zakładam tutaj wątek bo do MPV-ek mało kto zagląda
a więc silnik 2.3 benzyna 141 KM, 2003 rok.
i ten silnik sobie stuka (okolice łańcucha), jeden mechanior stwierdził że to popychacze/cz...
drugi że możliwe, ale nie koniecznie to popychacz (nie są fachowcami od silników Mazdy).
myślę... zapytam tutaj http://www.carspeed.pl/ naświetlę problem i jaka cena jest tych popychaczy

i miły Pan (tak sądzę) odpisał mi szybko że;
Witam.
Osobiście wątpię, by stuki były spowodowane popychaczami, ponieważ ten
silnik nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, tylko posiada
zwykłe szklanki o konkretnym wymiarze. Zatem jeśli stuki są spowodowane
niewłaściwym luzem zaworowym – owszem, wymiana szklanek wyciszy silnik.
Ale jeśli luz zaworowy jest prawidłowy, a mimo to silnik stuka, to
radziłbym zajrzeć trochę głębiej: napinacz łańcucha rozrządu oraz
ewentualnie panewki.
– szklanka/popychacz zaworu – oryginał OE MAZDA – 64zł/szt, na
zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze
i teraz tak na mój chłopski rozum to jeżeli Pan ma rację, to czy zacząć "wyciszanie" silnika od regulacji luzu zaworów

pytanie
wobec tego jakie powinny być wartości na ssących i wydechowych i czy na zimnym czy ciepłym silniku to robić
chyba dobrze zapodałem problem, fachowcem nie jestem

proszę o jakiekolwiek wskazówki

dzięki.