Regulacja zaworów – mechaniczna czy hydrauliczna?

Postprzez mirmur » 12 lis 2011, 12:45

dobry.
zakładam tutaj wątek bo do MPV-ek mało kto zagląda <płacze>
a więc silnik 2.3 benzyna 141 KM, 2003 rok.
i ten silnik sobie stuka (okolice łańcucha), jeden mechanior stwierdził że to popychacze/cz...
drugi że możliwe, ale nie koniecznie to popychacz (nie są fachowcami od silników Mazdy).

myślę... zapytam tutaj http://www.carspeed.pl/ naświetlę problem i jaka cena jest tych popychaczy <co?>
i miły Pan (tak sądzę) odpisał mi szybko że;

Witam.
Osobiście wątpię, by stuki były spowodowane popychaczami, ponieważ ten

silnik nie ma hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, tylko posiada
zwykłe szklanki o konkretnym wymiarze. Zatem jeśli stuki są spowodowane

niewłaściwym luzem zaworowym – owszem, wymiana szklanek wyciszy silnik.
Ale jeśli luz zaworowy jest prawidłowy, a mimo to silnik stuka, to
radziłbym zajrzeć trochę głębiej: napinacz łańcucha rozrządu oraz
ewentualnie panewki.

– szklanka/popychacz zaworu – oryginał OE MAZDA – 64zł/szt, na
zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze


i teraz tak na mój chłopski rozum to jeżeli Pan ma rację, to czy zacząć "wyciszanie" silnika od regulacji luzu zaworów <co?>
pytanie
wobec tego jakie powinny być wartości na ssących i wydechowych i czy na zimnym czy ciepłym silniku to robić

chyba dobrze zapodałem problem, fachowcem nie jestem <glupek2>
proszę o jakiekolwiek wskazówki <czytaj>
dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez zadra » 15 lis 2011, 00:35

Wydaje mi się,że trzeba iść " po taniości" – najpierw sprawdź luzy zaworowe/na zimnym/ – dobry mechanik poradzi sobie z tym bez problemu.
Jak ju z pomierzysz/wyregulujesz i nie pomorze to będziesz dalej szukał przyczyny.

Nie wiem w jaki sposób jest kasowany luz zaworowy w Twoim silniku, ale myślę,że własnie od tego są mechanicy samochodowi...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3302 (38/88)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez endriu74 » 20 lis 2012, 21:34

Witam też chciałbym się podpiąć pod ten wątek .Mam Mazdę MPV 2,3 benzyna z 2003 roku i też mam stuki w silniku ,bylem u dwóch "wymieniaczy" nie mechaników celowo piszę ,bo tylko chcieli wymieniać.Na zimnym silniku zaraz po odpaleniu coś nieźle puka potem to zamienia się w pukanie w okolicy zaworów .Już nie mam siły ,może coś doradzicie sensownego
Początkujący
 
Od: 19 lis 2012, 18:40
Posty: 5
Skąd: Toruń
Auto: Mazda MPV 2,3 benzyna 2003r

Postprzez ewemarkam » 21 lis 2012, 18:34

Regulacja luzu zaworowego odbywa się mechanicznie. Po przez ręczną regulacje. Na zimnym silniku, dolotowe: 0,22-0,28mm wydechowe: 0.27-0.33mm. Na upartego możesz jechać do sklepu narzędziowego, kupić szczelinomierz i samemu ustawić. Szczelinę mierzysz między dźwignią zaworową a zaworem. Samochód stawiasz na równym podjeździe, wbijasz 5 i możesz przepychać samochód tak aby zawory się pozamykały w kolejnych cylindrach. Uważaj na uszczelkę pod pokrywą zaworową, najlepiej ją wymienić jeśli już "usiadła". Sprawdzałem latem u Siebie luzy, były w normie. A uszczelkę pokryłem czerwonym silikonem. Na szczęście nie cieknie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy