Strona 1 z 1

Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 2 paź 2010, 00:31
przez bonisz
Jestem posiadaczem Mazdy MPV od tygodnia, po półrocznym "przebieraniu" w Sharonah,Galaxy,Alhambrah, Chraslerach,i sledzeniu forum mazdyspeed, wybrałem MPV, poprzedni właściciel zalał ją Castrolem 10W40, czy to dobrze, czy zmienić na Dextelie, tylko jaką...podpowiedzcie..

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 3 paź 2010, 14:32
przez Norby
Szukaj na forum jaki olej.

Coś czuję, że temat trafi do kosza

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 3 paź 2010, 23:04
przez bonisz
...szukałem wcześniej zanim otworzyłem temat , wpisałem "jaki olej do mpv",
wyskoczyło 11ście postów, ale brak konkretnej podpowiedzi.
Może złą frazę wpisałem? <co?>

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 4 paź 2010, 10:39
przez otiks
Silnik ten sam co w M6 więc nie szukaj MPV bo to unikat tylko poszukaj w dziale M6.
Ogólnie silniki Mazdy nie znoszą słabych olejów a to co masz zalane to półsyntetyk więc czym prędzej przejdź na syntetyczny może być dexelia 5W30 lub np elf 5W30 bo to w zasadzie to samo.

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 6 paź 2010, 00:29
przez bonisz
...no to mam młyna w głowie, otiks radzi syntetyk, mi mówią by zalać półsyntetykiem, bo przebieg powyżej 100tys. i syntetyk wypłucze silnik że za rzadki, też gdzieś czytałem by przejść na półsyntetyk po 100tys.już sam niewiem czy syntetyk czy półsyntetyk,za czyją radą pójść <co?>... podpowiedzcie na jakim jeździcie po przebiegu 150tys.

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 6 paź 2010, 01:07
przez bonisz
...i znalazłem coś takiego ze strony :
http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
Przy wyborze oleju należy kierować się przede wszystkim jego parametrami, a nie marką oraz stosować się do zaleceń producenta pojazdu (np. VW, norma 505.00, 506.00). Można stosować olej o lepszych parametrach, ale nigdy o gorszych. Pojawiły się także oleje do silników zasilanych LPG, ale nie jest konieczne ich używanie, wystarczy przestrzegać terminów wymiany dotychczas stosowanego oleju.

Do nowych i wysilonych silników najlepiej stosować oleje syntetyczne, gdyż zapewniają dobrą ochronę silnika, dłużej zachowują swoje właściwości oraz są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy. Oleje te mają szeroki zakres temperatur i dzięki temu silnik ma prawidłowe smarowanie przy dużych mrozach jak i upałach. Do silników bardzo obciążonych cieplnie, np. benzynowych z turbosprężarką można stosować oleje o lepkości 10W-60, które są bardzo odporne na wysokie temperatury.

Jeśli silnik ma duży przebieg i zaczyna „brać” olej należy przejść z syntetycznego na półsyntetyczny. Jeśli i to nie pomoże trzeba wybrać mineralny. Do mocno wyeksploatowanych silników są specjalne oleje mineralne (np. Shell Mileage 15W-50, Castrol GTX Mileage 15W-40), które uszczelniają i wyciszają silnik oraz zmniejszają zużycie oleju.

Gdy stosowany był olej mineralny niezbyt dobrej jakości, to zalanie do takiego silnika oleju syntetycznego, który ma bardzo dobre własności myjące, spowoduje rozszczelnienie silnika i wypłukanie osadów. A to może skończyć się zatkaniem kanałów olejowych i zatarciem silnika. Jeśli nie wiemy jaki był stosowany olej, a silnik nie ma dużego przebiegu, bezpieczniej jest wlać półsyntetyk, który nie niesie takich zagrożeń jak syntetyk, a znacznie lepiej chroni silnik niż mineralny. Natomiast do silnika o dużym przebiegu bezpieczniej jest zalać olej mineralny dobrej Fot. Maciej Pobocha: Poziom oleju powinno się sprawdzać najlepiej przy każdym tankowaniu lub przed dalszą podróżą. Prawidłowy poziom to pole pomiędzy znakami minimum i maksimum na bagnecie kontrolnym. jakości. Ryzyko wypłukania osadów i rozszczelnienia nie będzie wówczas duże. Nie ma określonej granicy przebiegu, przy którym należy przejść z syntetyka na mineralny. Zależy to tylko od kondycji silnika.

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 7 paź 2010, 18:42
przez otiks
moja poprzednia mazda 626 GV 2.0 gaźnik + LPG rocznik 91 przebieg 360tyś od nowości tylko i wyłącznie syntetyk
obecnie MPV 2.0 MZR-CD rocznik 2002 przebieg 230tyś tylko i wyłącnzie syntetyk
o rx-8 nie piszę bo ma przebieg zaledwie 41tyś poza tym to zupełnie inny silnik.

Ogólnie jeśli silnik nie ma wycieków i nie bierze oleju lać cały czas tylko syntetyk, jak zaczyna cieknąć albo brać wymienić co trzeba (uszczelki/uszczelniacze na zaworach/pierścienie olejowe) i lać dalej syntetyk.
Bardziej gęsty olej stosuje się tylko i wyłącznie w bardzo wysokich temperaturach (np. kraje arabskie) lub jak komuś zaczyna cieknąć a nie chce mu się wymieniać uszczelek to zaleje półsyntetyk i ma po problemie, a raczej po jego objawach bo problem nadal pozostaje, a po jakimś czasie oczywiście zaczyna znowu cieknąć więc przechodzi na minerala i zabija silnik w ciągu 20tyś bo silniki mazdy mają bardzo wrażliwe gładzie cylindrów i jak się wleje kiepski olej to pierścienie zaczynają robic swoje i pojawia się na początku próg w cylindrach a ostatecznie gładź wyciera się tak mocno że tłok (szczególnie na 4 cylindrze) dostaje luzów i na wolnych obrotach zaczyna stukać dołem o gładź cylindra co oczywiście powoduje jej porysowanie, spadek ciśnienia które teraz trafia do skrzyni korbowej zamiast pracować.

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 8 paź 2010, 09:06
przez pdrog
do obu mazd leje tylko i wyłącznie syntetyk...różnie 5w30, 5w40, a nawet 5x50 chociaż ten mi się zimą na rozruchu nie sprawdzał....klekotało

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 14 paź 2011, 15:45
przez mirmur
dobry,
podepnę się...

zostałem szczęśliwym "ojcem" MPV-ki (2003r. 2.3-141 KM benzyna) po lifcie <jupi>
i wszystko było fajnie do wymiany oleju :(
po wymianie oleju (Lotos 10W40 półsyntetyk-według "karteczki" taki olej był wcześniej lany 10W40) silnik jak by lekko szarpie, znowu po dodaniu gazu nic się nie dzieje i po 2-3 sekundach nagle przyspiesza jakby kopa w zadek dostał :( temperatura na wskaźniku w normie, ale jak otworzyłem maskę to buchło ciepłem że hej, wszystko było gorące nawet "bagnet" do podtrzymywania maski...
dzisiaj znów wszystko w normie, wszystko "zimne" <co?>
pytanie... czy zmiana oleju na syntetyk mogła by pomóc, czy to jakiś poważniejszy problem...
dziękuję za pomoc.

edit;
wiem skąd komora silnika była tak nagrzana <glupek2>
gazowałem na postoju wsłuchując się w obroty silnika <cisza>

dalej proszę o pomoc :(

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 20 sty 2012, 18:47
przez Guinness
Jak byś dokładnie przeczytał to jest to towarzystwo zrzeszające różne , drobne firmy a sami nie wytwarzają niczego – coś na zasadzie naszych marketów . Lepiej poszukać jakiegoś markowego produktu a różnice nie będą kolosalne .

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 1 lut 2012, 01:40
przez womis
Polecam Liqui moly, Na stronie producenta można znaleźć odpowiedni.
Pierwszy raz zalałem do 2,o CD i jest lepiej.

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 24 wrz 2012, 00:53
przez remont
Ważna jest specyfikacja (klasyfikacja) a nie marka czyli odpowiednia norma jaką dany wyrób musi spełniać.
według manualu; do europejskich benzyniaków; 5W-20, 5W-30, 10W-40.
a do diesli; 5W-30, 10W-40

PostNapisane: 22 wrz 2017, 02:14
przez Diabolo Madzioro
bonisz napisał(a):poprzedni właściciel zalał ją Castrolem 10W40, czy to dobrze, czy zmienić na Dextelie, tylko jaką...podpowiedzcie..

Hej mam 5 lat MPV przez rok lałem dedykowaną dexelie... ale zamieniłem na Castrola Magnetic 10w40. Jeżdzę tak 4 lata i jest ok.
Dexelie ciężej kupić a z tego co czytałem , sprawdzałem i rozmawiałem Magnetic 10w40 ją doskonale zastępuje. W ASO tez powiedzieli że spokojnie castrol.

Re: Jaki olej do silnika?

PostNapisane: 6 wrz 2018, 14:49
przez Croom
Oleje NESTE o jakich pisze kolega to jedne z najlepszych olejów jakie są dostępne na rynku.
To wielki koncern, sam wytwarza własne bazy olejowe najwyższej klasy NEXBASE któe z kolei są sprzedawane do najlepszych czołowych producentów olejowych.
Ja polecam z 10W40 podstawowy olej NESTE 10W40 Premium:

Oleje NESTE same w sobie mają bardzo ale to bardzo mocne właściwości myjąco czytszczące , jedne z najmocniejszych na rynku !

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz