Kopcenie na zimnym silniku ???

Postprzez gasior1 » 6 paź 2010, 17:40

Witam. Posiadam Mazde MPV 2002r benzyna 88kW. Podczas porannego odpalania po paru sekundach działania silnika zaczyna się kopcenie na biało. Trwa to do rozgrzania silnika i przestaje. Silnik bierze olej ! Moje pytanie jest następujące : Czy są to pierścienie czy uszczelniacze zaworowe? Może ktoś z Was miał taki przypadek i poradził sobie.
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez zuczek3011 » 11 paź 2010, 18:29

U mnie dzieje się tak samo. Według mnie to uszczelniacze zaworów. Gdyby to były pierścienie, to olej byłby spalany przez cały czas podczas pracy silnika, a nie tylko przy jego rozruchu. Zamierzam się za to zabrać. Ponoć da się je wymienić bez demontażu głowicy. Cena uszczelniaczy to 29zł/szt oryginał i 5zł/szt. zamiennik.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Postprzez gasior1 » 11 paź 2010, 20:02

Witaj. Ja kupiłem uszczelniacze firmy Corteco po 5.5 zl/szt. Podobno są o.k, zobaczymy. Trzeba rozebrać rozrząd, wyciągnąć wałki, nabić ciśnienia w cylinder ok. 8bar – po to, żeby zawory nie po wpadały, i heja do roboty. Zbieram sie i może kiedyś się za to wezmę. Ostatnio czyściłem przepustnicę i na kolektorze ssącym była czarna maz która powstaje z oparów oleju, przedostających się właśnie ze struchlałych uszczelniaczy. <jupi>
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez gasior1 » 25 paź 2010, 18:43

I sie wziąłem, i wymieniłem rozrząd, świece, paski wielorowkowe oraz uszczelniacze ( bez demontrzu głowicy), i d... dalej kopci <płacze>. Po sprawdzeniu cisnienia cylindrów, na pewno w mojej madzi poleciały pierścienie <glupek2> , ale da sie wszystko zrobić i czekam aż się znowu wezmę i zrobię.
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez zuczek3011 » 25 paź 2010, 20:11

A to pech...
Też chciałem wziąć się za wymianę uszczelniaczy ale teraz mam wątpliwości. Jak długo po uruchomieniu u ciebie kopci? U mnie trwa to ok. 10 sekund. Mam nadzieję, że to nie pierścienie... Ciśnienie sam sprawdzałeś, czy u mechanika?
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Postprzez gasior1 » 26 paź 2010, 16:45

Ja jestem mechanikiem, kopcenie trwa ok 15 do 30s w zalezności jak zimny jest silnik. Ktoś gdzieś napisał, że Mazda ma słabe pierścienie olejowe, i chyba to prawda.
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez zuczek3011 » 26 paź 2010, 20:03

Kurcze, dzwoniłem jakieś dwa tygodnie temu do ASO w tej sprawie, mówili, że wymiana uszczelniaczy nic tu nie pomoże, że to pierścienie. Z początku nie chciałem im wierzyć, teraz już chyba będę musiał...
Jaki jest koszt takiej operacji? Chodzi mi o części, bo na pewno sam będę wymieniał.

PS. Jaki masz przebieg? U mnie jest 230 kkm, raczej prawdziwy, bo książka wygląda na oryginał.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Postprzez gasior1 » 26 paź 2010, 20:56

Siemka. Koszt to około 200zl za wszystkie pierścienie na wszystkie tłoki, czyli komplet. I cały dzień roboty :(
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez gasior1 » 26 paź 2010, 20:58

A co do przebiegu to mam 124tyś ale nie wierzę, ponieważ kierownica jest wytarta, gałka biegów wypolerowana, dziury pod dywanikiem kierowcy. Liczę na jakieś 300tyś
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez gasior1 » 23 lis 2010, 22:20

Witam ponownie. I nadeszła ta chwila. Wymienione pierścienie, regeneracja głowicy – planowanie i docieranie zaworów. I wszystko narazie gra. Nie kopci, nie dymi <serduszka> . Pozdrawiam.
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez zuczek3011 » 24 lis 2010, 08:54

Jaki wyszedł ogólny koszt (chodzi mi o części i planowanie głowicy, bo resztę sobie sam zrobię)?
Czy wymieniałeś również rozrząd? Ja przejechałem od wymiany ~40 kkm, więc nie chciałbym teraz go wymieniać.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Postprzez gasior1 » 24 lis 2010, 18:19

Rozrząd wymieniałem miesiąc temu także tylko był demontaż i montaż. Planowanie glowicy plus docieranie zaworów – 150zł, uszczelki : glowica 120zł, kolektory 45zł, pod pokrywę rozrządu 40zł, pierścienie 200zł, silikon do miski 30zł, uszczelka kolektora 10zł. Chyba wszystko. Wczoraj do 18 składałem wszystko i dzisiaj odpaliłem rano i ... :D ok. Autko ciszej chodzi i nie kopci!!! Pozdrawiam
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez gasior1 » 24 lis 2010, 18:29

Jak bedziesz działał i odkręcisz miskę to będzie tzw: "plaster miodu" – druga miska?! Musisz uważać, ponieważ jest ona przykręcona od strony skrzyni biegów 2 śrubami M6 do których nie ma dostępu od dołu. Trzeba demontować skrzynie biegów. Ja nie zauważyłem i urwałem tą część. Póżniej skleiłem klejem do połączeń plastycznych. Myślę, żę nie będzie ciekło. <zawstydzony>
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Postprzez zuczek3011 » 25 lis 2010, 21:56

Myślałem, że ta druga miska to tylko w dieslach jest, no ale konstruktorzy mazdy najwidoczniej nikogo nie chcieli oszczędzać. :( Na razie sobie odpuszczę tę zabawę i zajmę się tym jak znowu będzie ciepło, bo teraz jak spojrzę za okno to nie chce mi się ruszyć tyłka sprzed kompa. brrrr :|
Jeszcze jedno pytanie: głowicę dokręcałeś kluczem dyna, czy tak na wyczucie pewną ręką starego mechanika? Bo szukałem i nigdzie nie mogłem znaleźć momentów.
Produkuję pokrowce samochodowe klasyczne, tuningowe i eko-skóra z alcantarą praktycznie do każdego modelu w Polsce.
http://www.pokrowce.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2009, 20:03
Posty: 121
Skąd: Czersk - pomorskie
Auto: Premacy 1,8 101 KM 1999r.

Postprzez gasior1 » 26 lis 2010, 00:08

Trzeba na trzy razy doręcać. 1- moment ok 20Nm, poczekać 2 min, 2 – dokręcić o 90 stopni, poczekać z 10 min i ostatnie dokręcenie znowu 90 stopni. I już. Tak jest napisane na kartce która była z nową uszczelką głowicy firmy Elring.
gasior
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2008, 17:58
Posty: 19
Skąd: Łask
Auto: Mazda MPV LW 04r 2.3 PB/LPG i Mazda 2 DY 04r. 1.25

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy