Jaki olej do silnika?
Strona 1 z 1
Jestem posiadaczem Mazdy MPV od tygodnia, po półrocznym "przebieraniu" w Sharonah,Galaxy,Alhambrah, Chraslerach,i sledzeniu forum mazdyspeed, wybrałem MPV, poprzedni właściciel zalał ją Castrolem 10W40, czy to dobrze, czy zmienić na Dextelie, tylko jaką...podpowiedzcie..
- Od: 25 wrz 2010, 00:59
- Posty: 74
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna
Silnik ten sam co w M6 więc nie szukaj MPV bo to unikat tylko poszukaj w dziale M6.
Ogólnie silniki Mazdy nie znoszą słabych olejów a to co masz zalane to półsyntetyk więc czym prędzej przejdź na syntetyczny może być dexelia 5W30 lub np elf 5W30 bo to w zasadzie to samo.
Ogólnie silniki Mazdy nie znoszą słabych olejów a to co masz zalane to półsyntetyk więc czym prędzej przejdź na syntetyczny może być dexelia 5W30 lub np elf 5W30 bo to w zasadzie to samo.
...no to mam młyna w głowie, otiks radzi syntetyk, mi mówią by zalać półsyntetykiem, bo przebieg powyżej 100tys. i syntetyk wypłucze silnik że za rzadki, też gdzieś czytałem by przejść na półsyntetyk po 100tys.już sam niewiem czy syntetyk czy półsyntetyk,za czyją radą pójść ... podpowiedzcie na jakim jeździcie po przebiegu 150tys.
- Od: 25 wrz 2010, 00:59
- Posty: 74
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna
...i znalazłem coś takiego ze strony :
http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
Przy wyborze oleju należy kierować się przede wszystkim jego parametrami, a nie marką oraz stosować się do zaleceń producenta pojazdu (np. VW, norma 505.00, 506.00). Można stosować olej o lepszych parametrach, ale nigdy o gorszych. Pojawiły się także oleje do silników zasilanych LPG, ale nie jest konieczne ich używanie, wystarczy przestrzegać terminów wymiany dotychczas stosowanego oleju.
Do nowych i wysilonych silników najlepiej stosować oleje syntetyczne, gdyż zapewniają dobrą ochronę silnika, dłużej zachowują swoje właściwości oraz są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy. Oleje te mają szeroki zakres temperatur i dzięki temu silnik ma prawidłowe smarowanie przy dużych mrozach jak i upałach. Do silników bardzo obciążonych cieplnie, np. benzynowych z turbosprężarką można stosować oleje o lepkości 10W-60, które są bardzo odporne na wysokie temperatury.
Jeśli silnik ma duży przebieg i zaczyna „brać” olej należy przejść z syntetycznego na półsyntetyczny. Jeśli i to nie pomoże trzeba wybrać mineralny. Do mocno wyeksploatowanych silników są specjalne oleje mineralne (np. Shell Mileage 15W-50, Castrol GTX Mileage 15W-40), które uszczelniają i wyciszają silnik oraz zmniejszają zużycie oleju.
Gdy stosowany był olej mineralny niezbyt dobrej jakości, to zalanie do takiego silnika oleju syntetycznego, który ma bardzo dobre własności myjące, spowoduje rozszczelnienie silnika i wypłukanie osadów. A to może skończyć się zatkaniem kanałów olejowych i zatarciem silnika. Jeśli nie wiemy jaki był stosowany olej, a silnik nie ma dużego przebiegu, bezpieczniej jest wlać półsyntetyk, który nie niesie takich zagrożeń jak syntetyk, a znacznie lepiej chroni silnik niż mineralny. Natomiast do silnika o dużym przebiegu bezpieczniej jest zalać olej mineralny dobrej Fot. Maciej Pobocha: Poziom oleju powinno się sprawdzać najlepiej przy każdym tankowaniu lub przed dalszą podróżą. Prawidłowy poziom to pole pomiędzy znakami minimum i maksimum na bagnecie kontrolnym. jakości. Ryzyko wypłukania osadów i rozszczelnienia nie będzie wówczas duże. Nie ma określonej granicy przebiegu, przy którym należy przejść z syntetyka na mineralny. Zależy to tylko od kondycji silnika.
http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
Przy wyborze oleju należy kierować się przede wszystkim jego parametrami, a nie marką oraz stosować się do zaleceń producenta pojazdu (np. VW, norma 505.00, 506.00). Można stosować olej o lepszych parametrach, ale nigdy o gorszych. Pojawiły się także oleje do silników zasilanych LPG, ale nie jest konieczne ich używanie, wystarczy przestrzegać terminów wymiany dotychczas stosowanego oleju.
Do nowych i wysilonych silników najlepiej stosować oleje syntetyczne, gdyż zapewniają dobrą ochronę silnika, dłużej zachowują swoje właściwości oraz są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy. Oleje te mają szeroki zakres temperatur i dzięki temu silnik ma prawidłowe smarowanie przy dużych mrozach jak i upałach. Do silników bardzo obciążonych cieplnie, np. benzynowych z turbosprężarką można stosować oleje o lepkości 10W-60, które są bardzo odporne na wysokie temperatury.
Jeśli silnik ma duży przebieg i zaczyna „brać” olej należy przejść z syntetycznego na półsyntetyczny. Jeśli i to nie pomoże trzeba wybrać mineralny. Do mocno wyeksploatowanych silników są specjalne oleje mineralne (np. Shell Mileage 15W-50, Castrol GTX Mileage 15W-40), które uszczelniają i wyciszają silnik oraz zmniejszają zużycie oleju.
Gdy stosowany był olej mineralny niezbyt dobrej jakości, to zalanie do takiego silnika oleju syntetycznego, który ma bardzo dobre własności myjące, spowoduje rozszczelnienie silnika i wypłukanie osadów. A to może skończyć się zatkaniem kanałów olejowych i zatarciem silnika. Jeśli nie wiemy jaki był stosowany olej, a silnik nie ma dużego przebiegu, bezpieczniej jest wlać półsyntetyk, który nie niesie takich zagrożeń jak syntetyk, a znacznie lepiej chroni silnik niż mineralny. Natomiast do silnika o dużym przebiegu bezpieczniej jest zalać olej mineralny dobrej Fot. Maciej Pobocha: Poziom oleju powinno się sprawdzać najlepiej przy każdym tankowaniu lub przed dalszą podróżą. Prawidłowy poziom to pole pomiędzy znakami minimum i maksimum na bagnecie kontrolnym. jakości. Ryzyko wypłukania osadów i rozszczelnienia nie będzie wówczas duże. Nie ma określonej granicy przebiegu, przy którym należy przejść z syntetyka na mineralny. Zależy to tylko od kondycji silnika.
- Od: 25 wrz 2010, 00:59
- Posty: 74
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna
moja poprzednia mazda 626 GV 2.0 gaźnik + LPG rocznik 91 przebieg 360tyś od nowości tylko i wyłącznie syntetyk
obecnie MPV 2.0 MZR-CD rocznik 2002 przebieg 230tyś tylko i wyłącnzie syntetyk
o rx-8 nie piszę bo ma przebieg zaledwie 41tyś poza tym to zupełnie inny silnik.
Ogólnie jeśli silnik nie ma wycieków i nie bierze oleju lać cały czas tylko syntetyk, jak zaczyna cieknąć albo brać wymienić co trzeba (uszczelki/uszczelniacze na zaworach/pierścienie olejowe) i lać dalej syntetyk.
Bardziej gęsty olej stosuje się tylko i wyłącznie w bardzo wysokich temperaturach (np. kraje arabskie) lub jak komuś zaczyna cieknąć a nie chce mu się wymieniać uszczelek to zaleje półsyntetyk i ma po problemie, a raczej po jego objawach bo problem nadal pozostaje, a po jakimś czasie oczywiście zaczyna znowu cieknąć więc przechodzi na minerala i zabija silnik w ciągu 20tyś bo silniki mazdy mają bardzo wrażliwe gładzie cylindrów i jak się wleje kiepski olej to pierścienie zaczynają robic swoje i pojawia się na początku próg w cylindrach a ostatecznie gładź wyciera się tak mocno że tłok (szczególnie na 4 cylindrze) dostaje luzów i na wolnych obrotach zaczyna stukać dołem o gładź cylindra co oczywiście powoduje jej porysowanie, spadek ciśnienia które teraz trafia do skrzyni korbowej zamiast pracować.
obecnie MPV 2.0 MZR-CD rocznik 2002 przebieg 230tyś tylko i wyłącnzie syntetyk
o rx-8 nie piszę bo ma przebieg zaledwie 41tyś poza tym to zupełnie inny silnik.
Ogólnie jeśli silnik nie ma wycieków i nie bierze oleju lać cały czas tylko syntetyk, jak zaczyna cieknąć albo brać wymienić co trzeba (uszczelki/uszczelniacze na zaworach/pierścienie olejowe) i lać dalej syntetyk.
Bardziej gęsty olej stosuje się tylko i wyłącznie w bardzo wysokich temperaturach (np. kraje arabskie) lub jak komuś zaczyna cieknąć a nie chce mu się wymieniać uszczelek to zaleje półsyntetyk i ma po problemie, a raczej po jego objawach bo problem nadal pozostaje, a po jakimś czasie oczywiście zaczyna znowu cieknąć więc przechodzi na minerala i zabija silnik w ciągu 20tyś bo silniki mazdy mają bardzo wrażliwe gładzie cylindrów i jak się wleje kiepski olej to pierścienie zaczynają robic swoje i pojawia się na początku próg w cylindrach a ostatecznie gładź wyciera się tak mocno że tłok (szczególnie na 4 cylindrze) dostaje luzów i na wolnych obrotach zaczyna stukać dołem o gładź cylindra co oczywiście powoduje jej porysowanie, spadek ciśnienia które teraz trafia do skrzyni korbowej zamiast pracować.
do obu mazd leje tylko i wyłącznie syntetyk...różnie 5w30, 5w40, a nawet 5x50 chociaż ten mi się zimą na rozruchu nie sprawdzał....klekotało
-
pdrog
dobry,
podepnę się...
zostałem szczęśliwym "ojcem" MPV-ki (2003r. 2.3-141 KM benzyna) po lifcie
i wszystko było fajnie do wymiany oleju
po wymianie oleju (Lotos 10W40 półsyntetyk-według "karteczki" taki olej był wcześniej lany 10W40) silnik jak by lekko szarpie, znowu po dodaniu gazu nic się nie dzieje i po 2-3 sekundach nagle przyspiesza jakby kopa w zadek dostał temperatura na wskaźniku w normie, ale jak otworzyłem maskę to buchło ciepłem że hej, wszystko było gorące nawet "bagnet" do podtrzymywania maski...
dzisiaj znów wszystko w normie, wszystko "zimne"
pytanie... czy zmiana oleju na syntetyk mogła by pomóc, czy to jakiś poważniejszy problem...
dziękuję za pomoc.
edit;
wiem skąd komora silnika była tak nagrzana
gazowałem na postoju wsłuchując się w obroty silnika
dalej proszę o pomoc
podepnę się...
zostałem szczęśliwym "ojcem" MPV-ki (2003r. 2.3-141 KM benzyna) po lifcie
i wszystko było fajnie do wymiany oleju
po wymianie oleju (Lotos 10W40 półsyntetyk-według "karteczki" taki olej był wcześniej lany 10W40) silnik jak by lekko szarpie, znowu po dodaniu gazu nic się nie dzieje i po 2-3 sekundach nagle przyspiesza jakby kopa w zadek dostał temperatura na wskaźniku w normie, ale jak otworzyłem maskę to buchło ciepłem że hej, wszystko było gorące nawet "bagnet" do podtrzymywania maski...
dzisiaj znów wszystko w normie, wszystko "zimne"
pytanie... czy zmiana oleju na syntetyk mogła by pomóc, czy to jakiś poważniejszy problem...
dziękuję za pomoc.
edit;
wiem skąd komora silnika była tak nagrzana
gazowałem na postoju wsłuchując się w obroty silnika
dalej proszę o pomoc
- Od: 11 sie 2011, 07:14
- Posty: 114 (8/1)
- Skąd: Kudowa Zdrój
- Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW
Moja Mazda
Jak byś dokładnie przeczytał to jest to towarzystwo zrzeszające różne , drobne firmy a sami nie wytwarzają niczego – coś na zasadzie naszych marketów . Lepiej poszukać jakiegoś markowego produktu a różnice nie będą kolosalne .
Polecam Liqui moly, Na stronie producenta można znaleźć odpowiedni.
Pierwszy raz zalałem do 2,o CD i jest lepiej.
Pierwszy raz zalałem do 2,o CD i jest lepiej.
-
womis
bonisz napisał(a):poprzedni właściciel zalał ją Castrolem 10W40, czy to dobrze, czy zmienić na Dextelie, tylko jaką...podpowiedzcie..
Hej mam 5 lat MPV przez rok lałem dedykowaną dexelie... ale zamieniłem na Castrola Magnetic 10w40. Jeżdzę tak 4 lata i jest ok.
Dexelie ciężej kupić a z tego co czytałem , sprawdzałem i rozmawiałem Magnetic 10w40 ją doskonale zastępuje. W ASO tez powiedzieli że spokojnie castrol.
-
by Wilku
- Od: 19 sie 2017, 20:25
- Posty: 522 (53/30)
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000
Mazda CX-9 3,5 Rocznik 2007
Oleje NESTE o jakich pisze kolega to jedne z najlepszych olejów jakie są dostępne na rynku.
To wielki koncern, sam wytwarza własne bazy olejowe najwyższej klasy NEXBASE któe z kolei są sprzedawane do najlepszych czołowych producentów olejowych.
Ja polecam z 10W40 podstawowy olej NESTE 10W40 Premium:
Oleje NESTE same w sobie mają bardzo ale to bardzo mocne właściwości myjąco czytszczące , jedne z najmocniejszych na rynku !
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
To wielki koncern, sam wytwarza własne bazy olejowe najwyższej klasy NEXBASE któe z kolei są sprzedawane do najlepszych czołowych producentów olejowych.
Ja polecam z 10W40 podstawowy olej NESTE 10W40 Premium:
Oleje NESTE same w sobie mają bardzo ale to bardzo mocne właściwości myjąco czytszczące , jedne z najmocniejszych na rynku !
Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość