChart.pdf Gdy będziesz znać PCode Twojego PCM znajdziesz informację o najnowszej wersji.

Tu masz przykład klapek/zastawek: http://www.przeklej.pl/plik/klapki-po-w ... 260b9ggb3p

Niesprawdzaną przez Ciebie a możliwą przyczyną tego błędu może też być nieszczelność cylinder-chłodzenie, czyli uszczelka pod głowicą.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez schwarztempra » 15 mar 2011, 01:25

Wielkie dzieki enkai. Co do tych klapek to podczas szukania przyczyny stukania pewien mechanik powiedzial mi ze to wlasnie mogly by te klapki stukac, ale ich tam nie ma, a wiec pytanie czy w silniku 2,3l wystepuja te klapki?
Jesli cisnienie na cylindrze jest ok i plyn chlodzacy nie ubywa to czy moze byc uszczelka pod glowica walnieta ?
Tak sie zastanawiam czy moglo by byc tak ze jeden zawor co jakis czas przepuszcza cisnienie?
Bo silnik wydaje takie odglosy jak by zawor pukal, ale jak juz pisalem nie znaleziono tego co puka, a puka juz 50 tys km, a moze na dolocie sa klapki i to one pukaja?
Podjade do mazdy i zapytam sie czy wgraja mi nowego flasha i za ile bo juz troche kasy wydalem na moja MPV <płacze>
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 07:43
Posty: 7

Postprzez schwarztempra » 10 kwi 2011, 13:31

Witam.
Problem sie chyba ujawnil i najprawdopodobniej walnela uszczelka pod glowica.
W tej chwili mazda wali bialym dymem.
Wie moze ktos ile taka wymiana uszczelki moze kosztowac ?
Początkujący
 
Od: 12 mar 2011, 07:43
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy