FS-DS cewki – czy są zamienniki?

Postprzez Dave » 10 cze 2015, 00:20

Witam!
Poszukuję cewki do mojej MPVki, mam o kodzie FS1E 9930. Kolega Mops był w Pile po cewki do swojej piątki i ustalił że cewka do mojej będzie kosztować (wydaje mi się) 130. Jak zadzwoniłem żeby zamówić, to okazało się, że jedyne dedykowane jakie mogą mi zaproponować kosztują ok 800. Na stronie IC szukając po modelu wyskakują za 420.
Czy ktoś wymieniał cewki w swojej MPV? Jeśli tak, to na jakie?
Przecież silnik ten był w wielu modelach, więc dziwię się, że akurat do naszego ten podzespół jest taki drogi.
Z dwa tygodnie temu, w innej hurtowni oglądałem na kompie cewkę do Mitsubishi za ok 150 i w opisie miała podane, że jest kompatybilna z MPV. Są tacy, którzy przestrzegają przed takimi częściami, no ale czy ta cewka spełnia inne zadania? Czy przez nią, płynie prąd o innych wartościach?
Za pomoc z góry WIELKIE DZIĘKI ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Emmo_95 » 10 cze 2015, 23:37

Emmo_95
 

Postprzez adzik » 11 gru 2015, 16:44

Witam, mi mechanik wymienil cewki na ECZ-MZ-017 dedykowane do mazdy 323 BJ 98- i Premacy 99-, no i dzialają, ale nie mam pojecia czy parametry maja identyczne, fizycznie wszystko pasuje.

Dopisano 11 gru 2015, 16:45:

Zapomnialem dodac najważniejsze, cena okolo 100 zł. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez Dave » 11 gru 2015, 18:29

Długo na nich jeździsz, ile km?

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez adzik » 11 gru 2015, 20:00

Na jednej juz miesiąc a drugą wstawilem dzisiaj bo stara padla i strasznie szarpało przy ruszaniu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez Dave » 11 gru 2015, 23:11

Chodzi mi o to czy, odczuwasz różnicę w porównaniu z dedykowanymi

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez adzik » 11 gru 2015, 23:53

Nie mialem w pelni sprawnych dedykowanycb, nawet nie wiem czy byly to dedykowane bo kazda byla innego producenta chyba,. Autko jest na gazie więc przypuszczam ze to im zaszkodzilo, jezdzilem tez troche z za dużą przerwą na swiecach, powinienem dac 0,7 a mialem 1,2mm
Ogólnie teraz jezdzi sie normalnie, nie ma szarpania przy ruszaniu i jest wyraznie silniejsza w niskim zakresie obrotów albo przy wjezdzaniu pod górkę. Mam jeszcze czasami troche szarpania przy puszczaniu pedalu gazu ale przedtem bylo o wiele gorzej. A u Ciebie jakie byly objawy uszkodzenia cewki?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez Dave » 12 gru 2015, 10:22

Jeszcze takich nie miałem, bo okazało się że to styki przy wtryskach miały winę. Ciągle Cie za język, ponieważ nie wielu użytkowników Mpv regularnie odwiedza forum, a taka informacja jest bardzo potrzebna dla potomnych ;–)

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez adzik » 13 gru 2015, 01:08

A co miałeś z tymi stykami, i jak to naprawiles, ja jak ruszalem pierwszym z lewej to przestawal mi jeden gar palic. Doginałeś blaszki w złączu czy moze. wymieniales?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez Dave » 13 gru 2015, 19:02

styki zostały oczyszczone i dogięte

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez adzik » 20 gru 2015, 22:25

Niestety, problem powrócił, znowu zaczelo szarpać przy ruszaniu, wiec cewka lub cewki maja przebicia.
Teraz pytanie co to powoduje, czy cewki zamienniki nie firmowe sa do niczego, czy raczej szukac innej przyczyny? Nie chcial bym teraz wsadzic oryginałów za kupe kasy a potem one też padną. Macie jakieś propozycje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez Dave » 21 gru 2015, 01:03

Popytaj jeszcze w innych modelach z tym silnikiem, będzie większa szansa na ustalenie przyczyny. Nic mi do głowy nie przychodzi, poza tym żeby kupić te z linku wyżej.

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez adzik » 21 gru 2015, 11:13

No wlasnie nie wiem gdzie to pytanie wrzucić dokladnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez Dave » 21 gru 2015, 15:40

np. CP miały fs z cewkami

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1400 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez adzik » 22 gru 2015, 20:32

Dzis wieczorem przyjrzałem sie dokladnie przewodom i mimo iz nie bylo calkiem ciemno zauważyłem drobne iskierki przy wyjsciach z cewek tam gdzie wchodza kable WN z tą gumą, a także pod cewkami.
Przyxnam ze tego sie nie spodziewalem bo 2 lata temu wymienialem przewody NGK i fajki sa nowe z cewkami no ale moze i one sa beznadziejne.
Teraz pytanko jakie stosukecie przewody i fajki przy LPG?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez gazparts » 23 gru 2015, 17:05

jakie masz świece założone ?
miałem bardzo długo MPV ki dwu litrowe , teraz mam 2,3 i zero problemów z zapłonem .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez adzik » 28 gru 2015, 10:26

Denso K16TT przerwa ustawiona do gazu na 0,8 Jakie kable uzywales albo uzywacie do LPG ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez adzik » 30 gru 2015, 08:48

Ma ktos jakies pomysly?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Postprzez gazparts » 30 gru 2015, 11:39

Zamontuj sobie V-line 33 z NGK na przerwie 0,6 mm
u mnie te świece naprawdę dobrze się spisywały .
Ostatnio klient w BMW po montażu u nas LPG miał problem z zapłonem
i też świece miał denso TT nowe , po zamontowaniu NGK dedykowanych pod dany silnik problem znikł i nie powrócił .
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez adzik » 30 gru 2015, 12:11

Dzieki Gazparts, a jakie kabelki bys polecil?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2013, 22:45
Posty: 21 (2/0)
Auto: Mazda MPV 2.0 FS-DS 2000 r. PB/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy