Strona 1 z 1

Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 6 paź 2010, 17:40
przez gasior1
Witam. Posiadam Mazde MPV 2002r benzyna 88kW. Podczas porannego odpalania po paru sekundach działania silnika zaczyna się kopcenie na biało. Trwa to do rozgrzania silnika i przestaje. Silnik bierze olej ! Moje pytanie jest następujące : Czy są to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? Może ktoś z Was miał taki przypadek i poradził sobie.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 11 paź 2010, 18:29
przez zuczek3011
U mnie dzieje się tak samo. Według mnie to uszczelniacze zaworów. Gdyby to były pierścienie, to olej byłby spalany przez cały czas podczas pracy silnika, a nie tylko przy jego rozruchu. Zamierzam się za to zabrać. Ponoć da się je wymienić bez demontażu głowicy. Cena uszczelniaczy to 29zł/szt oryginał i 5zł/szt. zamiennik.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 11 paź 2010, 20:02
przez gasior1
Witaj. Ja kupiłem uszczelniacze firmy Corteco po 5.5 zl/szt. Podobno są o.k, zobaczymy. Trzeba rozebrać rozrząd, wyciągnąć wałki, nabić ciśnienia w cylinder ok. 8bar – po to, żeby zawory nie po wpadały, i heja do roboty. Zbieram sie i może kiedyś się za to wezmę. Ostatnio czyściłem przepustnicę i na kolektorze ssącym była czarna maz która powstaje z oparów oleju, przedostających się właśnie ze struchlałych uszczelniaczy. <jupi>

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 25 paź 2010, 18:43
przez gasior1
I sie wziąłem, i wymieniłem rozrząd, świece, paski wielorowkowe oraz uszczelniacze ( bez demontrzu głowicy), i d... dalej kopci <płacze>. Po sprawdzeniu cisnienia cylindrów, na pewno w mojej madzi poleciały pierścienie <glupek2> , ale da sie wszystko zrobić i czekam aż się znowu wezmę i zrobię.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 25 paź 2010, 20:11
przez zuczek3011
A to pech...
Też chciałem wziąć się za wymianę uszczelniaczy ale teraz mam wątpliwości. Jak długo po uruchomieniu u ciebie kopci? U mnie trwa to ok. 10 sekund. Mam nadzieję, że to nie pierścienie... Ciśnienie sam sprawdzałeś, czy u mechanika?

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 26 paź 2010, 16:45
przez gasior1
Ja jestem mechanikiem, kopcenie trwa ok 15 do 30s w zalezności jak zimny jest silnik. Ktoś gdzieś napisał, że Mazda ma słabe pierścienie olejowe, i chyba to prawda.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 26 paź 2010, 20:03
przez zuczek3011
Kurcze, dzwoniłem jakieś dwa tygodnie temu do ASO w tej sprawie, mówili, że wymiana uszczelniaczy nic tu nie pomoże, że to pierścienie. Z początku nie chciałem im wierzyć, teraz już chyba będę musiał...
Jaki jest koszt takiej operacji? Chodzi mi o części, bo na pewno sam będę wymieniał.

PS. Jaki masz przebieg? U mnie jest 230 kkm, raczej prawdziwy, bo książka wygląda na oryginał.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 26 paź 2010, 20:56
przez gasior1
Siemka. Koszt to około 200zl za wszystkie pierścienie na wszystkie tłoki, czyli komplet. I cały dzień roboty :(

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 26 paź 2010, 20:58
przez gasior1
A co do przebiegu to mam 124tyś ale nie wierzę, ponieważ kierownica jest wytarta, gałka biegów wypolerowana, dziury pod dywanikiem kierowcy. Liczę na jakieś 300tyś

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 23 lis 2010, 22:20
przez gasior1
Witam ponownie. I nadeszła ta chwila. Wymienione pierścienie, regeneracja głowicy – planowanie i docieranie zaworów. I wszystko narazie gra. Nie kopci, nie dymi <serduszka> . Pozdrawiam.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 24 lis 2010, 08:54
przez zuczek3011
Jaki wyszedł ogólny koszt (chodzi mi o części i planowanie głowicy, bo resztę sobie sam zrobię)?
Czy wymieniałeś również rozrząd? Ja przejechałem od wymiany ~40 kkm, więc nie chciałbym teraz go wymieniać.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 24 lis 2010, 18:19
przez gasior1
Rozrząd wymieniałem miesiąc temu także tylko był demontaż i montaż. Planowanie glowicy plus docieranie zaworów – 150zł, uszczelki : glowica 120zł, kolektory 45zł, pod pokrywę rozrządu 40zł, pierścienie 200zł, silikon do miski 30zł, uszczelka kolektora 10zł. Chyba wszystko. Wczoraj do 18 składałem wszystko i dzisiaj odpaliłem rano i ... :D ok. Autko ciszej chodzi i nie kopci!!! Pozdrawiam

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 24 lis 2010, 18:29
przez gasior1
Jak bedziesz działał i odkręcisz miskę to będzie tzw: "plaster miodu" – druga miska?! Musisz uważać, ponieważ jest ona przykręcona od strony skrzyni biegów 2 śrubami M6 do których nie ma dostępu od dołu. Trzeba demontować skrzynie biegów. Ja nie zauważyłem i urwałem tą część. Póżniej skleiłem klejem do połączeń plastycznych. Myślę, żę nie będzie ciekło. <zawstydzony>

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 25 lis 2010, 21:56
przez zuczek3011
Myślałem, że ta druga miska to tylko w dieslach jest, no ale konstruktorzy mazdy najwidoczniej nikogo nie chcieli oszczędzać. :( Na razie sobie odpuszczę tę zabawę i zajmę się tym jak znowu będzie ciepło, bo teraz jak spojrzę za okno to nie chce mi się ruszyć tyłka sprzed kompa. brrrr :|
Jeszcze jedno pytanie: głowicę dokręcałeś kluczem dyna, czy tak na wyczucie pewną ręką starego mechanika? Bo szukałem i nigdzie nie mogłem znaleźć momentów.

Re: Kopcenie na zimnym silniku ???

PostNapisane: 26 lis 2010, 00:08
przez gasior1
Trzeba na trzy razy doręcać. 1- moment ok 20Nm, poczekać 2 min, 2 – dokręcić o 90 stopni, poczekać z 10 min i ostatnie dokręcenie znowu 90 stopni. I już. Tak jest napisane na kartce która była z nową uszczelką głowicy firmy Elring.