Naprawa sterownika wentylatorów.

Postprzez enkai » 31 sie 2012, 15:38

edit by Wojtek:
temat wydzielony...



Szwarc,
Czy Ty masz zepsuty sterownik wiatraków? Zdaje się, że i mi padł i zamierzam spróbować naprawić, ale nie mam co wsadzić zamiast. Może pożyczysz?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez krzychb » 3 wrz 2012, 12:02

Enkai,
tez mam podobny problem,
znalazlem taki manual:
http://forum.cedia-club.ru/viewtopic.php?f=5&p=165574
(te sterowniki do Mitsu są blizniacze)

sprobuje sie w najblizszym czasie przez to przebic :)

pozdrawiam
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Postprzez enkai » 3 wrz 2012, 13:06

Ja znalazłem http://mikrob.ru/viewtopic.php?f=443&t=12247&start=105 oraz http://www.mazda-sto.ru/forum/viewtopic.php?f=14&t=8916

Oryginalne tranzystory, te większe, to IRF1010NS. Ja zamienię na jeszcze mocniejsze IRF3205SPbF, choć 55V/85A daje duży zapas :–) Nie wiem jednak, co to są te drugie.
Do tego Rosjanie przylutowują wszystko łącznie z procesorem. To zamierzam także zrobić, ale przydałby się tymczasowy zamiennik, bo gdy wymontuję, otworzę i okaże się, że czegoś jeszcze potrzebuję, to chyba hulajnogą pozostanie mi jechać. Stąd moje pytanie do założyciela tematu.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez krzychb » 11 wrz 2012, 21:01

Enkai,
rozebralem swoj sterwnik wentylatorów, poprawilem lutowania, ale niestety niewiele sie zmienilo – tzn zalaczają sie 2 wentylatory (po rozgrzaniu silnika) i już sie nie wyłaczają. W związku z tym nabylem uzywany moduł od Mitsubishi Outlandera (wersja dwuwentyaltorowa)– są takie same, a znacznie tansze, bo najwyrazniej sie nie psują (moze niższa temperatura w komorze silnikowej). Cena 160 z przesyłką, dziala poki co (potestuje w trasie, bo nie moglem sie doczekac na zalaczenie wentylatorów "schladzających", przy wlaczeniu klimy zalaczają się oba i wylaczają po wylaczeniu klimy). Tak wiec mam wolny modul – moge Ci podeslac, jak podasz namiary. Wysle najwczesniej w piatek, bo wczesniej nie bede mial mozliwosci.
pozdrawiam,
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Postprzez enkai » 11 wrz 2012, 22:51

Ja też swój otworzyłem i jeżdżę bez :D Chłodnica "daje radę" i tylko podczas naprawdę dłuższego zatrzymania trzeba jej pomóc nagrzewnicami.
Nie wiem o co temu złomowi chodzi, bo tranzystory dostają 8V na bramce i prawidłowo włączają wentylatory. To ten badziewny scalak sterujący włącza mimo braku potrzeby.

Jak sobie poradziłeś z żelem na płytce? Moje lutownice odmawiają współpracy z nim a zostały śladowe ilości na punktach.
Jakie P/N tego Outlanderowego?

Do Moda. Proponuję wydzielić ostatnie posty o problemach ze sterownikiem wiatraków.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez krzychb » 13 wrz 2012, 20:29

Witaj,
Enkai,
zakupiony przeze mnie moduł ma oznaczenia:
na obudowie:7G18A 1C232 19700
prawdopodobnie pn producenta to:1355A124

do pozbycia sie zelu uzylem szczoteczki do zębów <lol>

tu jest cos na ten temat:
http://mikrob.ru/viewtopic.php?f=443&t=9180&sid=fcb3bf81b65d8228c316e1f69914e068&start=180

pozdrawiam KB
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Postprzez enkai » 13 wrz 2012, 22:07

Hmm. Może to 1355A143, bo ten który podałeś ma ponoć zaślepione jedno gniazdo.

Ja to zeskrobałem kawałkiem cienkiego plastyku, ale pozostała jednoatomowa warstwa żelu, która skutecznie izoluje lut od mojej lutownicy. Nie chcę tego siłowo załatwiać, bo się może zbiesić.
Czy Ty to na sucho szczotkowałeś, czy podlałeś jakimś "lubrykatorem"?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez krzychb » 14 wrz 2012, 19:55

Tak,
to raczej ten 1355A143, bo wszystkie trzy złącza są "drożne".
Żel zmyłem szczoteczką do zębów z benzyną ekstrakcyjną (o ile dobrze pamiętam).
Dziś sporo pojeździłem w korkach, nie zauważyłem, żeby włączały sie wentylatory, ale temperatura silnika utrzymywala sie na stałym poziomie, jak zawsze, więc może nie było potrzeby dodatkowego schładzania.

Dziś wysłałem przesyłkę ze sterownikiem na Twój adres. Powodzenia w testach:)
pozdrawiam
Krzysiek
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 21:50
Posty: 12
Skąd: B-stok
Auto: Mazda MPV ES AJ MY2003

Postprzez enkai » 10 paź 2012, 20:09

Przed kilkoma dniami zamontowałem Twój po przelutowaniu scalaka i po wstępnym zweryfikowaniu funkcjonowania pozostawiłem do obserwacji. Pokazały one, że sterownik działa prawidłowo.
Dziś wziąłem się za swój i po zamontowaniu stwierdziłem, że działa prawidłowo na pierwszy rzut oka. Na zimno wiatraki stoją a gdy AC jest włączone, kręcą pełnym biegiem. Gdy silnik jest rozgrzany do temperatury roboczej, kręcą się wolno a gdy włączyłem ogrzewanie obu stref, zatrzymały się. Looks like chodzi.
Opis umieszczę w swoim wątku.

PS
Paczuszka mnie rozbroiła :D

PSII
Opis tu viewtopic.php?f=313&t=118894&p=2435211#p2435211
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez DaveV6 » 8 lis 2012, 12:11

Enkai jeśli masz dostępny wolny moduł to byłbym bardzo wdzięczny jeśli mógł byś mi go pożyczyć na kilka dni w czasie kiedy mój wadliwy będzie naprawiany .
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 01:45
Posty: 316 (1/1)
Auto: Mazda CX-60 PHEV

Postprzez enkai » 8 lis 2012, 12:15

Mam ten krzychb. Jakoś się nie odzywa alem mam nadzieję, że się nie pogniewa, jeśli Ci pożyczę.
Dziś Pod Krokusem? Nie wiem o której tam się zjeżdżają we czwartki. Trzeba zapytać w czaterii.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy