co jest przyczyną rdzewienia MPV

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kecaj77 » 11 kwi 2010, 22:16

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Jestem Tu nowy. Jakiś tydzień temu zakupiłem MPV-kę 2003 2.0 Di rok po liftingu. Mam pytanko do sznownych kolegów, którzy z pewnością już znają te autka. Co jest przyczną tak szybkiej korozji. Przecież w porównaniu do innych aut różnych marek z tego rocznika, korozja jest praktycznie niespotykana. A może ktoś posiada wiedzę jak sobie z tym radzić, ażeby korozja nie postępowała zbyt intensywnie. Ponadto, mam pytanie czy poza blacharką, inne części MPV, są również narażone tak tak intensywną korozję ???
Na marginesie chciałbym tylko dodać, iż sowją zakupiłem od gościa z Gniezna, który twierdzi, iż głównie sprowadza te pojazdy. Może jakieś doświadczenia z handlarzami z Gniezna ?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez mt350 » 11 kwi 2010, 23:40

wszystkie japonskie tak rdzewieja mowi moj mechanik...
sam walcze z rdza juz ponad rok i nic...
fakt ze ostatniej zimy to sol z wielu krajow europejskich mogla wiele zrobic:(
rok temu sam robilem rdze wewnatrz nadkoli ale juz w tym roku pojawila sie znow... stosowalem odpowiedni podklad i czyszczenie. rdza dalej wychodzi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 19:03
Posty: 10
Skąd: Londyn

Postprzez pdrog » 12 kwi 2010, 20:08

Nie mam śladu korozji na MPV ale przywiozłem ją sobie z Niemiec i z książki serwisowej wynika, że była konserwowana/zabezpieczana w serwisie. Nie wiem czy konserwacja była fanaberią właściciela czy też jakąś akcją powszechną i podobną jak w 6kach. GFka ma lekko rudej na jednym tylnym nadkolu ale poza tym też czysto.
Kupiłeś auto w Gnieźnie...... baaardzo duże prawdopodobieństwo zakupu auta z kręconym licznikiem i/lub po dzwonie/powodzi....
pdrog
 

Postprzez skarkop » 14 kwi 2010, 12:20

Ja mam rocznik 2005 wiec moze jeszcze nie ma korozji, ale kumpel ma M6 z 2002 roku i podwozie jest strasznie skorodowane. Nawet mechanik stwierdzil ze to auto pewnie jest po powodzi. Pochodzi ono z Danii a tam duza wilgoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez gbozomanski » 14 kwi 2010, 21:51

Witam forumowiczów
Jestem posiadaczem MPV od ok 2 -3 miesiące, więc niewiele, niemniej jednak zadowolonym.
Moja mazda to 2004 rok, od pierwszego właściciela, przebieg ok 88 k. Anglik. Przebieg oryginał.
Jeździ się świetnie, niemniej jednak zauważalna korozja na pewnych elementach, tj przegroda silnika, niektóre części nadwozia. Chyba korozja jest wpisana w ten model. Moja mazda nie pochodzi bynajmniej znad morza, gdzie korozja postępuje szybciej, szczególnie na wyspach, specjalnie zwracałem na to uwagę. I można raczej wykluczyć działanie soli, bo tu nie stosuje się jej wcale, lub prawie wcale, pomijając specjalne warunki pogodowe, które tu występują w miarę rzadko. Wszak nie pochodzi ona z wyżyn, tj szkocja itp. Chyba tak musi być. Nie przejmuję sie tym za bardzo bo nie jest to nic wielkiego, ot tu i ówdzie jakieś czerwone plamki, troche korozji na rurkach, szczególnie tych aluminiowych.
Tak więc głowa do góry.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 23:00
Posty: 4
Skąd: Langley, UK
Auto: Mazda MPV 2.0TD 2004r

Postprzez mt350 » 15 kwi 2010, 23:23

MPV 2004/2005.jestem w szoku bo rdza zaczyna pojawiac sie wszedzie....
ciekaweczy nastepca – 5 tez ma to samo?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 19:03
Posty: 10
Skąd: Londyn

Postprzez gbozomanski » 16 kwi 2010, 21:47

Witam kolegę wyspiarza, mieszkam niedaleko, więc może kiedyś będzie okazja się spotkać.
O serii 5 chyba wiele nie można jeszcze powiedzieć, jest za nowa. Ale być może, że też.
U mnie nie ma śladów korozji zewnętrznie, tylko podwozie trochę i jak wspominałem w powyższym poście – komora silnika.
Widziałem stosunkowo wiele MPV-ek, nawet z roczników 2000 – 2001 i nie widziałem śladów korozji na lakierze, więc chyba nie jest tak źle.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 23:00
Posty: 4
Skąd: Langley, UK
Auto: Mazda MPV 2.0TD 2004r

Postprzez mt350 » 19 kwi 2010, 21:45

witam
jak tylko bedzie okazja to czemu nie.
wlasnie nosze sie z zamiarem kupna 5...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2010, 19:03
Posty: 10
Skąd: Londyn

Postprzez starr » 29 kwi 2010, 00:55

Witam mazdowiczów !
W temacie korodowania odsyłam do sprawdzonej przeze mnie konsewacji rust check.
Konserwowałem tym srodkiem Mazdę E-2200 rok 1995 , 1999 oraz obecną Mpv z 2002 r.
Konserwacja wystarczała na 2- lata chociaż zalecają ją co roku. Naprawdę jest to może drogi środek ale polecam szczególnie
starsze samochody nawet powypadkowe i skorodowane.Cały problem ,że oddając Madzię do tradycyjnego warsztatu nie mamy pewności
czy rdza nie został tylko zamalowana jakimś srodkiem smołopodobnym .
Natomiast ta technologia polega tylko na umyciu samochodu z błota i bez suszenia podwozia robi się natrysk srodkiem rust check
podwozie i przekroje zamknięte poprzez zaśepki.
Po pewnym czasie możemy zauważyć jak rdza pokrywa się szronem . Cała operacja trwa ok 2,3 godz.
Na dodatek nie ma zapachów jak np. po bitexie gdzie dech zapiera.

Polecam !!!

Pozdrawiam Starr
starr
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 07:15
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda mpv 2002.r. poj. 2.0 tdi

Postprzez Steve » 29 kwi 2010, 22:37

gbozomanski napisał(a): ...........I można raczej wykluczyć działanie soli, bo tu nie stosuje się jej wcale, lub prawie wcale, pomijając specjalne warunki pogodowe, które tu występują w miarę rzadko.

Oj, w tym roku pare razy sypneli sola na wyspie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez gbozomanski » 1 maja 2010, 00:10

Eee, u was tam w Walii to wszystko jest możliwe. Nawet owce w skarpetkach ;P
Ale rzeczywiście, ta zima była dość wyjątkowa.
Początkujący
 
Od: 9 lut 2010, 23:00
Posty: 4
Skąd: Langley, UK
Auto: Mazda MPV 2.0TD 2004r

Postprzez Steve » 2 maja 2010, 15:02

gbozomanski napisał(a):Eee, u was tam w Walii to wszystko jest możliwe. Nawet owce w skarpetkach ;P

E tam, w skarpetkach to standard , ale za to te w pończoszkach ... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez bliźniak » 25 mar 2013, 08:36

Podepnę się pod temat rdzewienia, a konkretnie pod [jakie?] nadkola. Zastanawiam się nad pełnymi nadkolami, które można zamontować do wewnętrznych rantów tylniej karoseri w taki sposób by osłonić rurki z klimy i tylne nadkola przed rdzą. Coś podobnego jak w przodzie tylko na tył :) Mam pytanko czy jest coś takiego jak plastykowe tylne nadkola do mazdy MPV? bo w inetrnecie są tylko takie połówkowe, które już mam, a które nie zabezpieczają przed piaskiem kamieniami i wodą a w konsekwencji przed rdzą.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez kolo_00 » 26 mar 2013, 18:41

Byly takie w mpv ale od 2002 roku czy po lifcie :(

Dopisano 26 mar 2013, 21:21:

Tak wyglada w 14 letniej mpv rdza z przebiegiem 400 tys.
Załączniki
$(KGrHqR,!hQE9tDjC792BPkeE9p-dQ~~_19.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez bliźniak » 27 mar 2013, 13:02

kolo_00 napisał(a):Byly takie w mpv ale od 2002 roku czy po lifcie

Rozumiem że powyżej piszesz o nadkolach wewnętrznych do tyłu. Czyli są dla modelu powyżej 2002r?
Ja w internecie i nic nie znalazłem. Zasatnawiałem się ewentualnie nad przeróbką nadkoli z mazdy premancy, lub 626, tylko nie wiem czy będą pasować?
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez kolo_00 » 27 mar 2013, 18:11

Widziałem w modelach po lifcie. Każda któą oglądalem po lifcie miala takie oslony z tylu.

Sprawdz sobie na japancars.ru

Te po lifcie tez koroduja oto przykład mpv po lifcie:
Załączniki
20130322065.jpg
dziura w drzwiach spowodowana brakiem chlapacza od nowości :(
20130322064.jpg
maske tez bierze tak samo jak w modelach przed liftem
$(KGrHqZHJEgE88d2OW)9BP(QRde+Eg~~_27.jpg
A to kolejna mazda ale prze liftem
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez edgar1990 » 27 mar 2013, 23:34

Witam ;) ja tez chcialbym w swoim aucie zamontowac plastkowe nadkola. w internecie znalazlem nadkola od mazdy 5.wedlug mnie ksztalt blotnikow jest bardzo podobny.czy ktos z was moze montowal nadkola z tego modelu?z gory dzieki za odpowiedzi.
Mazda MPV (LW) 2.0 benzyna 122KM 1999r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2013, 15:46
Posty: 12
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda MPV (LW) 2.0 benzyna 122KM 1999r

Postprzez bliźniak » 28 mar 2013, 23:07

No to jest dwóch chętnych na razie :) . Teraz czekamy na właścicieli MPV co mają pełne nadkola w tyle co by się tak podzieli wiedzą gdzie takie nadkola można dostać? i z jakie modelu mogą pasować.
kupię uszczelkę do tylniej szyby w klapie MPV,
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2012, 23:53
Posty: 30
Skąd: Górny Śląsk
Auto: MPV, LW, FS, 2.0, 16V, 2001r

Postprzez mirmur » 30 mar 2013, 03:57

bliźniak napisał(a):No to jest dwóch chętnych na razie :) . Teraz czekamy na właścicieli MPV co mają pełne nadkola w tyle co by się tak podzieli wiedzą gdzie takie nadkola można dostać? i z jakie modelu mogą pasować.


podłączam się...
potrzebuję 2x nadkola :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy