Strona 1 z 1
Jak awaryjnie otworzyć drzwi w MPV podwójne zaryglowane

Napisane:
17 gru 2009, 22:30
przez woreczek
Dzisiaj wystąpił u mnie problem – zablokowany zamek drzwi przesuwnych w MPV-ce. Czy jest jakiś knif na odblokowanie tego, czy mam szukać już jakiejś brechy. Zablokowało sie tak, że nie można otworzyć ani od wewnątrz. Coś tam w środku cyka, i tylko cyka.
Od razu mówię, że to nie wynik ujemnej temperatury. W garażu mam +10.
Może ktoś rzuci jakieś wskazówki, może da się zdjąć tapicerkę przy zamkniętych drzwiach.

Napisane:
18 gru 2009, 23:54
przez woreczek
już se poradziłem, wygląda to na uszkodzony silniczek niestety


Napisane:
19 gru 2009, 02:19
przez muzygog
U mnie tej zimy niestety jest to samo....
Prawe pasażerskie blokują się...
ale na szczęście ino od zewnątrz..
a dodam, że nie jest to blokada dla dzieciaków...
Poproszę o plan jak to rozkminić...

Napisane:
20 gru 2009, 13:44
przez otiks
woreczek na początku proszę zapoznaj się z regulaminem i stosuj do niego. Popraw oczywiście temat.
Co do samych drzwi to przy większych mrozach potrafią się zamki blokować, pomaga jedynie ich przesmarowanie. Natomiast nieotwieranie się centralnego w drzwiach przesuwanych to najczęściej efekt zaśniedziałych styków słupek-drzwi.

Napisane:
22 gru 2009, 19:24
przez woreczek
Kończąc temat sprawa dość prosta:
1. zdjąć klamkę
2. zdjąć plastik na słupku drzwi
3. pociągnąć mocniej dół tapiecerki od drzwi (są zaczepy) i górę ale już delikatniej (drzwi mogą być nawet zamknięte). Dodam, że nie zauważyłem jakichkolwiek śrub
4. całość wyciągamy w górę ("grzybek" nie daje się zdemontować)
5. odpinamy kable od sterowania szyby
6. odkładamy tapicerkę na bok
7. zdejmujemy folie z drzwi
8. odkręcamy siłownik zamka centalnego, odpinamy go od instalacji i bierzemy na "stół operacyjny"
Jeżeli nie ma siłownika nie można zamykać i otwierać zamka z "grzybka" w środku, bo ręczne sterowanie z grzybka przechodzi przez siłownik. Aby zaryglować lub odryglować drzwi bez siłownika trzeba mieć zdjętą tapicerkę i odszukać odpowiednią dźwignię w środku drzwi.
Budowa siłownika zamka wydaje się skomplikowana, lecz tylko na pierwszy rzut oka. U mnie problemem był smar na komutatorze silniczka siłownika, który tlił się w jego środku po podaniu 12v. O dziwo silnik normalnie pracował na napięciu 5v.( oczywiście wolniej ,ale się przynajmniej trochę kręcił) Rozbiórka silnika jest możliwa trzeba tylko dysponować dobrym ostrym mocnym małym śrubokrętem, siłą i cierpliwością. (jeden śrubokręt poległ) Po wyczyszczeniu i umyciu tego w benzynie wszystko wróciło do normy.
Do tej pory mnie zastanawia skąd ten syf tam się znalazł, bo po umyciu wszystko wyglądało na nowe zarówno szczotki jak i komutator
naprawa do wykonania w 20-30 min, ale mi zajęła 3dni (z powodu złamanego śrubokręta)

Napisane:
22 gru 2009, 20:38
przez Norby
Kolego jeszcze jakieś zdjęcia i do działu fotorelacje


Napisane:
12 sie 2013, 12:45
przez jedrekf
Mam ten sam problem, ale za nic w świecie nie umiem ściągnąć klamki... Boję się że ją urwę...

dodatkowo mam problem ciągle z zamkiem po stronie pasażera przód. Jako jedyny nie zamyka się z centralnego zamka. Zamknięci poprzez wciśnięcie dzyndzla przy klamce działa. Gdzie szukać przyczyny? Czy jak wymienię zamek centralny w tych przednich drzwiach to coś pomoże? Ktoś miał podobny problem?
Re: Jak awaryjnie otworzyć drzwi w MPV podwójne zaryglowane

Napisane:
20 sie 2013, 14:49
przez alk80
Podłącz do przewodów siłownika 12v to się dowiesz czy to wina "martwego" siłownika, sprawdź też czy prąd pojawia się we wtyczce bo może być gdzieś przerwa,
jeśli to będzie siłownik to możesz spróbować go rozebrać w celu naprawy, lub go wymienić