piszczący pasek klinowy ???

Postprzez adacho01 » 7 sty 2012, 16:56

witam

tak jak w temacie, coś mi piszczy od jakiegoś czasu i to coraz częściej,
czasami zdarza sie ze podczas odpalania na zimnym rano przez 10sek piszczy konkretnie, a na rozgrzanym to jak wjadę ostro w kałuże, lub jak włączę klimę (wiec nie włączam :) ) a tak delikatnie popiskuje jak włączę ogrzewanie tylnej szyby lub nawet czasem przy długich światłach, stawiam na pasek klinowy tylko pytanie czy trzeba bardziej napiąć? czy może jest jakiś samonapinający??? czy od razu wymienić na nowy?? gdzie to można kupić ??? jakie mogą być koszty??? czy da sie samemu wymienić w garażu czy trzeba do mechanika??/ na allegro widziałem ale tylko do diesla lub do 3,0 wer. usa, prosze kolegów o pomoc może ktoś juz wymieniał i ma doświadczenie :|
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez kamilszcz » 7 sty 2012, 18:05

Jak masz zamontowany Reduktor LPG nad alternatorem?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 18:17
Posty: 20
Skąd: Piaski k. Lublina
Auto: MAZDA 323F BG '94 1.6i 16v –> 1.8 DOHC 128KM

Postprzez adacho01 » 7 sty 2012, 18:53

nie wiem dokładnie gdzie jest alternator ale parownik lpg na pewno mam z lewej strony we wnęce tak trochę za silnikiem (stojąc przodem do auta)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez kamilszcz » 7 sty 2012, 21:06

Czasami kolanko od parownika potrafi przeciekać i płyn skapuje na paski , u mnie skapywało na stojan alternatora wciągając na łożysko. Sprawdź rurkę biegnącą od parownika do nagrzewnicy.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 18:17
Posty: 20
Skąd: Piaski k. Lublina
Auto: MAZDA 323F BG '94 1.6i 16v –> 1.8 DOHC 128KM

Postprzez adacho01 » 11 sty 2012, 00:08

sprawdziłem i jest sucho nic na pasek nie kapie, a z parownika raczej niemożliwe ponieważ jest przymocowany bardziej po lewej stronie, przewody od parownika tez suche, paski źle nie wyglądają lecz wygląd to nie wszystko,,,
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez kamilszcz » 11 sty 2012, 21:40

Wydaje mi się ze któryś z pasków dostaje wilgoci i jak jest minimalnie za mało naciągnięty wtedy piszczy.
P.S. Osłony spodu silnika dobrze zakrywają go?(Ostatnio jak jest duża wilgoć w powietrzu to jak auto w garażu stoi i go odpalę pasek mi nie piszczy , a jak stoi przez cały dzień pod pracą na chodniku to od razu piszczy )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 18:17
Posty: 20
Skąd: Piaski k. Lublina
Auto: MAZDA 323F BG '94 1.6i 16v –> 1.8 DOHC 128KM

Postprzez MAD » 21 sty 2012, 18:35

mi też ostatnio piszczał (ten od wspomagania, bo przy skręcaniu i właśnie przy zimnym silniku). Wystarczyło troszkę podciągnąć i problem z głowy. Jeśli się będzie powtarzało, to trzeba chyba po prostu wymienić.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 22:17
Posty: 9

Postprzez Tomecki9 » 23 sty 2012, 18:25

sprawdź sprzęgiełko alternatora bo u mnie był ten sam objaw.Wszystko wymieniłem tj. łożyska rolek i dalej piszczała a po wymianie sprzęgła alternatora ucichło.Tylko koszt części dość znaczny-orginał ok.500 zł
Mazda MPV II LW 2.0D
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 00:48
Posty: 4
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda MPV II 2.0D 2004r

Postprzez Tomecki9 » 23 sty 2012, 23:32

Pasek też ma tutaj znaczenie bo na wygląd będzie idealny ale minimalnie wyciągnięty i będzie piszczał.W poprzednich wpisach zauważyłem uwagę o napinaniu paska klinowego.Niestety kolego ale nie znasz MPV-ki i nie ma możliwości naciągu paska gdyż jest tam napinacz ze wskaźnikem w jakim stanie jest pasek.
Mazda MPV II LW 2.0D
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 00:48
Posty: 4
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda MPV II 2.0D 2004r

Postprzez adacho01 » 24 sty 2012, 00:03

czy ja dobrze rozumiem, wiec jak pasek jest juz trochę zużyty i lekko wyciągnięty to nie da się go podciągnąć, luzując jakąś śrubę napinając mocniej pasek i dokręcając z powrotem śrubę ??? chodzi mi o silnik benzynowy 2,0 rocznik 2000 FS-DS
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez Tomecki9 » 24 sty 2012, 00:33

zgadza się.MPV nie ma śruby regulacyjnej jest tylko napinacz. Sprawdziłem także do benzyniaka i jest tak samo jak w dieslu
Mazda MPV II LW 2.0D
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 00:48
Posty: 4
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda MPV II 2.0D 2004r

Postprzez adacho01 » 24 sty 2012, 13:57

czy to dotyczy dwóch pasków??? ponieważ w benzynce są dwa paski wieloklinowe

to jak rozpoznać co jest przyczyną piszczenia??? który paek?? która rolka ????
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2010, 00:36
Posty: 40
Skąd: Białystok
Auto: mazda MPV (LW) 2,0 PB +LPG 2000r

Postprzez Tomecki9 » 24 sty 2012, 18:08

daj swojego e-maila to wyślę rysunki
Mazda MPV II LW 2.0D
Początkujący
 
Od: 1 lis 2010, 00:48
Posty: 4
Skąd: Namysłów
Auto: Mazda MPV II 2.0D 2004r

Postprzez MAD » 28 sty 2012, 14:38

dziwne, bo mechanik nie wymieniał pasków, a mówił tylko, że "podciągnął" i przestało cokolwiek piszczeć. Sprawdzić można chyba w ten sposób który, że jeśli piszczy przy skręcaniu kierownicą (u mnie tak było), to ten od wspomagania, a jeśli przy włączaniu odbiorników elektrycznych, to ten od alternatora.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2011, 22:17
Posty: 9

Postprzez savage » 15 kwi 2012, 22:24

Witam, pasek klinowy i związane z nim okolicznosci foniczne od jakiegos czasu doprowadzaja mnie do szału! Wymieniłam pasek, sądząc ze o to chodzi, ale gó..no. Mniej, ale piszczy. Mam mazde3 bez osłony od dołu, czy jest mozliwe, ze dzieje sie tak na skutek sporej wilgoci, na która narazone jest tak niezabezpieczone nadwozie ?! Czy moze byc jakas inna przyczyna..??
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 00:00
Posty: 29
Skąd: kraków / warszawa
Auto: mazda 3 2.0 BK USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy