Jaki olej do silnika?

Postprzez bonisz » 2 paź 2010, 00:31

Jestem posiadaczem Mazdy MPV od tygodnia, po półrocznym "przebieraniu" w Sharonah,Galaxy,Alhambrah, Chraslerach,i sledzeniu forum mazdyspeed, wybrałem MPV, poprzedni właściciel zalał ją Castrolem 10W40, czy to dobrze, czy zmienić na Dextelie, tylko jaką...podpowiedzcie..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 00:59
Posty: 74
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna

Postprzez Norby » 3 paź 2010, 14:32

Szukaj na forum jaki olej.

Coś czuję, że temat trafi do kosza
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez bonisz » 3 paź 2010, 23:04

...szukałem wcześniej zanim otworzyłem temat , wpisałem "jaki olej do mpv",
wyskoczyło 11ście postów, ale brak konkretnej podpowiedzi.
Może złą frazę wpisałem? <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 00:59
Posty: 74
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna

Postprzez otiks » 4 paź 2010, 10:39

Silnik ten sam co w M6 więc nie szukaj MPV bo to unikat tylko poszukaj w dziale M6.
Ogólnie silniki Mazdy nie znoszą słabych olejów a to co masz zalane to półsyntetyk więc czym prędzej przejdź na syntetyczny może być dexelia 5W30 lub np elf 5W30 bo to w zasadzie to samo.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez bonisz » 6 paź 2010, 00:29

...no to mam młyna w głowie, otiks radzi syntetyk, mi mówią by zalać półsyntetykiem, bo przebieg powyżej 100tys. i syntetyk wypłucze silnik że za rzadki, też gdzieś czytałem by przejść na półsyntetyk po 100tys.już sam niewiem czy syntetyk czy półsyntetyk,za czyją radą pójść <co?>... podpowiedzcie na jakim jeździcie po przebiegu 150tys.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 00:59
Posty: 74
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna

Postprzez bonisz » 6 paź 2010, 01:07

...i znalazłem coś takiego ze strony :
http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html
Przy wyborze oleju należy kierować się przede wszystkim jego parametrami, a nie marką oraz stosować się do zaleceń producenta pojazdu (np. VW, norma 505.00, 506.00). Można stosować olej o lepszych parametrach, ale nigdy o gorszych. Pojawiły się także oleje do silników zasilanych LPG, ale nie jest konieczne ich używanie, wystarczy przestrzegać terminów wymiany dotychczas stosowanego oleju.

Do nowych i wysilonych silników najlepiej stosować oleje syntetyczne, gdyż zapewniają dobrą ochronę silnika, dłużej zachowują swoje właściwości oraz są bardziej odporne na ekstremalne warunki pracy. Oleje te mają szeroki zakres temperatur i dzięki temu silnik ma prawidłowe smarowanie przy dużych mrozach jak i upałach. Do silników bardzo obciążonych cieplnie, np. benzynowych z turbosprężarką można stosować oleje o lepkości 10W-60, które są bardzo odporne na wysokie temperatury.

Jeśli silnik ma duży przebieg i zaczyna „brać” olej należy przejść z syntetycznego na półsyntetyczny. Jeśli i to nie pomoże trzeba wybrać mineralny. Do mocno wyeksploatowanych silników są specjalne oleje mineralne (np. Shell Mileage 15W-50, Castrol GTX Mileage 15W-40), które uszczelniają i wyciszają silnik oraz zmniejszają zużycie oleju.

Gdy stosowany był olej mineralny niezbyt dobrej jakości, to zalanie do takiego silnika oleju syntetycznego, który ma bardzo dobre własności myjące, spowoduje rozszczelnienie silnika i wypłukanie osadów. A to może skończyć się zatkaniem kanałów olejowych i zatarciem silnika. Jeśli nie wiemy jaki był stosowany olej, a silnik nie ma dużego przebiegu, bezpieczniej jest wlać półsyntetyk, który nie niesie takich zagrożeń jak syntetyk, a znacznie lepiej chroni silnik niż mineralny. Natomiast do silnika o dużym przebiegu bezpieczniej jest zalać olej mineralny dobrej Fot. Maciej Pobocha: Poziom oleju powinno się sprawdzać najlepiej przy każdym tankowaniu lub przed dalszą podróżą. Prawidłowy poziom to pole pomiędzy znakami minimum i maksimum na bagnecie kontrolnym. jakości. Ryzyko wypłukania osadów i rozszczelnienia nie będzie wówczas duże. Nie ma określonej granicy przebiegu, przy którym należy przejść z syntetyka na mineralny. Zależy to tylko od kondycji silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 00:59
Posty: 74
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda MPV II 99r 2,0 benzyna

Postprzez otiks » 7 paź 2010, 18:42

moja poprzednia mazda 626 GV 2.0 gaźnik + LPG rocznik 91 przebieg 360tyś od nowości tylko i wyłącznie syntetyk
obecnie MPV 2.0 MZR-CD rocznik 2002 przebieg 230tyś tylko i wyłącnzie syntetyk
o rx-8 nie piszę bo ma przebieg zaledwie 41tyś poza tym to zupełnie inny silnik.

Ogólnie jeśli silnik nie ma wycieków i nie bierze oleju lać cały czas tylko syntetyk, jak zaczyna cieknąć albo brać wymienić co trzeba (uszczelki/uszczelniacze na zaworach/pierścienie olejowe) i lać dalej syntetyk.
Bardziej gęsty olej stosuje się tylko i wyłącznie w bardzo wysokich temperaturach (np. kraje arabskie) lub jak komuś zaczyna cieknąć a nie chce mu się wymieniać uszczelek to zaleje półsyntetyk i ma po problemie, a raczej po jego objawach bo problem nadal pozostaje, a po jakimś czasie oczywiście zaczyna znowu cieknąć więc przechodzi na minerala i zabija silnik w ciągu 20tyś bo silniki mazdy mają bardzo wrażliwe gładzie cylindrów i jak się wleje kiepski olej to pierścienie zaczynają robic swoje i pojawia się na początku próg w cylindrach a ostatecznie gładź wyciera się tak mocno że tłok (szczególnie na 4 cylindrze) dostaje luzów i na wolnych obrotach zaczyna stukać dołem o gładź cylindra co oczywiście powoduje jej porysowanie, spadek ciśnienia które teraz trafia do skrzyni korbowej zamiast pracować.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez pdrog » 8 paź 2010, 09:06

do obu mazd leje tylko i wyłącznie syntetyk...różnie 5w30, 5w40, a nawet 5x50 chociaż ten mi się zimą na rozruchu nie sprawdzał....klekotało
pdrog
 

Postprzez mirmur » 14 paź 2011, 15:45

dobry,
podepnę się...

zostałem szczęśliwym "ojcem" MPV-ki (2003r. 2.3-141 KM benzyna) po lifcie <jupi>
i wszystko było fajnie do wymiany oleju :(
po wymianie oleju (Lotos 10W40 półsyntetyk-według "karteczki" taki olej był wcześniej lany 10W40) silnik jak by lekko szarpie, znowu po dodaniu gazu nic się nie dzieje i po 2-3 sekundach nagle przyspiesza jakby kopa w zadek dostał :( temperatura na wskaźniku w normie, ale jak otworzyłem maskę to buchło ciepłem że hej, wszystko było gorące nawet "bagnet" do podtrzymywania maski...
dzisiaj znów wszystko w normie, wszystko "zimne" <co?>
pytanie... czy zmiana oleju na syntetyk mogła by pomóc, czy to jakiś poważniejszy problem...
dziękuję za pomoc.

edit;
wiem skąd komora silnika była tak nagrzana <glupek2>
gazowałem na postoju wsłuchując się w obroty silnika <cisza>

dalej proszę o pomoc :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez Guinness » 20 sty 2012, 18:47

Jak byś dokładnie przeczytał to jest to towarzystwo zrzeszające różne , drobne firmy a sami nie wytwarzają niczego – coś na zasadzie naszych marketów . Lepiej poszukać jakiegoś markowego produktu a różnice nie będą kolosalne .
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez womis » 1 lut 2012, 01:40

Polecam Liqui moly, Na stronie producenta można znaleźć odpowiedni.
Pierwszy raz zalałem do 2,o CD i jest lepiej.
womis
 

Postprzez remont » 24 wrz 2012, 00:53

Ważna jest specyfikacja (klasyfikacja) a nie marka czyli odpowiednia norma jaką dany wyrób musi spełniać.
według manualu; do europejskich benzyniaków; 5W-20, 5W-30, 10W-40.
a do diesli; 5W-30, 10W-40
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez Diabolo Madzioro » 22 wrz 2017, 02:14

bonisz napisał(a):poprzedni właściciel zalał ją Castrolem 10W40, czy to dobrze, czy zmienić na Dextelie, tylko jaką...podpowiedzcie..

Hej mam 5 lat MPV przez rok lałem dedykowaną dexelie... ale zamieniłem na Castrola Magnetic 10w40. Jeżdzę tak 4 lata i jest ok.
Dexelie ciężej kupić a z tego co czytałem , sprawdzałem i rozmawiałem Magnetic 10w40 ją doskonale zastępuje. W ASO tez powiedzieli że spokojnie castrol.
Załączniki
res_217261a980283121c51ae1fd3144a174_full.jpg
by Wilku
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sie 2017, 20:25
Posty: 522 (53/30)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000
Mazda CX-9 3,5 Rocznik 2007

Postprzez Croom » 6 wrz 2018, 14:49

Oleje NESTE o jakich pisze kolega to jedne z najlepszych olejów jakie są dostępne na rynku.
To wielki koncern, sam wytwarza własne bazy olejowe najwyższej klasy NEXBASE któe z kolei są sprzedawane do najlepszych czołowych producentów olejowych.
Ja polecam z 10W40 podstawowy olej NESTE 10W40 Premium:

Oleje NESTE same w sobie mają bardzo ale to bardzo mocne właściwości myjąco czytszczące , jedne z najmocniejszych na rynku !

Pozdrawiam
Piotr Dziektarz
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy